پارس ناز پورتال

پیراشکی گوشت غذایی مناسب برای افطار

مجموعه : آموزش آشپزی
پیراشکی گوشت غذایی مناسب برای افطار

پیراشکی گوشت غذایی مناسب برای افطار 

پیراشکی گوشت وعده غذایی مناسب برای افطار در ماه رمضان است پس با آموزش تهیه این غذا با ما همراه باشید. شايد اتفاق خوبي نباشد ولي اين روزها ديگر كمتر ‌مهماني افطاري را مي‌بينيد كه سفره‌ای با غذاهاي ساده داشته باشد؛ ديگر ‌مهماني‌هاي افطاري هم دست‌كمي از ‌مهماني‌هاي رسمي مجلسي و عروسي‌ها ندارد.

 

صاحبخانه تا مي‌تواند غذاهاي جور و واجور مقوي و متنوع به همراه انواع و اقسام دسرهاي شيرين مخصوص افطار مي‌گذارد كه مبادا ‌مهمانان روزه‌دار غذايي را دوست نداشته باشند و گرسنه بمانند. فقط نكته مهم اين است كه سعي كرده‌ايم با ارائه روش تهيه غذاهاي متنوع و سنتي فصل، سفره افطاري‌تان را علاوه بر متنوع بودن خوشمزه و خاطره‌انگيز كنيم.

 

در ضمن علاوه بر غذاها دسرهاي دكوراتيو و لذيذ مخصوص افطاري هم به اين سفره رنگ و جلاي ديگري مي‌بخشند. لذتشان را ببريد.

 

مواد لازم براي خمير پيراشكي:

4 پيمانه آرد
2 عدد تخم‌مرغ
1/2 پيمانه روغن مايع
1/2 پيمانه ماست
1 ق‌س پودر خمير ترش
نمك مقداري
1 پيمانه كره آب شده
1 عدد زرده تخم‌مرغ
1 ق‌س شير

 

مواد لازم براي داخل پيراشكي:

200 گرم گوشت چرخ‌كرده
1 عدد پياز
1/2 پيمانه جعفري خردشده
2 عدد سيب‌زميني متوسط
100 گرم پنير پيتزاي رنده شده
نمك، فلفل و زردچوبه به ميزان لازم
3 ق‌س روغن

پیراشکی گوشت غذایی مناسب برای افطار

طرز تهیه:

1. آرد را داخل كاسه بريزيد و با نمك مخلوط كنيد، وسط آرد را كمي گود كنيد. در گودي تخم‌مرغ‌ها را بشكنيد. پودر خمير ترش و ماست را به همراه روغن مايع به تخم‌مرغ اضافه كرده و مواد را با هم خوب مخلوط كنيد و ورز دهيد.

 

2. خمير را به مدت پنج دقيقه ورز دهيد و به ده قسمت تقسيم كنيد. هر قسمت را به اندازه يك پيش‌دستي باز كنيد. روي هركدام مقداري كره آب‌شده يا روغن مايع بماليد و آنها را روي هم بگذاريد ، بعد خمير را روي تخته آردپاشي‌شده با كمك وردنه باز كنيد تا به اندازه يك نان تافتون شود.

 

3. دوباره خمير را رول كنيد و از خمير به اندازه يك نارنگي (80 گرم) جدا كنيد و كناري بگذاريد. روي هر تكه خمير را با چاقو يك برش ايجاد كنيد و كل خميرها را كناري بگذاريد تا استراحت كنند. در اين فاصله مايه گوشتي را آماده كنيد.

 

4. يك عدد پياز را خرد كنيد، به همراه روغن و كمي زردچوبه تفت دهيد تا پيازها طلايي شوند. گوشت چرخ‌كرده را اضافه كنيد و همراه پياز داغ و كمي نمك و فلفل تفت دهيد. در آخر وقتي گوشت خوب سرخ شد، حرارت را خاموش كرده و جعفري‌هاي خردشده را اضافه كرده و با گوشت سرخ‌شده مخلوط كنيد. سيب‌زميني‌ها را هم آب‌پز كرده و بعد رنده كنيد.

 

5. هر قسمت از خمير را برداريد و كمي باز كنيد. در وسط خمير مقداري از مواد گوشتي بريزيد، بعد روي آنها كمي سيب‌زميني رنده‌شده و مقداري پنير پيتزا بريزيد. فر را با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد.

 

6. پيراشكي‌هاي آماده‌شده را روي سيني فر بگذاريد و روي آنها زرده رقيق شده با شير بماليد و به مدت 30 دقيقه حرارت دهيد تا آماده سرو كردن شود.