پارس ناز پورتال

وقتی که گوشمان می گیرد چه کنیم؟

وقتی که گوشمان می گیرد چه کنیم؟

وقتی که گوشمان می گیرد چه کنیم؟ 

برخی مواقع گوشمان می گیرد انگار که تمام منافذ و سوراخ هایی که به گوش منتهی هستند به یک باره پلمپ می شوند! گاهی اوقات مجرای گوش دچار وضعیتی می‌شود که اصطلاحاً گفته می‌شود گرفته یا سنگین شده است. این وضعیت شنیدن واضح صدا را دچار مشکل می‌کند اما راهکارهایی ساده برای رفع مشکل وجود دارد.

 

گرفتگی گوش در شرایط سفر با هواپیما یا وسایل نقلیه دیگر، ناشی از به هم خوردن توازن فشار هوا در پشت پرده گوش است. این گرفتگی به لحاظ سلامتی مشکلی پیش نمی‌آورد اما احساس ناخوشایند، تشخیص مشکلتر صداها و کاهش موقت وضوح شنوایی برای اغلب افراد آزاردهنده است.

 

به گزارش براوز اینفو، با ترفندهایی ساده می‌توان این احساس ناخوشایند را رفع کرد. یکی از این روش‌ها دمیدن هوا پیشت بینی است. این کار را به دو طریق می‌توان انجام داد. یکی این‌که درون دستمالی فین کنید و به این طریق باعث تعدیل فشار در دو سوی پشت پرده گوش شوید

 

و دیگر این‌که با دو انگشت اشاره و شست، دو مجرای بینی خود را بگیرید، دهانتان را بسته نگاه دارید و یکی دو ثانیه، هوای درون فضای دهانتان را به سمت مجرای بینی هدایت کنید. چنین عملی باعث می‌شود هوا به عضلات پشت گوش فشار آورد و باعث رفع احساس گرفتگی در گوشها شود.

 

خمیازه کشیدن نیز می‌تواند عضلات قسمت شیپوری را تحریک کند و به از بین رفتن این احساس منجر شود.
بر اساس این گزارش، تعداد کمی از اشخاص در چنین شرایطی دچار سردردهای خفیف و موقتی می‌شوند که این دسته افراد می‌توانند اندکی پیش از پرواز، دوز کوچکی از یک قرص مسکن خفیف را، در حد نیمی از قرص، مورد مصرف قرار دهند تا به این وسیله از سردرد پس از آن پیشگیری کنند.