پارس ناز پورتال

اگر چشمانی خسته دارید از این ماسک ها استفاده کنید

اگر چشمانی خسته دارید از این ماسک ها استفاده کنید

اگر چشمانی خسته دارید از این ماسک ها استفاده کنید 

اگر چشم های خسته ای دارید و از این حالت چشمان خود ناراحت هستید,با همراه باشید چون می خواهیم به شما چند ماسک مفید را پیشنهاد کنیم. 

 

1- ماسک خیار
یک عدد خیار را با استفاده از مخلوط کن خرد و له کنید و آب آن را بگیرید. سپس به آب خیار کمی آب اضافه کرده و آن را رقیق کنید.اکنون 10 تا 15 گلوله پنبه آماده کرده و هریک را درون آب خیار فرو ببرید و سپس کمی آنها را فشار دهید تا آب اضافی شان خارج شود.

 

بعد آنها را درون کیسه ای گذاشته و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. هر زمان که چشم های تان خسته بود، دو تکه پنبه آغشته به آب خیار را از فریزر درآورده و به مدت 20 تا 25 دقیقه روی چشم های تان قرار دهید.

اگر چشمانی خسته دارید از این ماسک ها استفاده کنید

فواید ماسک خیار
خیار سرشار از آب و ویتامین K است و نقش مهمی روی برطرف کردن خستگی چشم و باطراوت نشان دادن آن دارد.خیار همچنین در کاهش حلقه های سیاه دور چشم موثر است و پوست اطراف چشم را آبرسانی کرده و تسکین می دهد. با آغشته کردن گلوله های پنبه در آب خیار و نگهداشتن در فریزر، می توانید این ماسک را هر زمان که خواستید در اختیار داشته باشید.

 

2- ماسک سیب زمینی و نعناع
یک عدد سیب زمینی پوست کنده را با 5 تا 6 برگ نعناع تازه در مخلوط کن ریخته و کاملا مخلوط کنید.سپس یک مقدار آب به این مواد اضافه کرده و آن را رقیق نمایید. 10 تا 15 گلوله پنبه ای که از قبل آماده کرده بودید درون این مخلوط فرو برده و سپس کمی آنها را فشار دهید تا آب اضافی شان خارج شود.

 

این پنبه ها را هم درست مانند ماسک خیار درون کیسه و در فریزر قرار دهید و هر زمان چشم های تان خسته بود، دو گلوله پنبه برداشته و روی چشم های تان بگذارید.

 

فواید ماسک سیب زمینی و نعناع
سیب زمینی، ماده سفید کننده طبیعی است و کمک می کند که حلقه های سیاه دور چشم تان برداشته شود. نعناع هم اثر خنک کنندگی دارد و پف زیر چشم را برطرف می کند و چشم ها را جوان و سرزنده نشان می دهد.

 

3- ماسک آلوئه ورا و هویج
درون ظرفی یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری هویج رنده شده و یک قاشق ژله آلوئه ورا را ریخته و آنها را آنقدر هم بزنید تا کف کند. سپس با استفاده از یک برس آرایشی اطراف چشم تان از این ماسک بمالید. پس از 15 تا 30 دقیقه با آب خنک بشویید.

 

فواید ماسک آلوئه ورا و هویج
هویج سرشار از ویتامین A (رتینول) است و با چروک دور چشم مبارزه می کند. همچنین ویتامین A پوست اطراف چشم را نرم می کند و باعث می شود که چهره تان جوان تر به نظر آید.سفیده تخم مرغ نیز حاوی پروتئین بوده و در محکم شدن پوست موثر است و پف های اطراف چشم را از بین می برد. از طرفی ژل آلوئه ورا، خاصیت ضد التهاب و تسکین کننده بی نظیری دارد و پوست ملتهب و قرمز را آرام می کند…