پارس ناز پورتال

پاک کننده صورت و انواع پوست خانم ها

پاک کننده صورت و انواع پوست خانم ها

پاک کننده صورت و انواع پوست خانم ها 

پاک کننده های صورت را باید با توجه به نوع پوست تهیه کرد. خانم هایی که پوست خشک یا چرب دارند باید پاک کننده های متفاوتی خریداری کنند. کلید اصلی برای انتخاب پاک‌کننده صورت مناسب، این است که نیازهای پوست خودتان را بشناسید و بدانید که کدام عناصر می‌توانند برای شما مفید باشند.

 

اگر پوست خشک دارید پس حتما پوسته پوسته شدن یکی از مشکلات شماست و اگر پوست چرب دارید حتما از جوش و آکنه رنج می برید و…

 

خانم هایی که پوست خشک دارند باید از کدام نوع پاک کننده ها استفاده کنند؟ پوست چرب چطور؟ 

پاک‌کننده صورت زنان باید همه عناصر لازم برای مقابله با انواع مشکلات پوستی مانند خشکی، ناهمواری پوست، آکنه، چین‌وچروک‌ها و… را داشته باشد. کلید اصلی برای انتخاب پاک‌کننده صورت، این است که نیازهای پوست خودتان را بشناسید و بدانید که کدام عناصر می‌توانند برای شما مفید باشند.

 

پاک کننده صورت برای افرادی که پوست خشک دارند: 

زنانی که دارای پوست خشک و پوسته‌پوسته هستند، نباید از لوازم آرایش برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنند، چون باعث پیر شدن چهره آن‌ها می‌شود. بهترین راه برای مقابله با خشکی پوست، استفاده از پاک‌کننده‌های مرطوب‌کننده‌ای است که حاوی آلفاهیدروکسی اسید هستند.

 

این محصولات می‌توانند سلول‌های مُرده پوستی را به‌خوبی لایه‌برداری کنند و پوست را نرم‌تر و صاف‌تر سازند. برخی متخصصان توصیه می‌کنند از شوینده‌های اسیدی برای صورت استفاده کنید که میزان اسید گلیکولیک در آن‌ها بیشتر از ۱۰ درصد است. علاوه بر این، پاک‌کننده‌های حاوی سرامیدها، اسید هیالورونیک و گلیسیرین نیز مفید هستند، چون این عناصر پوست را مرطوب نگه می‌دارند و بافت صورت را نرم می‌کنند.

 

 پاک کننده صورت برای افرادی که پوست چرب دارند: 

بهترین پاک‌کننده‌های صورت برای کسانی که پوست چرب و منافذ پوستی بزرگ دارند، محصولات حاوی رتینول هستند. این محصولات نه‌ تنها سموم را از پوست پاک می‌کنند، بلکه منافذ پوستی مسدود را هم تمیز می‌کنند و باعث می‌شوند که این منافذ کوچک‌تر به نظر برسند.

 

برای کنترل چربی پوست، از پاک‌کننده‌های بدون چربی استفاده کنید که حاوی گوگرد و اسید سالیسیلیک هم باشند. گوگرد، نوعی عامل ضدباکتریایی است که چربی‌ها و سموم را از منافذ پوستی بیرون می‌آورد. اسید سالیسیلیک هم باکتری‌های موجود در منافذ پوستی را خنثی می‌کند.