پارس ناز پورتال

پوست صورت خود را با مواد طبیعی تمیز و زیبا کنیم

پوست صورت خود را با مواد طبیعی تمیز و زیبا کنیم

پوست صورت خود را با مواد طبیعی تمیز و زیبا کنیم 

با این مواد طبیعی شما میتوانید پوست صورت خود را زیبا و تمیز و شاداب کنید پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید . برای داشتن پوستی زیبا و صاف نیازی به محصولات گران و جذاب نیست. به جایمحصولات شیمیایی گران از پاک کننده های طبیعی صورت ، که در این قسمت به شما معرفی می کنیم ، استفاده کنید تا پوستی سالم و شفاف داشته باشید.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل ، بدون آنکه به چربی طبیعی پوست آسیب برساند ، می تواند برقی که از چربی زیاد در انتهای روز روی صورت شما بوجود می آید را از بین ببرد. این روغن به دلیل داشتن خواص ضد باکتری ، درهنگام استفاده موضعی روی پوست صورت مانع از دست رفتن رطوبت پوست از منافذ آن می شود.

 

طرز استفاده : مقداری از روغن نارگیل را برای مدت ۳۰ ثانیه به آرامی روی پوست ماساژ دهید. بعد از آن حوله ی گرمی روی پوست بگذارید تا منافذ پوست باز شود. بعد از گذشت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه ، روغن را به آرامی از روی پوست پاک کنید.

 

سرکه سیب

سرکه سیب pH پوست را تنظیم کرده و جوش ها را از بین می برد. با استفاده از سرکه سیب می توانید از خشک و چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری نمایید. pH این پاک کننده تقریبا ۵.۵ و مشابه pH طبیعی پوست صورت است.

 

طرز استفاده : آب و سرکه سیب را با نسبت دو به یک مخلوط کنید و به خوبی تکان دهید. با استفاده از پد یا پنبه آغشته به این پاک کننده ، پوست صورت خود را پاک کنید و بعد از خشک شدن پوست می توانید از مرطوب کننده همیشگی خود استفاده نمایید.

 

عسل و لیمو ترش

ترکیب لیمو و عسل ، مرطوب کننده ، ضد عفونی کننده ، ضد التهاب و پاک کننده ای کامل و بی نقص را تشکیل می دهد. اسید سیتریک موجود در لیمو ترش باکتری هایی مولد آکنه را از بین می برد. به طور کلی پاک کردن پوست از سلول های مرده یکی از خواص مرکبات است.

عسل نیز به طور طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان و ضد باکتری است که از ایجاد آکنه جلوگیری کرده و روند پیر شدن پوست را به تعویق می اندازد.

 

طرز استفاده : دو قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری لیمو ترش تازه مخلوط کنید. این مخلوط را کمی میان انگشتانتان گرم کرده و یک لایه نازک از آن روی پوست صورت و گردن بمالید. صبر کنید تا این لایه خشک شود و بعد با آب ولرم صورت خود را بشویید.

 

ماست

ماست یک پاکننده کامل ، سرشار از پروتئین و اسید لاکتیک است که ترکیب این دو با هم به پاکسازی پوست کمک می کند. استفاده منظم از اسید لاکتیک لایه مرده روی پوست را از بین برده و پروتئین به تمیز و بسته شدن منافذ پوست کمک می کند.

 

طرز استفاده : مقداری از ماست ساده را روی پوست بمالید و و با نوک انگشت به آرامی ماساژ دهید. این کار باعث پاک شدن آلودگی و آرایش روی پوست می شود. اجازه دهید ماست برای چند دقیقه روی پوست شما بماند و بعد از آن صورت خود را با آب گرم بشویید.

 

روغن زیتون

این ستاره پاک کننده ها ، برای تغذیه پوست نیز مفید است. روغن زیتون یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی برای پوست خشک است. آنتی اکسیدان و چربی های مفید خوب موجود در روغن زیتون به کاهش رادیکال های آزاد که باعث تخریب سلول های پوست می شوند ، کمک می کند.

 

طرز استفاده : یک دوم پیمانه روغن زیتون را با یک چهارم پیمانه سرکه و یک چهارم پیمانه آب مخلوط کنید تا یک کرم شب طبیعی و موثر بسازید. این کرم در از بین بردن جوش های سیاه و باکتری های مضر کمک کرده و پوست صورت را صاف و تمیز نگه می دارد.