پارس ناز پورتال

پی بردن به شخصیت افراد با این روش ها

پی بردن به شخصیت افراد با این روش ها

پی بردن به شخصیت افراد با این روش ها 

شخصیت افراد و برخورد آنها پرده از درون انها و ان چیزی کـه در ذهن دارند بر می دارد و مـا با کمی دقت میتوانیم انها را بشناسیم. با این روشهای جالب قادر خواهید بود پی بـه شخصیت افراد مختلف ببرید و از انواع خصوصیات و رمر و راز درونی آنان پرده بردارید.

 

همه ی مـا بـه نوعی دوست داریم کـه احساسات و شخصیت اطرافیان خودرا بشناسیم تا در نتیجه بتوانیم در موقعیت‌هاي مختلف برخوردی مناسب با آن‌ها داشته باشیم.باوجود پیشرفت تکنولوژی، هنوز هم روش‌هاي سنتی شناخت شخصیت از روی دست‌خط، امضاء رنگ چشم، چهره، تاریخ تولد و… در میان مردم طرفداران خاص خودرا دارد، اما آیا بـه درستی شناخت شخصیت از طریق روش‌هاي متفاوت پایه علمی دارند؟

 

*شناخت شخصیت از روی دستخط
می توان از روی دستخط بـه عده اي از ویژگی‌هاي فرد پی برد، از جمله این کـه افرادی کـه در حین نوشتن فشار بیش از اندازه بر روی کاغذ می‌آورند، دارای استرس و اضطراب هستند و یا در مقابل، افرادی کـه در نوشتن، کلمات آن‌ها محور و یا کم رنگ اسـت، نمایانگر افسردگی آنان اسـت.

 

هم چنین افرادی کـه ریز مینویسند، اغلب خجالتی، درس خوان و دقیق هستند و افرادی کـه درشت مینویسند، انسان‌هاي برون گرایی هستند کـه تمایل دارند توجه همه ی رابه خود جلب کنند و یا افرادی کـه متوسط مینویسند، شخصیتی متعادل دارند.

 

حسین ابراهیمی مقدم، روان‌شناس دراین خصوص معتقد اسـت: در مواردی مثل امضاء کردن فرد در وسط صفحه، تا حدودی شاید بتوان بخود مداری یا خود مرکز بینی مشکوک شد و یا کسانی کـه از حروف خیلی کوچک و ریز در نوشتن استفاده میکنند، توان بـه مسائلی از قبیل خود کم بینی یا کاهش اعتماد بـه نفس پی برد کـه همه ی این موارد بعنوان یک نشانه اصلی و قطعی در مورد شخصیت فرد قابل استفاده نیست.

 

*شناخت شخصیت از روی چهره
حالت صورت و چهره اشخاص نیز یکیدیگر از راه‌هاي شناخت شخصیت اسـت کـه در میان مردم رایج اسـت، تا جاییکه برخی معتقدند افراد با صورت کشیده و دراز صبور هستند، افراد دارای صورت مربعی شکل، سخت کوش بوده، افراد با صورت پهن، دانا و مهربان هستند و هم چنین افراد با صورت گرد، پر انرژی بـه حساب می آیند.

 

*شناخت شخصیت از روی جمجمه
ایده جمجمه خوانی درسال 1800 ایجاد شد کـه در قرن نوزدهم نیز گاهی برای تحقیقات پلیسی ازآن استفاده می شود.طرفداران نظریه جمجمه خوانی می گویند شخصیت و احساسات افراد را می توان از روی شکل جمجمه آن‌ها تشخیص داد و حتی ادعا دارند بزهکار بودن یا نبودن اشخاص نیز از روی جمجمه آن‌ها قابل تشخیص اسـت.

 

نمی توان بـه روش‌هاي شخصیت شناسی اعتماد کرد
ازآن‌جاییکه ابعاد شخصیت انسان‌ها پیچیده و متفاوت اسـت و عوامل متعددی می تواند در بروز شخصیت افراد، تاثیرگذار باشد، در نتیجه اکتفا کردن صرف بـه روش‌هاي مختلف شخصیت شناسی، بنظر عقلانی نبوده ودر حقیقت مواردی کـه با عنوان‌هاي مختلف شناخت شخصیت نامبرده می شوند، نسبی هستند.