پارس ناز پورتال

چای فله ای مصرف کنیم یا نه؟

مجموعه : رژیم و تغذیه
چای فله ای مصرف کنیم یا نه؟

چای فله ای مصرف کنیم یا نه؟ 

برخی معتقدند چای فله ای چون باز است و در معرض خاک و آلودگی قرار دارد نباید مصرف شود. کارشناس ارشد چای سازمان غذا و دارو درباره مصرف چای فله ای توصیه‌های را ارائه کرد و گفت: مردم از چای‌هایی که بر روی بسته بندی آنها شماره پروانه ساخت و لوگوی سازمان غذا و دارو درج شده است، استفاده کنند.

 

 علیرضا باقر عبیری – کارشناس ارشد چای اداره نظارت و ارزیابی بر محصولات غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در مورد چای و مصرف آن اظهار داشت: تمامی چای‌های سیاه وارداتی در داخل کشور از لحاظ اندازه گیری سموم و فلزات سنگین که مطابق مقررات ملی ایران بوده مورد آزمایش قرار گرفته و بعد از آزمایشات مختلف در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

 

باقر عبیری اضافه کرد: تمامی چای‌های وارداتی، در کشور مبدأ، از مزرعه تا کارخانه مورد تحت نظارت‌های دقیق و ظریف کارشناسان سازمان غذا و دارو قرار گرفته و در صورت تایید شرایط فنی و بهداشتی مجوزهای لازم برای آنها صادر می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مصرف کنندگان از طریق استعلام از سازمان غذا و دارو می‌توانند نسبت به صحت پروانه ساخت این قبیل محصولات مطلع شوند، به ایفدونا گفت: به دلیل عدم نگهداری و بسته بندی در شرایط مناسب هرگز چای‌هایی که به صورت فله به فروش می‌رسند مورد استفاده قرار نگیرند.

 

این کارشناس ارشد چای اداره نظارت و ارزیابی بر محصولات غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در پایان توصیه کرد: مردم از چای‌های که روی بسته‌بندی آنها شماره پروانه ساخت و لوگوی سازمان غذا و دارو درج شده است استفاده کنند.