پارس ناز پورتال

پرده بکارت در دختران و انواع آن را بشناسیم

مجموعه : حذف شده است
پرده بکارت در دختران و انواع آن را بشناسیم

پرده بکارت در دختران و انواع آن را بشناسیم

پرده بکارت در دختران باکره وجود دارد که پس از اولین رابطه جنسی از بین میرود.این پرده از جنس لایه غشایی است. پرده بکارت اشکال گوناگونی دارد.پرده بکارت رایج در میان دختران جوان همانند یک نیمه ماه شکل گرفته است. این شکل اجازه می دهد تا خون قاعدگی از واژن به جریان بیفتد.

 

پرده بکارت بدون سوراخ : یک پرده بکارت بدون سوراخ می تواند در حین تولد تشخیص داده شود.در اغلب موارد در طول سالهای نوجوانی تشخیص داده می شود. پرده بکارت بدون سوراخ یک غشاء نازک است که بطور کامل قسمت باز واژن را پوشش می دهد.

 

خون قاعدگی نمی تواند از واژن جریان یابد. این امر باعث می شود که خون به قسمت بالا و داخل واژن هدایت شود که اغلب با شکم درد و کمر درد همراه خواهد بود. برخی از نوجوانان ممکن است در حین اجابت مزاج درد داشته باشند و یا در دفع ادرار مشکل داشته باشند.

 

درمانی که برای پرده بکارت بدون سوراخ در نظر گرفته شده است انجام یک جراحی کوچک برای حذف بافت اضافه و ایجاد یک دهانه واژن به اندازه طبیعی است بطوریکه خون قاعدگی می تواند از واژن جریان یابد.

 

پرده بکارت میکروپرفورت : این نوع از پرده بکارت یک غشاء نازک است که تقریبا بطور کامل دهانه ی واژن یک زن جوان را پوشش می دهد.خون قاعدگی معمولا قادر به جریان از واژن است اما باز بسیار کوچک است. نوجوان با این نوع پرده بکارت معمولا قادر به وارد کردن تامپون در واژن خود نخواهد بود و حتی ممکن است متوجه نشود که ورودی آن بسیار کوچک است.

 

امکان دارد او قادر به قرار دادن تامپون در واژن خود باشد اما زمانی که تامپون آغشته به خون شده است نتواند آن را خارج کند. درمان آن انجام جراحی کوچک برای حذف بافت اضافه و باز کردن آن به اندازه طبیعی برای خروج خون از واژن است.

 

پرده بکارت سپتوم دار : این نوع از پرده بکارت زمانی است که غشاء نازک موجود یک گروه بافت اضافی در وسط دارد که باعث شکل گیری دو دهانه کوچک در واژن می شود. نوجوان با داشتن این نوع پرده ممکن است مشکل وارد کردن یا خارج کردن تامپون را داشته باشد. درمان با یک جراحی کوچک برای حذف بافت اضافه و ایجاد یک دهانه طبیعی برای واژن صورت می گیرد.