پارس ناز پورتال

پاک کردن لکه از روی لباس با این روش های عالی

پاک کردن لکه از روی لباس با این روش های عالی

پاک کردن لکه از روی لباس با این روش های عالی 

وقتی لباس ما لک میشود,اگر لباس مورد علاقه مان نیز باشد بسیار ناراحت می شویم.اما ما برای پاک کردن انواع لکه ها برای شما پیشنهادهایی داریم.با ما همراه باشید. معمولا هنگام استفاده از ملحفه های نو، با مشکل آهار زیاد آنها روبه رو هستیم.

 

برای از بین بردن این مشکل می توانید ملحفه های نو را بعد از دوختن و آماده شدن به مدت یک شب در مخلوط آب سرد و صابون قرار دهید و روز بعد، آبکشی کنید. به این ترتیب مشکل آهار از بین می رود.

 

آهار دار کردن برخی از لباس ها

اگر لباس شما به آهار احتیاج دارد و مواد مورد نیاز برای این کار را در دسترس ندارید، می توانید از آب برنج استفاده کنید. به این ترتیب که بعد از آبکش کردن برنج، آب آن را دور نریزید و لباس های شسته شده خود را درون این آب فرو ببرید و روی طناب قرار دهید تا خشک شود. بعد از خشک شدن، لباس ها را اتو کنید. بدین ترتیب لباس تان آهار دار می شود.

 

پارچه های مخملی

یکی از روش های مراقبت از پارچه های مخمل، اتو کردن صحیح آنهاست. برای اتو کردن این نوع پارچه ها نباید اتو را مستقیما روی آن بگذارید. زیرا باعث خرابی پرز و سایه روشن آن می شود. بهتر است اتوی بخار را ایستاده روی میز بگذارید و بعد روی آن پارچه نخی و مرطوب قرار دهید و بعد پارچه مخمل را چند ثانیه روی پارچه نخی بگذارید.

 

روش های برطرف کردن انواع لکه ها

 

لکه خودنویس و خودکار

معمولا جوهر خودنویس اگر به موقع پاک نشود، از بین بردن آن با مشکل همراه است. بنابراین به سرعت محل لکه را با ماده سفید کننده – وایتکس- و آب سرد پاک کنید.

 

به این روش که از هر دو به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید و با پنبه روی لکه بمالید تا از بین برود. همچنین می توانید پنبه را آغشته به مقداری آب لیمو کرده و روی لکه بمالید تا از بین برود.

 

لکه با استفاده از آب لیمو پاک خواهد شد اما این کار را باید چند بار تکرار کنید سپس با دستمالی خشک، محل لکه را خشک کنید. لکه خودکار را هم می توانید با استفاده از آبلیمو از بین ببرید.

 

لکه چای

برای برطرف کردن لکه چای، فورا پنبه ای را به آب و صابون آغشته کنید. سپس روی لکه بمالید و بعد خشک کنید.

 

لکه خون

ابتدا باید لکه را با آب سرد بشویید و هنگامی که از بین رفت با آب نیمگرم و صابون محل لکه را کاملا بشویید و خشک کنید. اگر لکه خون تازه است، پنبه ای را به سرکه سفید آغشته کرده و روی آن بمالید. سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید.

 

لکه لاک ناخن

برای برطرف کردن این لکه چاره ای جز استفاده از استون ندارید. اما برای مطمئن شدن از جنس پارچه ابتدا در گوشه ای از پارچه آن را امتحان کنید زیرا استون برخی از پارچه ها را سوراخ می کند. در صورت مطمئن شدن، این عمل را چند بار تکرار کنید و بعد محل لکه را با آب نیمگرم و صابون بشویید و با سشوار خشک کنید تا جای لکه باقی نماند.

 

لکه کاکائو

برای برطرف کردن لکه کاکائو یا شکلات، اگر تازه باشد، با آب نیم گرم می توانید لکه را از بین ببرید و در صورتی که کهنه باشد، ابتدا محل لکه را با کمی گلیسیرین چرب کنید، سپس آن را با آب نیم گرم بشویید.

 

کندن کاغذ

اگر کاغذی به لوازم چوبی منزل شما چسبیده است، برای پاک کردن آن هرگز از وسایل نوک تیز استفاده نکنید. بهترین کار این است که روی کاغذ چند قطره روغن ( هر نوع روغنی که در دسترس دارید) بریزید و بگذارید لحظه ای بماند. سپس با پارچه نرمی آن را بمالید. این کار را تاجایی که کاغذ از چوب کنده شود، تکرار کنید.

 

از بین بردن طعم سوختگی شیر

اگر موقع جوشاندن، شیر به ته ظرف چسبید و طعم سوختگی گرفت، شیر را در ظرف دیگری بریزید و یک قطعه نان به آن اضافه کنید و بگذارید دوباره بجوشد، سپس از صافی رد کنید. با این روش، طعم سوختگی از بین می رود.

 

تازه نگهداشتن کاهو

اگر کاهو و سبزیجات را پس از شستن در دستمال خشک پیچیده و درون یک ظرف در بسته و یا نایلون قرار دهید و آن را در یخچال بگذارید تا یک هفته تازه می ماند.

 

بوی کلم

انواع مختلف کلم مانند گل کلم، کلم بروکسل و … هنگام پختن بوی نامطبوعی دارند که تقریبا کل خانه را پر می کنند. برای جلوگیری از این وضعیت، می توانید هنگام پختن، مقداری جوش شیرین یا یک تکه نان ر قابلمه محتوی کلم و آب بریزید.

 

برق انداختن وسایل چوبی

اگر برای پاک کردن و برق انداختن پارکت و یا وسایل چوبی منزل تان مایع مخصوص در اختیار ندارید، می توانید از چای سرد استفاده کنید.

 

مبارزه با مورچه ها

اگر در مکانی از منزل تان مورچه ها باعث دردسرتان شده اند، برای مبارزه با آنها می توانید برگ گردو در محلی که سوراخ لانه مورچه ها قرار دارد، بگذارید. بدین ترتیب مورچه ها را فراری می دهید.