پارس ناز پورتال

چه رنگ رژ لبی را انتخاب کنیم؟

مجموعه : مدل آرایش لب
چه رنگ رژ لبی را انتخاب کنیم؟

چه رنگ رژ لبی را انتخاب کنیم؟ 

رنگ رژ لب برای لب های شما اگر با سلیقه انتخاب گردد زیبایی دوچندان ایجاد خواهد کرد و باید نکات مربوط به انتخاب رژ لب را مد نظر قرار دهیم. در گوگل بیشترین جمله ای که در رابطه با رژ لب جست و جو می شود این است : ” چه رنگ رژ لبی انتخاب کنیم ؟ ” جواب صحیح به این سوال این است : هر رنگی که دوست دارید!

 

گذشته از آزادی در انتخاب ، پیدا کردن رنگ رژ مناسب با رنگ پوست ، علایق شخصی و غیره ، به اندازه رفتن به فروشگاه و گفتن جمله : ” این یکی لطفا ! ” راحت نیست. برای شروع بهتر است بدانید باید رنگ رژ را با توجه به رنگ چهره و یا کرم پودری که می زنید انتخاب کنید و تنها در صورت انتخاب رنگ رژ اشتباه این رنگ چهره ،

 

با جلوه ی بدی خود را نشان می دهد. رنگ ها معمولا در سه دسته ی گرم ، خنثی و سرد قرار می گیرند . پس برای انتخاب درست به نکاتی که در اینجا مطرح می کنیم توجه کافی نشان دهید :آیا پوست شما برنزه و یا آفتاب سوخته است؟ اگر آفتاب سوخته باشید رنگ پوست شما سرد و اگر برنزه ، یا همان قهوه ای مایل به طلایی باشید ، رنگ پوست ، گرم در نظر گرفته می شود.

 

رنگ کانسیلر و یا کرم زیرسازی شما چیست ؟ همیشه این رنگ ها به شما می گویند که چه رژی را باید انتخاب کنید.به رنگ رگ های روی مچ دست خود توجه کنید ، آبی یعنی سرد و سبز یعنی گرم . اما اگر رنگ رگ ها قابل تشخیص نیست ، یعنی خنثی .

 

حالا که تناژ زمینه ی درست و مناسب را تشخیص داده اید ، تناژ رژ لب متناسب با آن را انتخاب نمایید ، این یعنی رژ لب با تناژ سرد ( قرمز کلاسیک ) روی چهره های سرد بهترین جلوه را دارند. اما مثلا نارنجی و یا هلویی برای پوست های گرم بهتر است .البته به طور کلی انتخاب رژ به روش آزمون و خطا و خرید صدها نمونه ، برای پیدا کردن رنگ صحیح نیز نیاز دارد.

 

پوست های روشن

بسیاری از افراد با این رنگ پوست معمولا ترجیح می دهند از رژ لب استفاده نکنند. اما رژی به رنگ بنفش مایل به قهوه ای یا قرمز برای این رنگ پوست بسیار مناسب است . به طور کلی یک قانون در رابطه با انتخاب رژ لب وجود دارد : از رنگی استفاده کنید که لب ها را از آنچه هست زیباتر و به شکلی طبیعی ، نشان دهد.

 

پوست های تیره

دختران جوان معمولا اول از همه به سراغ رنگ صورتی پر رنگ می روند ، اما خیلی زود متوجه می شوند با چنین پوستی این رنگ زیاد مناسب نیست. رنگ های شاه توتی در عوض جلوه ای کامل و زیبا به این رنگ پوست می دهند. به طور کلی رنگ های تیره و عمیق مثل قهوه ای ، بنفش و یا آلویی پر رنگ بسیار مناسب هستند.

 

پوست های زیتونی

اگر چنین پوستی دارید ، می توانید به راحتی از رنگ های جسورانه انتخاب کنید . رنگ های خالص و کلاسیک مثل قرمز برای این نوع از پوست مناسب تر است .

 

پوست سفید و رنگ پریده

از انتخاب رژ لب های پر رنگ بهتر است پرهیز کنید . رنگ هایی را انتخاب کنید که جلوه ای طبیعی تر دارند. دامنه ی رنگ های صورتی برای این نوع از پوست بسیار زیبا هستند.