پارس ناز پورتال

ویژگی های یک کارآفرین موفق را بدانید

ویژگی های یک کارآفرین موفق را بدانید

ویژگی های یک کارآفرین موفق را بدانید 

ویژگی های یک کارآفرین موفق که توانسته ایده خود را به مرحله عمل و درآمدزایی برساند و بدین ترتیب ما می توانیم الگوهای پیشرفت وی را دنبال کنیم. احساس می‌کنید که قرار است روزی به موفقیت برسید. نسبتا خود را قدرتمند احساس می‌کنید. قرار است به زودی کار بزرگی انجام دهید.

 

به نظرتان ارزش کار شما خیلی زیاد است. معروف هستید. تنها چیزی که احتیاج دارید کمی زمان بیشتر است… اگر زمان بیشتری داشتید تمام این اتفاقات می‌افتاد.شما این‎طور هستید؟ خوب است. این دقیقا رویکردی‎ست که کارآفرینان موفق را مشخص می‌کند.شما در انتظار آن هستید. آن را می‌خواهید. حریص هستید. انگیزه دارید. همه چیز مهیاست، اما واقعیت چیز دیگری‌ست.

 

واقعیت به وجود خواهد آمد. اما در این حین باید کارهایی را انجام دهید و نگرشی داشته باشید که آن سطح از موفقیت را برای شما ایجاد کند. چگونه می‌توانید جلوه کارآفرینی موفق را به خود ببخشید در حالی که هنوز به آن دست نیافته‎اید؟در زیر هفت اصلی که من آموخته و دیده‎ام که بقیه کارآفرینان موفق انجام می‌دهند، آمده است

 

1. ادای موفق بودن را در بیاور، موفق خواهی شد

جمله معروف «هر چیز که در جستن آنی، آنی» این‎جا مصداق دارد. به چه دلیل؟ چون بر پایه علم واقعی نوشته شده است. روان‎شناسان به مدت مدیدی رابطه بین مغز و بدن را مطالعه کردند. زمانی که ما احساس مشخصی داریم، به همان شیوه عمل می‌کنیم. برعکس آن نیز صدق می‌کند. زمانی که ما به شیوه مشخصی عمل می‌کنیم، همان احساس مرتبط را خواهیم داشت.

 

رایج‎ترین مثال ممکن لبخندزدن است. لبخندزدن فقط یک پاسخ به یک احساس خوشحالی نیست. عمل لبخندزدن در واقع می‌تواند کاری کند که شما واقعا احساس شادی کنید. همین اصل در جمله «هر چیز که در جستن آنی، آنی» نیز صدق می‌کند. زمانی که دنبال انجام کاری باشید،

 

احساسات، عواطف، سطح اعتماد به نفس و رویکرد کلی شما به همان سمت خواهند رفت. نتیجه چیست؟ در نهایت به خواسته‎تان خواهید رسید.

 

2. با اعتماد به نفس عمل کنید. مهم نیست چه می‌شود

یکی از بهترین دارایی‌های شما اعتماد به نفس شماست. مشکل این‎جاست که ذهن سرشار از ترس و دودلی به سختی می‌تواند اعتماد به نفس از خود بروز دهد. بسیاری از کارآفرینان و افراد موفق آینده دچار شرایطی به نام سندرم ایمپاستر هستند؛ احساس کوچک بودن و نبود اطمینان شخصی از جایگاه و دستاوردهای خود که به خودویرانگری مشهور است.

 

این سندرم در دنیای پر سرعت کارآفرینی بسیار شایع است. حتی موفق‎ترین افراد نیز تجربه شک و دودلی نسبت به خود را داشته‎اند.شما یا می‌توانید تسلیم افکار دروغین مغزتان و در نتیجه دچار سندرم ایمپاستر شوید یا بدون توجه به آن افکار از خودتان اعتماد به نفس نشان دهید.

 

من اعتماد به نفس را پیشنهاد می‌کنم. اعتماد به نفس شما را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. حتی اگر خودروی مناسبی ندارید، کت و شلوار ارزانی پوشیده‌اید یا حتی دفتر کار شخصی نیز ندارید، باز هم اعتماد به نفس داشته باشید.

 

3. از دیگران کمک بخواهید

به گزارش پارس ناز افراد باهوش می‌دانند که چقدر باهوش نیستند! به خاطر همین است که این افراد همیشه از دیگران تقاضای کمک می‌کنند. تنها دلیلی که من چیزهایی از بازاریابی اینترنتی می‌دانم به دلیل باهوش بودنم نیست. به خاطر این است که از دیگران راجع به آن سوال پرسیده‎ام.

 

4. در انتخاب افرادی که با آن‎ها وقت می‌گذرانید گزینشی عمل کنید.

کارآفرینان ارزش زمان را می‌دانند. آن‎ها درک کرده‌اند که «گذراندن زمان» معادل «خرج کردن پول» است و تنها این تفاوت وجود دارد که پول منبعی قابل تجدید است اما زمان خیر. به همین دلیل، شما باید با افرادی وقت بگذرانید که حال شما را بهتر می‌کنند. شما نباید وقت‎تان را در جایی بگذرانید که باهوش‎ترین فرد آن‎جا هستید؛

 

بلکه باید در جایی قرار بگیرید که در چالش قرار بگیرید و رشد پیدا کنید. افراد موفق وقت‎شان را در کنار دیگر افراد موفق می‌گذرانند. زمانی که بحث سرمایه‎گذاری زمانی پیش می‌آید، باید تصمیمات هوشمندانه‌ای اتخاذ کنید.

 

5.خوب بپوشید

چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، مردم شما را از روی آن‎چه پوشیده‌اید،قضاوت می‌کنند. من قبلا لباس‌های مناسبی نمی‌پوشیدم. زمانی که چند تغییر استراتژیک و کم‎هزینه در کمد لباس‎هایم ایجاد کردم، همه چیز تغییر کرد. نرخ مشاوره‎ام بیش از دو برابر شد، مشتریان با ارزشی به دست آوردم و کسب و کارم متحول شد.

 

آیا تمام این تحولات به دلیل کمد لباس‎هایم بود؟ البته شانس نیز دخیل است؛ اما لباس‎هایم واقعا تاثیرگذار بودند. من اکنون پول زیادی برای لباس‎هایم خرج می‌کنم اما به طور کلی تغییر شیوه لباس پوشیدن خرج زیادی در بر ندارد.

 

فقط لباس‌های خوب نیستند که تاثیر خوبی بر جا می‌گذارند. باید لباس مناسب انتخاب کرد. سیلویا هیولت، یکی از مدیران قدرتمند عرصه تجارت می‌گوید: «شما باید طوری به نظر برسید که انگار عضوی از گروه هستید و باید طوری به نظر برسید که انگار بهتر از بقیه اعضای گروه هستید.»

 

6. ریسک‎پذیر باشید.

کارآفرینان خوب میزان ریسک‎پذیری خوبی دارند. راز مهم ریسک‎پذیر بودن این است که شروع به ریسک‎پذیری کنید. به نظر ساده می‌آید، اما واقعیت همین است. با ریسک‌های کوچکی شروع کنید که ضرر زیادی را به شما نزند. در نهایت چگونگی محاسبه ریسک یک تصمیم را خواهید آموخت و از همان موقع میزان ریسک‎پذیری‎تان افزایش خواهد یافت. با اعتماد به نفس ریسک کنید. این کار به شما می‌آید.

 

7. بیوگرافی آن‎لاین خود را بنویسید

اگر کسی بخواهد اطلاعات بیشتری در مورد شما بداند، چه می‌کند؟ نام شما را در گوگل جستجو می‌کند. این کار فضولی نیست. آن‎ها فقط می‌خواهند بدانند که شما چه کسی هستید، چه می‌کنید و کارتان چیست. شما باید آن‎چه را که آن‎ها در اینترنت می‌بینند و تاثیرگذاری‎شان را شکل دهید. اگر خودتان حضور خود در اینترنت را شکل دهید،

 

می‌توانید هویتی ایجاد کنید که با آن‎چه می‌خواهید بشوید تطابق داشته باشد.پروفایل شما در تمام سایت‌های اجتماعی باید منسجم و رقابتی باشد. این زندگی‎نامه شماست و رویآینده‎تان تاثیر خواهد گذاشت. برای نوشتن آن زمان و توجه کافی را مبذول کنید.

 

نتیجه

هر شخص موفقی دوره‌ای را پشت سر گذاشته که در آن موفق نبوده است. موفقیت پس از رشد و توسعه ایجاد می‌شود.اکنون زمان آماده‎شدن شماست. سخت کار کنید و به آن دل بدهید. اگر می‌خواهید به آن‎چه که باید برسید، باید در همان مسیر حرکت کنید. شما به عنوان یک کارآفرین، موفقیت را چگونه نشان می‌دهید؟

 

سایت خلاقیت