پارس ناز پورتال

چقدر زمان لازم است تا بدنساز شویم؟

چقدر زمان لازم است تا بدنساز شویم؟

چقدر زمان لازم است تا بدنساز شویم؟ 

برای این‌که بدنی ورزیده و عضلانی داشته باشیم مطمئنا باید دوره هـای بدنسازی را با تلاش زیاد و برنامه ریزی انجام دهیم. برای این کار را چقدر زمان لازم است؟ سازندگان مکمل‌هـای غذایی و مجلات تناسب اندام وعده می‌دهند که اگر از محصولات آن ها استفاده کنید، میتوانید بـه سرعت عضله سازی کرده

چقدر زمان لازم است تا بدنساز شویم؟

و تقریبا بلافاصله بدنی شبیه بدنسازان داشته باشید. اما بدنساز شدن، در واقعیت بـه ماه‌ها و گاهی اوقات سال ها رعایت رژیم غذایی و تمرین اختصاصی نیاز دارد.باید حس کنید که برای یک مسابقه ورزش میکنید، نه این‌که صرفا بـه باشگاه می روید تا گنده‌تر شوید. اهداف، سطح تناسب اندام، ژنتیک، سن، و عادات شـما، همه ی ی تعیین می‌کنند که رسیدن بـه خواسته‌تان چه مدت طول خواهد کشید.

 

اهداف و سطح تناسب اندام

اگر در حال حاضر در یک سطح شدید تمرین میکنید، ممکن است با برداشتن گام‌هـای بعدی بتوانید در شش ماه آینده، مسابقه دادن را آغاز کنید. اگر فقط می خواهید یک رقابت آماتور محلی را تجربه کنید، شاید بـه زمان کمتری نیاز داشته باشید. اگر می خواهید که با افراد برنده در گروه سنی‌تان در یک رده قرا بگیرید، باید خودتان را بمدت طولانی‌تری آماده کنید.

 

بهترین استراتژی شـما، پیدا کردن یک مربی است که بتواند در مورد حجیم شدن، کات کردن قبل از مسابقه، رژیم غذایی مناسب، هیدریشن و تکنیک‌هـای فیگور گرفتن بـه شـما آموزش دهد. افراد مبتدی که از یک قالب بدنی لاغر شروع بـه عضله سازی میکنند، ممکن است بـه یک سال زمان برای افزایش ۵ تا ۱۰ کیلو عضله نیاز داشته باشند.

 

 بـه گزارش پارس ناز هر چه تناسب اندام کمتری داشته باشید، سریع‌تر عضله سازی خواهید کرد، اما این صرفا بدین معنی نیست که شـما آماده‌ی مسابقه دادن در این ورزش هستید.

 

ژنتیک

بعضی از انواع بدن‌ها بـه احتمال بیشتری در ورزش پرورش اندام موفق می‌شوند. اگر شـما قد بلند و باریک هستید، میتوانید عضله سازی کرده و تفکیک عضلانی کنید، اما ممکن است تفکیک عضلات و افزایش سایز مورد نیاز برای رقابت با قالب‌هـای بدنی سفت‌تر و متراکم‌تر، بیشتر برای شـما طول بکشد. افرادی که بـه طور طبیعی عضلانی هستند، ممکن است با توجه بـه شدت برنامه‌ی تمرینی‌شان زودتر آماده شوند.

 

سن

با افزایش سن، عضله سازی سخت‌تر میشود و ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد تا اندامتان برای مسابقه دادن مناسب شود. شـما در واقع باید با کاهش طبیعی توده‌ی عضلانی که با بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد، بجنگید.

 

تمرینات مقاومتی منظم می‌تواند با این کاهش عضله مقابله کند، بطوریکه شـما میتوانید با افراد گروه سنی خودتان بـه رقابت بپردازید. اگر سال‌هاست که تمرینات قدرتی انجام می‌دهید، ممکن است سریع‌تر پیشرفت کنید و بـه یک بدنساز تبدیل شوید، زیرا عضلات شـما دارای حافظه‌ای هستند که باعث میشود بـه تمرینات، بیشتر واکنش نشان دهند.

 

عادات

احساس مسئولیت شـما نسبت بـه ورزش، مهمترین عامل تعیین کننده در توانایی شـما برای تبدیل شدن بـه یک بدنساز است. شـما نمی توانید از رفتن گاه و بی گاه بـه باشگاه و گاهی اوقات خوردن سینه‌ی مرغ، انتظار نتایج قابل توجهی داشته باشید.

 

بدنسازی، انتخاب یک شیوه‌ی زندگی است. شـما باید بـه یک برنامه‌ی تمرینی که شـما را مستلزم میکند تمرینات قدرتی را در اکثر روزهای هفته در کنار تمرینات دیگر انجام دهید پایبند باشید. رژیم غذایی شـما باید کاملا پاک باشد، یعنی باید مواد غذایی کامل مانند پروتئین‌هـای بدون چربی، غلات سبوس‌دار و مقدار زیادی سبزیجات مصرف کنید.

 

زمانبندی مناسب وعده‌هـای غذایی شـما و تنظیم نسبت‌هـای درشت مغذی‌ها، کربوهیدرات، و چربی‌ها، جزئیات دیگری هستند که یک بدنساز موفق یاد میگیرد. فهمیدن این‌که کدام تکنیک‌هـای خاص برای بدن شـما از همه ی ی موثرتر هستند، میتواند بـه ماه‌ها یا سال ها مطالعه و تحقیق نیاز داشته باشد.