پارس ناز پورتال

پول های با ارزش در جهان در سال 2016

پول های با ارزش در جهان در سال 2016

پول های با ارزش در جهان در سال 2016 

اگر صادرات در کشوری بالا باشد و همچنین ذخایر ارزی بالا داشته باشد موجب می گردد تا ارزش پول آن کشور بالا رود.پول های با ارزش جهان را بشناسید. پول هر کشوری به عنوان بخش مهمی از اقتصاد آن کشور به شمار می رود و ارزش پول یعنی افزایش نرخ ارز. وقتی ارزش پول داخلی یک کشور کاهش پیدا می کند در نتیجه، قیمت ارز خارجی گران می شود.

 

صادرات آن کشور برای خارجی ها ارزان و واردات آن برای اتباع داخلی، گران می شود.لذا این امر درنهایت منجر به کاهش واردات و افزایش صادرات می گردد. مسلما کشورهایی که صادرات آنها بیشتر از واردات است، یعنی با مازاد تجاری (مثبت بودن نرخ صادرات نسبت به واردات) روبه رو هستند

 

و واحد پولی آنها تقاضای بیشتری دارد و کشورهای وارد کننده مجبور به تهیه ارز کشورهای صادرکننده می شوند، برعکس کشور وارد کننده با کاهش ارزش پولی خود مواجه است در نتیجه قیمت کالاهای وارداتی برای مصرف کننده داخلی گرانتر تمام می شود. بنابراین واردات محدودتر خواهد شد.

 

این می‌تواند به افزایش صادرات آن کشور و کاهش واردات آن کمک کرده و درنتیجه به کاهش کسری بودجه موجود کمک کند. در زیر ۱۰ ارز با ارزش جهان را معرفی می کنیم …

 

1. دینار کویت
یک دینار کویت: ۳.۴۲ دلار

پول های با ارزش در جهان در سال 2016

دینار کویت واحد رسمی پول کویت و با ارزش ترین ارز جهان است. این واحد پولی نخستین بار در در سال ۱۹۶۱ معرفی شد. کویت به دلیل منابع غنی نفتی و صادرات این طلای سیاه، کشور ثروتمندی در جهان شناخته می شود. خیلی افراد برای به دست آوردن پول زیاد آمریکا را برای کار انتخاب می کنند در حالی که ارزش پول کویت بیش از دیگر کشورهاست.

 

2. دینار بحرین
یک دینار بحرین: ۲.۶۵ دلار

پول های با ارزش در جهان در سال 2016

بحرین دارای دومین پول با ارزش جهان بوده و به دلیل داشتن فرصتهای شغلی فراوان بسیار معروف است. دینار بحرین نخستین بار در سال ۱۹۶۵به جای روپیه خلیج فارس معرفی شد. دلیل ارزشمند بودن پول این کشور به دلیل ارتباط با عربستان سعودی و ذخایر نفتی است به همین دلیل بسیاری از افراد در نقاط مختلف جهان،برای یافتن شغل به این کشور می روند.

 

3. ریال عمان
هر ریال عمان: ۲.۶۰ دلار

پول های با ارزش در جهان در سال 2016

ریال عمان واحد پول رسمی کشور عمان است که به ۱۰۰۰ بیضا تقسیم می شود. پیش از سال ۱۹۴۰ روپیه هند و ماریا ترزا در عمان به عنوان واحد های پولی در معاملات استفاده می شدند و روپیه هند تا سال ۱۹۵۹ در این کشور ارزش خود را حفظ کرد. قیمت نفت موضوع بسیار مهمی در عمان بوده و این کشور دارای ذخایر فراوانی نفت است.

 

4. لاتس لتونی
یک لاتس: ۱.۸۹ دلار

پول های با ارزش در جهان در سال 2016

لتونی کشوری در اروپای شمالی و ریگا پایتخت آن است. این کشور با اینکه کشور کوچکی است اما از سال ۲۰۰۴ به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا شناخته می شود. لاتس با کد ایزوی LVL ، واحد پولی این کشور است که در سال ۱۹۲۲ معرفی شد و در جایگاه چهارمین پول با ارزش جهان شناخته می شود. این واحد پولی جایگزین روبل، واحد پول سابق این کشور شده است.

 

5. پوند انگلیس
یک پوند: ۱.۶۱۶ دلار

پول های با ارزش در جهان در سال 2016

این واحد پولی مشهورترین و براساس اسناد معتبر، قدیمی‌ترین واحد پول جهان شناخته می شود. پوند استرلینگ یا بطور کوتاه پوند، واحد پول پادشاهی بریتانیا است. واحد کوچک‌تر پوند پنی نام دارد یک پوند،صد پنی است. انگلیس جزو گران ترین کشورهاست که برای سفر به آنجا باید یک کیسه پول همراه خود برد.

 

6. دینار اردن
یک دینار: ۱.۴۱ دلار

پول های با ارزش در جهان در سال 2016

دینار واحد پول اردن در قاره آسیاست. دینار اردن به ۱۰ درهم، ۱۰۰ قرش و یا ۱۰۰۰ فلس تقسیم می‌شود. این واحد پولی در سال ۱۹۴۰ معرفی شد و واحد آن برابر با دلار فلسطین است. کد ISO ۴۲۱۷ این پول JOD است. اگرچه این کشور از کمبود منابع و ذخایر نفت فراوان رنج می برد اما ارزش پولی آن بالاست.

 

7. یورو اتحادیه اروپا
یک یورو: ۱.۳۱۶۲۲ دلار

پول های با ارزش در جهان در سال 2016

یورو واحد پول کشورهای منطقه یورو است . این واحد پولی که بزرگ‌ترین قدرت تجاری دنیا را شکل داد، با هدف وصل‌کردن کشورهای اروپایی برای مقاصد تجاری و سیاسی و در بحبوحه آشوب‌های سیاسی و اقتصادی در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و هم اکنون در ۱۷ کشور از جمله آلمان، فرانسه، بلژیک، ایتالیا،هلند،

 

یونان، پرتغال، اسپانیا استفاده می شود. امروزه ارزش یورو بیش از دلار است. در ۸۵ درصد معاملات در بازار ارز خارجی از یورو استفاده می شود.

 

8. دلار کایمن
یک دلار کایمن: ۱.۲۲ دلار

پول های با ارزش در جهان در سال 2016

واحد پولی جزایر کایمن است که تنها در این جزیره از آن استفاده می شود. کد ایزوی این واحد KYD است که به ۱۰۰ تقسیم می شود. این واحد پولی در سال ۱۹۷۲ معرفی شد. مسئولیت کنترل این واحد پولی برعهدهٔ مرجع پولی جزایر کیمن قرار دارد. از مزایای این واحد پولی آن است که مالیات به آن تعلق نمی گیرد.

 

9. فرانک سوئیس
یک فرانک سوئیس: ۱.۱۰ دلار

پول های با ارزش در جهان در سال 2016

فرانک واحد پول کشورهای سوئیس و لیختن اشتاین و هر ۱ فرانک مساوی ۱۰۰ سانتیم است. سوئیس یکی از مکانهای پرگردشگر دنیا شاناخته می شود که زیباییها و جذابیتهای فراوان دارد. این واحد پولی ارزشی بیشتر از دلار آمریکا دارد.

 

10. دلار استرالیا
یک دلار استرالیا: ۰.۷۵دلار آمریکا

پول های با ارزش در جهان در سال 2016

استرالیا به دلیل زیباییها و اقتصاد قدرتمندش در دنیا بسیار مشهور است. دلار استرالیا واحد پول این کشور است که به اختصار AUD نامیده می شود و معمولاً با علامت اختصاری $.A و یا بصورت غیر رسمی AU$ نمایش داده می‌شود.

 

دلار استرالیا از جهت نرخ بهره بالا در این کشور، عدم مداخله دولت در بازار سهام خارجی، تثبیت اقتصاد و دولت، و سود معاملات بازرگانی بویژه با کشورهای آسیایی در سطح جهان مطرح است.