پارس ناز پورتال

وقتی بیدار می شوید این کارها را نکنید

وقتی بیدار می شوید این کارها را نکنید

وقتی بیدار می شوید این کارها را نکنید 

وقتی که بیدار می شوید انجام برخی از کارها می تواند صبح شما را خراب کند یا مضر باشد. مانند کارهای زیر که می بینید. حس و حالی که در تمام روز دارید بستگی به نحوه شروع کردن آن روز شما دارد. اگر یک روز بدون انرژی و و خلاقیت دارید بدون شک یکی از این اشتباهاتی که در این مطلب ذکر کرده ام را مرتکب شده اید. امروز بدونیم این اشتباهات که از در مجله ایندیپندنت آمده است را می خواهد برای شما توضیح دهد.

 

هرگز دکمه اسنوز (snooze) ساعت را نزنید

متخصصین خواب بر این باورند که اسنوز آلارم به هیچ وجه ایده خوبی نیست. در واقع هر بار که دکمه اسنوز را می زنید و به خواب می روید وارد چرخه خواب می شوید در حالی که نمی توانید آن را کامل کنید. بنابراین وقتی بیدار می شوید احساس خستگی و تنبلی دارید.

وقتی بیدار می شوید این کارها را نکنید

خودتان را زیر پتو مچاله نکنید

وقتی بیدار می شوید زمانی که هنوز در رختخواب هستید پاها و دست ها را کش بدهید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید احساس انرژی و شادی بیشتری در طول روز خواهید داشت. کسانی که هنگام بیدار شدن مثل گربه خودشان را مچاله می کنند بیشتر در طول روز احساس استرس و کسل بودن می کنند.

 

اولین کاری که بعد از بیدار شدن انجام می دهید چک کردن ایمیل تان نباشد

وقتی بلافاصله با بیدار شدن ایمیل یا پیام ها را چک می کنید حواستان از انجام کارهای مهم تر پرت می شود. پس به جای این که لیست پیام های دریافتی را چک کنید روی انجام یک کار سازنده و مفید تمرکز کنید.

وقتی بیدار می شوید این کارها را نکنید

تخت تان را مرتب کنید

مرتب کردن تخت در شروع روز باعث سازندگی شما در تمام روز می شود. این عادت مهم اولین گام برای انجام عادت های خوب دیگر است.

 

قهوه نخورید

اگر شما هم یکی از آن هایی هستید که هر روز صبح با خوردن قهوه بیدار می کند وقتش رسیده که روی این عادت یک تجدید نظری بکنید. بدن ما بین ساعت ۸ تا ۹ صبح به تولید هورمون تنظیم کننده انرژی به نام کورتیزول می پردازد. با خوردن قهوه تا قبل از ساعت ۹:۳۰ باعث می شوید که تولید کورتیزول در بدن کاهش پیدا کند بنابراین انرژی کمی در طول روز خواهید داشت.

وقتی بیدار می شوید این کارها را نکنید

در تاریکی بیدار نشوید

ساعت درونی بدن ما انسان ها به نور و تاریکی حساس است. اگر در نور کم بیدار شوید مغز گمراه می شود و به بدن دستور خواب آلودگی می دهد. پی بلافاصله با بیدار شدن پرده ها را کنار بکشید و اگر باز هم هوای اتاق تاریک بود چراغ اتاق را روشن کنید.