پارس ناز پورتال

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخ

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخ

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخ 

پابلو اسکوبار بزرگترین مافیای مواد مخدر در تمام تاریخ است و تا امروز کسی مانند او در جهان دیده نشده است. او تا لحظه به دام افتادنش مواد مخدر را قاچاق می کرد. 23 سال پیش در چنین روزهایی بزرگترین و ثروتمندترین قاچاقچی مواد مخدر جهان در تعقیب و گریز با نیروهای ارتش کلمبیا هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

 

“پابلو اسکوبار” با القابی چون پدرخوانده، رئیس، جادوگر، رابین هود، بزرگترین گانگستر جهان، قاچاقچی افسانه‌ای، سلطان کوکائین یکی از مشهورترین چهره های تاریخ معاصر کلمبیاست که در دهه های 80 و 90 میلادی به کابوس این کشور تبدیل شده بود.

 

اسکوبار علیرغم پیشینه‌اش _که پسر یک کشاورز فقیر کلمبیایی بود_ رهبر کارتل “مدلین” بود که 80 درصد بازار کوکائین جهان را در دست داشت. او هفته‌ای حدود 420 میلیون دلار درامد داشت که وی را به یکی از ثروتمندترین مافیای مواد مخدر در طول دوران تبدیل کرد. این قاچاقچی مواد مخدر در زمان خود به قدری قدرتمند بود که آمریکا از او به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دشمنانش یاد می‌کرد.

 

سال 1989 نشریه فوربس وی را به‌عنوان هفتمین مرد ثروتمند دنیا معرفی کرد. ثروت او بر اساس اخبار این نشریه چیزی نزدیک به 35 میلیارد دلار برآورد شد. کارتل او بخش بزرگی از قاچاق مواد به آمریکا، مکزیک، پورتوریکو، جمهوری دومینیکن و سایر نقاط قاره را زیر سیطره خود داشت

 

و کنترل بیش از 80 درصد قاچاق کوکائین در جهان نیز برعهده اسکوبار بود. با این حال این قاچاقچی شاید به خاطر تجربه گذشته از زندگی در فقر و تنگدشتی دوستدار فقرا بود و به مردم تنگدشت کمک می کرد؛ برای همین در کلمبیا گروهی به او لقب رابین هود داده بودند.

 

اسکوبار در ادامه راهش برای پیشتازی در قاچاق مواد، کلمبیا را به پایتخت قتل در جهان تبدیل کرد و بیش از 7 هزار قتل سازماندهی شده سال 1991 توسط مافیای او انجام گرفت. وی حتی در این راه به بیش از 600 جوان فقیر پاداش‌های زیادی برای کشتن و کنار زدن افسران پلیس پرداخت کرد.

 

ماجرای اسکوبار بعد از ترور “لوئيز کارلوس گالان” که نامزد رياست جمهوري کلمبيا بود برای دولت این کشور جدی شد و آنها سعی کردند به نوعی او و کارتلش را تحت کنترل قرار دهند. در اولين مرحله دولت شروع به مذاکره با اسکوبار کرد و به او پيشنهاد داد دست از اعمال مجرمانه بکشد و تسلیم شود در عوض در محکوميت و دوران زندان هم دولت براي او امتيازاتي قائل خواهد شد.

 

قاچاقچی بزرگ بعد از تصويب قانوني که به دولت اجازه مي داد براي ايجاد آرامش با مجرماني مثل او صلح کند تصمیم گرفت خود را تسلیم کند. بعد از تسليم او بحث زيادي درباره اين قانون به راه افتاد و عده اي معتقد بودند که اسکوبار با نفوذش باعث تصويب اين قانون شده است.

 

این گمانه چندان هم دور از واقع نبود چرا که زندان اسکوبار یک خانه مجلل با کلیه امکانات بود که تنها تحت نظر دولت و نیروهای امنیتی قرار داشت. عجیب آنکه اسکوبار از همین خانه اعمال مجرمانه اش را مدیریت می کرد و کارتلش را اداره می کرد. دولت که متوجه موضوع شده بود تصمیم گرفت او را به زندانی دیگر منتقل کند

 

و در ادامه به امریکا تحویل دهد. سلطان کوکائین با فهمیدن توطئه دولت برنامه ای برای فرار از زندان طرح ریزی کرد و از دست نیروهای امنیتی فرار کرد.در حالیکه دولت در دستگیری مجدد اسکوبار به در بسته خورده بود و او نیز خیابان های شهر را به صحنه انتقام گیری تبدیل کرده بود در سال 1992 نیروهای ویژه ارتش کلمبیا مامور شدند

 

برای به دام انداختن و یا ترور او آموزش ویژه ببینند و عملیات یافتن او را با جستجوی خانه به خانه آغاز کنند.سرانجام بعد از درگيري و کشمکش های فراوان در دوم دسامبر سال 1993 جنگ عليه اسکوبار به پايان رسيد؛ او محلي پرجمعيت و شلوغ در ساختمان هاي حومه مدلين را که خودش ساخته بود

 

براي زندگي انتخاب کرد تا جست وجوي او مشکل شود. اما نيروهاي ارتش با تقسيم منطقه به مثلث هاي کوچک و با استفاده از تکنولوژي راديويي به جست وجوي وي پرداختند.در روز دوم دسامبر محل دقيق او شناسایی شد و نيروهاي ارتش منطقه را به محاصره در آوردند. محل اختفاي او يک کافه بسيار معمولي در حومه شهر بود.

 

نيروهاي ويژه اقدام به تيراندازي به سمت او و محافظش کردند. آن دو به سمت پشت بام گريختند و با دويدن روي آن سعي کردند خودشان را به خيابان پشتي برسانند. اما هر دو آنها با شليک ماموران پليس کلمبيا از پا درآمدند. گلوله ها پا، نيم تنه بالايي و گوش چپ او را زخمي کرد اما قاچاقچي فراري زنده بود.

 

ناگهان و در بين درگيري او با شليک تيري به سرش از پا درآمد. ماجرای قاچاقچی مخوف کلمبیا در همان لحظه به پایان رسید اما این سوال که چه کس یا کسانی دستور شلیک نهایی و قتل او را دادند همچنان برای مردم این کشور بی پاسخ مانده است.

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخاسکوبار پس از مذاکره با نمایندگان دولت برای صلح

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخاسکوبار در حال تماشای فوتبال؛ فوتبال ورزش مورد علاقه او بود.

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخاسکوبار در حال سخنرانی در محله های فقیر نشین “مدلین”؛ کمک به فقرا و نیازمندان باعث شده بود به او لقب “رابین هود” بدهند.

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخاسکوبار و همسرش “ماریا ویکتوریا هنایو”

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخاسکوبار و اعضای تیم “اتلتیکو ناسیونال”؛ او مالک این باشگاه بود.

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخاسکوبار در حال تماشای گاوبازی در “مدلین”

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخاسکوبار و فررزندش سباستین ماروکوئین؛ یکی از ویژگی های اسکوبار علاقه او به خانوده اش بود.

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخدو عکس از آلبوم شخصی اسکوبار

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخعکسی از اسکوبار و فرزندش سباستین ماروکوئین

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخخانه ای که اسکوبار دوران حبس خود را در آن می‌گذراند و همزمان سیستم مافیایی اش را مدیریت می کرد.

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخمراسم تشییع پیکر “کارلوس گالان” نامزد ریاست جمهوری که به دست عوامل اسکوبار کشته شد.

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخاعلام جایزه برای کمک به یافتن اسکوبار و همدستانش

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخاعلام جایزه برای لو دادن محل اختفای اسکوبار از تلویزیون

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخصحنه تعقیب و گریز و شلیک به سمت اسکوبار

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخنیروهای ویژه ارتش کلمبیا پس از کشتن سکوبار بالای سر او ایستاده‌اند.

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخعکس یادگاری نیروهای ویژه ارتش کلمبیا با جسد اسکوبار

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخعکس یادگاری نیروهای ارتش کلمبیا با جسد اسکوبار

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخجسد خونین اسکوبار در پزشکی قانونی برای تائید مرگ

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخمادر اسکوبار همراه با نیروهای امنیتی برای تعیین هویت به محل نگهداری جسد منتقل می شود.

درباره پابلو اسکوبار قاچاقچی افسانه ای تمام تاریخسنگ قبر اسکوبار در گورستان مدلین