پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

افراد ثروتمند در دنیای اینترنت و فناوری افراد ثروتمند در دنیای اینترنت و فناوری تصاویر جالب ایده یک مادر در تولید سمعک‌های عروسکی تصاویر جالب ایده یک مادر در تولید سمعک‌های عروسکی تصاویری از آخرین بازماندگان سمبل زیبایی زنان چین تصاویری از آخرین بازماندگان سمبل زیبایی زنان چین عکس های جالب از خلاقیت پدر و مادر عکس های جالب از خلاقیت پدر و مادر زیباترین دختر گواتمالا (+عکس) زیباترین دختر گواتمالا (+عکس) ازدواج عجیب و قانونی مردی با یک گربه..(عکس) ازدواج عجیب و قانونی مردی با یک گربه..(عکس) این چیزها که می بینید از توالت آلوده تر هستند ! این چیزها که می بینید از توالت آلوده تر هستند ! محبــوب‌ همیشـــگی خانم ها ؟ محبــوب‌ همیشـــگی خانم ها ؟ شجاع ترین و اولین خانم گاو باز (عکس) شجاع ترین و اولین خانم گاو باز (عکس) با بتمن ورژن ژاپنی آشنا شوید + عکس با بتمن ورژن ژاپنی آشنا شوید + عکس دخترانی برهنه که کنار خیابان برای رابطه جنسی +عکس دخترانی برهنه که کنار خیابان برای رابطه جنسی +عکس ازدواج زنی با یک سگ به دلیل خیانت مردان ازدواج زنی با یک سگ به دلیل خیانت مردان نقاشی های شگفت انگیز و هنرمندانه این پسر 11 ساله نقاشی های شگفت انگیز و هنرمندانه این پسر 11 ساله افراد مشهوری که از فقر و نداری به ثروت رسیدند افراد مشهوری که از فقر و نداری به ثروت رسیدند ازدواج غم انگیز و دردناک زوج جوان در بیمارستان + عکس ازدواج غم انگیز و دردناک زوج جوان در بیمارستان + عکس پیرترین شرکت کننده مسابقات دو با 100 سال سن + عکس پیرترین شرکت کننده مسابقات دو با 100 سال سن + عکس رقص جالب رانندگان و مسافران وسط ترافیک شهری (عکس) رقص جالب رانندگان و مسافران وسط ترافیک شهری (عکس) ورود لباس کردی دختران مبارز به دنیای مد + عکس ورود لباس کردی دختران مبارز به دنیای مد + عکس لاغرترین دختر دنیا در بدن خود چربی ندارد لاغرترین دختر دنیا در بدن خود چربی ندارد فرزندان نو رسیده افراد مشهور جهان +(عکس) فرزندان نو رسیده افراد مشهور جهان +(عکس)

پیشنهادهای تغذیه ای بعد از ورزش

مجموعه : رژیم و تغذیه

پیشنهادهای تغذیه ای بعد از ورزش

پیشنهادهای تغذیه ای بعد از ورزش

وقتی برای ورزش اقدام می کنیم قبل و بعد از انجام حرکات ورزشی باید حواسمان به نکات تغذیه باشد تا بهتین نفع را برده باشیم. برای اینکه از ورزش های هوازی نتیجه بهتری بگیرید، باید به تغذیه خود بعد از انجام این ورزش ها توجه داشته باشید. چیزهایی که بعد از ورزش می خورید از نظر نوع متابولیسم در بدن متفاوتند.

 

تحقیقات نشان داده است که ورزش کردن می تواند میزان مقاومت به انسولین را افزایش دهد، به ویژه اگر غذاهایی که بعد از ورزش می خورید میزان کربوهیدرات کمی داشته باشند. جالب است بدانید که وقتی بعد از ورزش غذاهای کم کالری می خورید، میزان حساسیت شما به انسولین نسبت به زمانی که کالری کافی مصرف می کنید بهتر نمی شود،

 

بنابراین نیازی نیست بعد از تمرین به خود گرسنگی دهید.افزایش حساسیت به انسولین به این معناست که بدن شما راحت تر می تواند قند را از جریان خون گرفته و به بافت های عضلانی برساند تا در آنجا به شکل گلیکوژن ذخیره شوند یا به عنوان سوخت مصرف شوند. مقاومت به انسولین یکی از نشانه های دیابت نوع دوم و همچنین از نشانه های بعضی بیماری های خطرناک دیگر است.

پیشنهادهای تغذیه ای بعد از ورزش

دکتر مارکولا می گوید: ” ورزش کردن پادشاه است و تغذیه ملکه آن. این دو در کنار هم می توانند به تناسب اندام شما کمک کنند”.هر چیزی که بعد از ورزش می خورید می تواند تاثیرات مثبتی بر بدن شما بگذارد. اما آنچه باید بدانید این است که همه ورزش ها حساسیت به انسولین را بالا می برند. بنابراین ورزش کردن یکی از قدرتمندترین ابزارها برای این است که انسولین خون خود را به حد نرمال برسانید.

 

چیزی که در مطالعات خیلی جالب توجه بوده اتفاقی بوده که بعد از تغییر رژیم غذایی بعد از ورزش کردن رخ داده است. وقتی افراد بعد از ورزش کردن کربوهیدارت کمتری مصرف می کنند، میزان حساسیت به انسولین در آنها خیلی افزایش می یابد، حتی نسبت به زمانی که یک رژیم کم کالری مصرف کرده اند.

 

یعنی بعد از ورزش کردن لازم نیست به خود گرسنگی دهید، چرا که این کار باعث می شود متابولیسم بدن شما کاهش یابد .

 

توصیه های پزشکان درباره تغذیه بعد از ورزش

به طور کلی، بعد از ورزش بدن شما دچار کاهش نیتروژن می شود و عضلات شما تخریب می شود، برای همین است که نیز به آمینو اسید و پروتئین های حیوانی مثل مرغ، تخم مرغ، گوشت گوساله و کربوهیدرات های گیاهی دارید.

 

آنچه اهمیت دارد این است که در هر وعده غذایی پروتئین های حیوانی را همراه با کربوهیدرات های گیاهی مصرف کنید، حال می خواهد روزی باشد که ورزش کرده اید یا هر روز دیگری که در حال استراحت و ریکاوری بوده اید.

 

بسته به نوع ورزشی که انجام داده اید نوع تغذیه بعد از آن متفاوت است:

 

غذاهایی که بعد از ورزش های هوازی باید خورد

بعد از انجام ورزش های هوازی (جهت چربی سوزی) ۴۵ الی ۶۰ دقیقه صبر کنید و بعد یک پروتئین حیوانی و کربوهیدارت گیاهی مصرف کنید، مثلا سالاد اسفناج و کمی مرغ بخورید.

پیشنهادهای تغذیه ای بعد از ورزش

علت اینکه باید یکساعت صبر کنید و بعد چیزی بخورید این است که چربی سوزی در شما افزایش یابد. اما صبر کردن بیش از یک ساعت خوب نیست چون بدن شما را به حالت گرسنگی شدید می رساند.

 

غذاهایی که بعد از ورزش های بی هوازی باید خورد

بعد از انجام ورزش های قدرتی و بی هوازی به غذاهایی نیاز دارید که به سرعت جذب شوند. این برخلاف چیزی است که اغلب به آن علاقه دارید، چون مواد غذایی که مانند کربوهیدارت ها سریع جذب می شوند قند خون شما را به سرعت بالا برده و به شکل چربی در بدن ذخیره می شوند.

 

پس بهتر است تا یکساعت بعد از ورزش های قدرتی شدید از مواد مغذی که دارای آمینو اسید، گلیکوژن و سایر مواد نیرو بخش هستند استفاده کنید تا به ترمیم بافت های عضلانی تخریب شده کمک کنند.

 

بعد از ورزش چه چیزهایی باید بخوریم

اگر از این یکساعت بگذرد، شانس عضلات شما برای ترمیم و بزرگ شدن و قوی شدن به شدت کاهش می یابد.بهترین مواد غذایی برای استفاده در این یکساعت، پروتئین آب پنیر، غذاهایی که شاخص گلیسمیک بالا دارند (کربوهیدرات های پرنشاسته مثل موز) هستند. پتاسیم موجود در موز هم به ریکاوری عضلات کمک می کند.

 

پروتئین موجود در آب پنیر هم که حالت نیمه هضم شده دارد به سرعت جذب بدن می شود.از مواد غذایی کامل استفاده کنید، نه فقط نوشیدنی های ورزشی و شکلاتآمریکایی ها سالانه هزاران دلار صرف خرید نوشیدنی های انرژی زا و شکلات می کنند. سازندگان این مواد به آنها ویتامین، مواد معدنی، پروتئین آب پنیر و گیاهان معطر اضافه می کنند.

 

گرچه مواد موجود در آنها معمولا به دو بخش ساده تر تجزیه می شود: قند و کافئین.در اغلب افراد استفاده از این شکلات ها و مواد انرژی زا تنها سبب افزایش توکسین، مواد شیمیایی، و کالری بیهوده می شود. بدتر از همه این ها فروکتوز است. شما باید از مصرف این ماده در نوشیدنی های ورزشی خودداری کنید مگر اینکه در عرض نیم ساعت یک چهارم آب بدن خود را از طریق عرق کردن از دست داده باشید.

 

حقیقت این است که چه یک ورزشکار حرفه ای باشید و چه تفریحی ورزش کنید استفاده از غذاهای کامل و ارگانیک برای شما بهتر است تا عملکرد بهتری داشته باشید.

 

منابع خوب پروتئین شامل:

مرغ ارگانیک
تخم مرغ ارگانیک
گوشت های دامهایی که از علوفه تازه تغذیه کرده اند
پروتئین پنیر
آجیل و دانه های گیاهی (خام)

 

منابع خوب کربوهیدرات شامل:

تقریبا همه گیاهان (البته هویج و چغندر قند بالایی دارند و باید مصرف آن را محدود کنید)
سبزیجاتی که برگهای تیره و بزرگ دارند مثل اسفناج، کلم برگ و چغندر برگی
میوه هایی که فروکتوز پایین دارند مثل لیمو ترش، لیمو شیرین، زردآلو، آلو، طالبی، تمشک (مصرف میوه هایی که فروکتوز بالا دارند مثل سیب و هندوانه و هلو را کاهش دهید)

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ