پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

کلکسیون های عجیب و نادر (عکس) کلکسیون های عجیب و نادر (عکس) زندگی یک زن هندی با 5 شوهرش (عکس) زندگی یک زن هندی با 5 شوهرش (عکس) این مرد برای اینکه عروسیش را بهم بزند خودش را کشت این مرد برای اینکه عروسیش را بهم بزند خودش را کشت این دختر به خاطر زیبایی اش شغلی جالب و حقوقی بالا دارد این دختر به خاطر زیبایی اش شغلی جالب و حقوقی بالا دارد ویدئوی خنده داری که 17000 بار بازدید شد +عکس ویدئوی خنده داری که 17000 بار بازدید شد +عکس دختر سعودی و بازی با حیوانات خطرناک دختر سعودی و بازی با حیوانات خطرناک دختر 21 ساله ای که صورت ندارد + عکس دختر 21 ساله ای که صورت ندارد + عکس parsnaz این مرد بسیار عجیب در هیچ قبری جا نگرفت + عکس دغدغه تناسب اندام و لاغری در زنان افغان + عکس دغدغه تناسب اندام و لاغری در زنان افغان + عکس ضربه فنی عروس 50 کیلویی توسط داماد 200 کیلویی +عکس ضربه فنی عروس 50 کیلویی توسط داماد 200 کیلویی +عکس اولین خواستگاری علنی در فرودگاه +عکس اولین خواستگاری علنی در فرودگاه +عکس دختری که بخاطر حفظ دینش کچل کرد + عکس دختری که بخاطر حفظ دینش کچل کرد + عکس بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14) بهترین رکوردهای شگفت انگیز در کتاب گینس (14) این ستاره ها با طرفداران خودشان میانه خوبی ندارند این ستاره ها با طرفداران خودشان میانه خوبی ندارند باردار شدن این زن از شوهر مرده اش باردار شدن این زن از شوهر مرده اش نتایج مقایسه کردن فرزندانتان با کودکان دیگر نتایج مقایسه کردن فرزندانتان با کودکان دیگر این مرد آمریکایى با گوش خود هلیکوپتر می کشد (عکس) این مرد آمریکایى با گوش خود هلیکوپتر می کشد (عکس) تصاویر مرد 49 ساله که هر روز خودش را دار میزند تصاویر مرد 49 ساله که هر روز خودش را دار میزند ثروتی که برای رهایی از غرغرهای یک مادر مهربان بدست آمد ثروتی که برای رهایی از غرغرهای یک مادر مهربان بدست آمد دوست وحشتناک و عجیب این آقا با یک ببر (عکس) دوست وحشتناک و عجیب این آقا با یک ببر (عکس)

چرا هر کاری میکنیم لاغر نمی شویم؟

مجموعه : رژیم و تغذیه

چرا هر کاری میکنیم لاغر نمی شویم؟

چرا هرکاری میکنیم لاغر نمی شویم؟ 

چرا هرکاری می کنیم لاغر نمیشویم و چربی ها از بین نمیروند؟ اشکال کار از کجاست؟ از بین بردن برآمدگی شکم و چربی های اضافی شکم در زیباتر شدن اندام و بالابردن اعتماد به نفس، بسیار موثر می باشد.

 

دلایل گوناگونی در به وجود آمدن این مشکل و عدم پاسخ مثبت در برابر تلاش های زیاد در کم کردن چربی های شکم وجود دارد که می توان از مشکلات اندامی و تمرینات نادرست ورزشی و نداشتن خواب کافی تا بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 و مقاومت به انسولین و برخی از انواع سرطان ها نام برد.

 

اگر انواع رژیم های غذایی و ورزش ها به کم کردن این چربی ها کمک نکند، باید به مسائل دیگر پرداخت. 11 مورد از این عوامل که باعث می شود چربی های شکمتان آب نشود را در ادامه ایمیل برایتان آورده ایم.

 

1. بالا بودن سن
همانطور که سن شما روز به روز بالاتر می رود، تغییرات بدن و اضافه وزن های ناخواسته هم بیشتر می شود.این در مورد زنان و مردان هیچ تفاوتی ندارد و در هر دو با بالا رفتن سن، متابولیسم بدن (سوخت و ساز بدن ) در مقابل کالری های جذب شده کاهش یافته و منجر به اضافه وزن در نقاط مختلف خواهد شد.

 

در مورد زنان بعد از یائسگی این اضافه وزن بیشتر در ناحیه ی شکم می باشد .مایکل جنسن دکتر واستاد کلینیک مایو در بخش غدد درون ریز می گوید: در دوران یائسگی، تولید هورمون استروژن و پروژسترون کند شده و در همین حال، سطح تستوسترون پائین می آید. این تغییر در هورمون ها باعث می شود زنان دچار چربی شکم شوند.

 

2. اجرای درست کارهای روزانه
اجرای درست کارهای روزانه در بالا بردن تپش های قلبی و در پی آن کمک به کاهش وزن کمک بسیاری خواهد کرد.کارهای روزانه باید طوری انجام شوند که در ایجاد تپش های قلب به صورت یکنواخت و بالابردن ضربان قلب در ساعاتی از روز کمک کند.

 

دکتر کایشاپ متخصص غدد در کلینیک کلیولند می گوید: شما باید با توجه به وزنتان آموزش های لازم قلبی وعروقی را انجام دهید. تمرینات قدرتی باعث افزایش قسمت های عضلانی بدن و کمک به بالابردن روند سوخت و ساز بدن می شود.

 

کیت پاتون متخصص تغذیه در کلینیک کلیولند می گوید: کارهای عضلانی باعث می شود کالری بیشتری سوخته شود، و بنابراین به طور طبیعی سوزاندن کالری در طول روز به شما کمک میکند تا چربی کمتری را در بدن ذخیره کنید. پاتون 250 دقیقه با شدت متوسط ورزش یا 125 دقیقه با شدت بالا در هفته ورزش را توصیه می کند.

 

3. بیش از حد خوردن غذاهای کنسرو شده و آماده
پاتون می گوید: خوردن نان سفید، کلوچه ها و شیرینی ها، چیبس و هم چنین قندهای تصفیه شده ای که در نوشیدنی های شیرین و دسرها وجود دارد باعث بالا رفتن التهابات بدن می شود.

 

خوردن بیش از حد بسیاری از غذاهای فراوری شده و آماده مانع از توانایی بدن برای بالابردن و کمک به از بین بردن چربی های شکم خواهد شد.

 

او می گوید: غذاهای طبیعی مانند میوه ها و سبزیجات و غلات سبوس دار سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که خواص ضد التهابی دارند و بنابراین در مواقع ممکن باعث می شوند از زیاد شدن و تجمع چربی های شکم جلوگیری شود.

 

4. خوردن غذاهای چرب
بدن در برابر بسیاری از چربی ها واکنش نشان نمی دهد و نهایتا این چربی ها در بدن ذخیره می شوند. پژوهش ها نشان داده است که ارتباط زیادی میان مصرف بالای چربی های اشباع شده (نوع گوشت و فراورده های لبنی) و بالا رفتن چربی بدن وجود دارد.

 

پاتون می گوید: از سوی دیگر چربی های اشباع نشده (نوع روغن زیتون و آوکادو) و انواع خاصی از چربی های اشباع نشده (عمدتا امگا3، که در گردو، دانه آفتابگردان و ماهی های چرب مثل ماهی قزل آلا) وجود دارد اثرات ضد التهابی در بدن داشته و اگر به صورت مناسب خورده شوند به سلامت بدن کمک خواهند کرد.

 

پاتون هشدار می دهد که خوردن بیش از حد چربی باعث می شود کالری بدن هم افزایش یافته و منجر به افزایش وزن و در پی آن چربی ذخیره شده در بدن و مخصوصا در ناحیه ی شکم شود.

 

5. تمرینات شما به اندازه ی کافی مفید نمی باشند
از بین بردن چربی های شکم رابطه ای مستقیم با روند ورزش کردن و شدت آن دارد. در یک مطالعه منتشر شده در مجله طب و علوم و ورزش این نتیجه حاصل شده است که افرادی که در تکمیل رژیم غذایی از تمریناتی با شدت بالا هم بهره می گیرند، سریع تر و راحت ترمی توانند چربی های اضافه ی خود را کم کنند.

 

در واقع کم بودن شدت تمرینات هیچ تغییر قابل توجهی در کاهش وزن به وجود نخواهد آورد.پاتون می گوید: شما نیاز به ورزش با شدت بالا و روی سطوح شیب دار دارید چرا که هدف نهایی سوزاندن کالری بیشتر و در پی آن آب کردن چربی های اضافه می باشد.

 

جیل ناتالی، مربی ورزشی در کالیفرنیا می گوید: تمرینات یکنواخت و در عین حال با شدت بالا می تواند در سوزاندن کالری بیشتر کمک زیادی کند.

 

6. انجام ندادن تمرینات عضلانی
جیل ناتالی می گوید: انجام تمرین های کاربردی که با استفاده از عضلات انجام می شود باعث خواهد شد که پشت، لگن و سایر نقاط بدن درگیر شده و نهایتا کالری بیشتری سوخته شود و هر چه تمرینات عضلانی بیشتر می شود سوزاندن کالری هم بیشتر شده و نتیجه بهتری حاصل می شود.

 

ورزش های عضلانی که با پا و دست ازتباط دارند در روند کاهش چربی شکم تاثیر بالایی می گذارد. ورزش کردن تنها مفید نمی باشد و هرچه عضلات بیشتر درگیر شوند بهتر می باشد.

 

7. استرس داشتن
استرس داشتن بیش از حد ممکن است باعث کاهش وزن های ناخواسته شود و برای جبران این مشکل، تمایل به خوردن غذای زیاد و مخصوصا غذاهای چرب و پر کالری بیشتر شود، که این تنها باعث بزرگ تر شدن سلول های چربی در بدن و بالارفتن سطح کورتیزول برای جمع شدن چربی در نقاط مختلف بدن و مخصوصا در قسمت شکم شود.

 

8. نداشتن خواب کافی
اگر در میان 30% از آمریکایی ها بگردید می بینید که آنها کمتر از شش ساعت را در شب می خوابند. این باعث کم شدن وزن در قسمت کمر خواهد شد و به بزرگ شدن شکم هم کمک می کند.

 

از مطالعات و تحقیقات 16 ساله بر روی 70000 زن این نتیجه حاصل می شود که کسانی که در طول شب 5 ساعت یا کمتر می خوابند 30 درصد احتمال افزایش وزن برای آنها بیشتر از کسانی است که در طول شب 7 یا 8 ساعت خواب کامل را دارند. موسسه ملی بهداشت بزرگسالان هفت تا هشت ساعت خواب را برای یک نفر در طول شب ضروری اعلام کرده است.

 

9. مدل اندام
اگر شما مایل به کم کردن وزن در ناحیه ی شکمتان می باشید و مدل اندام شما طوری است که اضافه وزن دور شکمتان بیشتر از باسن و کمر و دیگر اندامتان است، باید گفت کار کمی سخت می شود و در اینجا مربوط به استعداد های ژنتیکی می باشد. دکتر کاشیاپ می گوید: سخت است اما غیر ممکن نیست.

 

10. شما بیمار هستید
اگر سطح تستوسترون بالا باشد می تواند باعث ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) شود و باعث شود که برای کم کردن وزن شکم، مشکل ایجاد کند. یعنی اگر شما تلاش زیادی برای کم کردن وزنتان روی قسمت شکم می کنید و فایده ای ندارد ممکن است این در اثر یک بیماری باشد. دکتر کاشیاپ می گوید: ممکن است دچار بیماری دیابت شده باشید.

 

11. نداشتن انگیزه
شما باید برای از بین بردن چربی شکم برنامه خاص و پشتکار و انگیزه داشته باشید. دکتر کاشیاپ می گوید: کاهش چربی شکم زمانبر بوده و یک روند طولانی در گرفتن یک رژیم غذایی کم کالری و در عین حال سرشار از فیبر و مقدار کم کربوهیدرات و قند را به همراه دارد.

 

این رژیم علاوه بر کمک به کاهش چربی های شکم می تواند برای سلامت قلب و عروق هم مناسب باشد. اگر شما مایل به انجام این کار می باشید، می توانید کار را با موارد ژنتیکی آغاز کنید و در طول درمان انگیزه را فراموش نکنید.

 

برگرفته از سلامتی زنان بلاگ

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ