پارس ناز پورتال

پرقدرت ترین موشک هسته ای دنیا

پرقدرت ترین موشک هسته ای دنیا

پرقدرت ترین موشک هسته ای دنیا 

کشور روسیه از پرقدرت ترین موشک هسته ای دنیا رونمایی کرد تا بـه همه ی ی جهان مخصوصا امریکا یفهماند که ابرقدرت کیست. روسیه‌ای‌ها عکس هایی را از ابر موشک هسته ای «شیطان 2» منتشر کردند. این موشک عظیم بـه عنوان قوی‌ترین موشک هسته ای جهان شناخته می‌شود و توانایی حمل یک کلاهک هسته ای 40 مگاتنی را دارد.

 

موشک قدرتمند RS-28 Sarmat که با نام «شیطان 2» «Satan 2» شناخته میشود، یک کلاهک هسته ای 40 مگاتنی را با خود حمل می‌کند که دو هزار برابر قوی‌تر از بمب هیروشیما است و می‌تواند یک کشور را از بین ببرد! این موشک قادر است 9 هزار و 700 کیلومتر را پرواز کرده و 16 بمب جداگانه را حمل و چندین هدف را نابود کند.

پرقدرت ترین موشک هسته ای دنیا

موشک جدید روسیه بـه اندازه‌ای قدرتمند است که میتواند با فشار یک کلید، منطقه‌ای بـه وسعت فرانسه یا ایالت تگزاس را از بین ببرد. «شیطان 2» قوی‌ترین موشک هسته ای جهان بوده و هزار برابر از بمب‌هـای استفاده شده علیه هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم نیرومندتر است.

 

قرار است این موشک جایگزین موشک‌هـای RS-36M شود که از زمان شوروی سابق در دهه 70 میلادی بـه جا مانده است. ناتو این موشک‌ها را با نام موشک شیطان معرفی کرده بود.

 

قوی‌ترین موشک هسته ای جهان در سال 2018 آماده پرتاب خواهد شد

شرکت Bureau طراحی و ساخت موشک «شیطان 2» را بر عهده داشت و بـه گفته‌ی سازندگان، قرار است این موشک تا دو سال آینده یعنی در سال 2018 آماده پرتاب شود. مهندسان شرکت Bureau اعلام کرده‌اند که قوی‌ترین موشک هسته ای جهان با هدف تامین یک عامل بازدارنده‌ی هسته ای موثر برای نیروهای استراتژیک روسیه ساخته شده است.

پرقدرت ترین موشک هسته ای دنیا

موشک «شیطان 2» از فناوری هدایت‌گر جدید برای ناوبری پیرامون زمین برخوردار است و می‌تواند از جهت‌هـای مختلف و غیرمنتظره بـه سمت بیشتر مناطق جهان پرتاب شود. مقامات دفاعی روسیه مدعی شده‌اند که کلاهک هسته‌ای این موشک قادر است بـه تمامی سیستم‌هـای دفاعی موشکی کشور کشور آمریکا نفوذ کند.

 

این سیستم‌ها از موشک‌هـای رهگیر بهره می برند و در حال حاضر در سراسر اروپا و همچنین بر روی ناوهای جنگی کشور ایالات امریکا در دریاها مورد استفاده قرار می‌گیرند.