پارس ناز پورتال

وقتی غدد عرق ما دچار عفونت می شود

وقتی غدد عرق ما دچار عفونت می شود

وقتی غدد عرق ما دچار عفونت می شود 

عفونت در غدد عرق مممکن است برای هر کسی پیش آید. قرمز شدن ناحیه هایی از بدن که عرق می کنند واضح ترین نشانه این بیماری است. عفونت غدد عرق یک بیماری مزمن است.افراد با این بیماری دچار برآمدگی های قرمز دردناک در زیر بغل و کشاله ران می شوند که همراه با خروج چرک از آن ها است. این بیماری همچنین در زیر سینه ی خانم ها نیز روی می دهد. این بیماری یک نوع شدید آکنه است.

 

علت عفونت غدد عرق چیست

علت این بیماری هنوز ناشناخته است. این بیماری در خانم ها و افرادی كه سابقه آكنه دارند شایع تر است. عفونت غدد عرق معمولاً پس از بلوغ ایجاد می شود. این بیماری ممكن است در یك خانواده بروز كند ولی واگیردار نیست. سطح بهداشت پایین جز علت های این بیماری نیست.

 

اگر دچار عفونت غدد عرق شویم، چگونه آن را تشخیص دهیم

در صورت ابتلا به عفونت غدد عرق، شما ممكن است برآمدگی های چرکین دردناك در زیر بغل، زیرسینه ها (در خانم ها) و كشاله ران مشاهده نمایید. این برآمدگیها در مناطقی كه پوست با هم سایش دارند مثل ران نیز ایجاد می شوند. شما ممكن است برآمدگی هایی به اندازه نخود

 

را زیر پوست تان احساس كنید كه قرمز، متورم و دردناك می شوند. در صورت بروز این چنین علائمی حتماً به پزشك مراجعه نمایید.

 

درمان عفونت غدد عرق چیست

درمان این بیماری وابسته به شدت علایم است. در شرایط خفیف، درمان با كمپرس گرم و صابون های ضدباکتری صورت می گیرد. دارو های ضد التهاب غیراستروئیدی در بهبودی تورم آن كمك كننده هستند.در شرایط شدید این بیماری، آنتی بیوتیك های موضعی یا خوراكی استفاده می شود.

 

در بعضی افراد، این بیماری در اثر گذشت زمان بدتر می شود. در نواحی از پوست كه این بیماری روی می دهد امكان ایجاد اسكار وجود دارد.در بعضی افراد ممكن است نیاز به جراحی باشد، خصوصاً در موارد شدید عفونت غدد عرق جراحی موثرترین درمان است.

 

در موارد شدید این بیماری، پوست ناحیه ی مبتلا به طور كامل برداشته می شود و پوست از ناحیه ای دیگر به آنجا پیوند زده می شود.

 

چگونه می توان جلوی بدتر شدن عفونت غدد عرق را گرفت

راه مطمئنی برای توقف بدتر شدن این بیماری وجود ندارد. در بعضی افراد اصلاح موهای بدن و استفاده از مواد برطرف كننده بو می تواند باعث ملتهب شدن پوست شود. از پوشیدن لباس های تنگ، سفت و سنتتیك در ناحیه مبتلا اجتناب كنید و در هوای گرم و مرطوب كمتر حضور یابید.

 

استفاده از حمام با آب ولرم، صابون های ضدباكتری و دارو های آنتی بیوتیك كه متوقف كننده عفونت هستند، می توانند در این بیماری كمك كننده باشند.سالم بودن، ورزش و استراحت و خواب كافی نیز كمك كننده است. در صورت داشتن اضافه وزن، كم كردن وزن ممكن است شرایط را بهتر كند. كاهش استرس نیز در بسیاری از افراد كمك كننده است.