پارس ناز پورتال

ورزشکاران کره شمالی گوشی سامسونگ را رد کردند

ورزشکاران کره شمالی گوشی سامسونگ را رد کردند

ورزشکاران کره شمالی گوشی سامسونگ را رد کردند 

این برای بار دوم است که دعوای کره شمالی و جنوبی در المپیک خبرساز می شود.شرکت سامسونگ قرار بود تا به همه ورزشکاران هدیه دهد. در جریان المپیک ۲۰۱۶ ریو، سامسونگ اقدام به ساخت تعداد محدودی از نسخه مخصوص المپیک گوشی گلکسی اس ۷ اج کرد. تعداد این تلفن‌های همراه ۱۲,۵۰۰ بود که به ورزشکاران المپیک اختصاص داشت.

 

این گوشی‌ها قبل از آغاز بازی‌های المپیک به ورزشکاران اهدا شد تا آن‌ها بتوانند در مراسم افتتاحیه و سایر رویداد‌های ورزشی از تلفن‌های همراه خود استفاده کنند. هر چند که هرکدام از این گوشی‌های گلکسی اس ۷ به یک ورزشکار اختصاص داشت، اما گوشی‌هایی که به کره‌شمالی ارسال شد، به دست ورزشکاران این کشور نرسیده است.

 

تعداد ۳۱ عدد نسخه ویژه المپیک تلفن‌همراه گلکسی‌اس ۷ اج هرگز به دست ورزشکاران کره‌شمالی نرسید. وقتی که از یکی از ورزشکاران سوال شد که آیا این گوشی را دریافت کرده است یا خیر، پاسخی منفی داد. براساس یک منبع از کاروان ورزشی کره‌شمالی در دهکده المپیک، هیچ کدام از این ورزشکاران این هدیه اختصاصی را دریافت نکرده اند.

 

به نظر می‌رسد که کمیته المپیک کره‌شمالی تصمیم گرفته است که این گوشی را به ورزشکاران نرساند. آن‌ها احتمال می‌دادند که با استفاده از تجهیزات الکترونیکی کره‌جنوبی، از طریق Galaxy Studio اطلاعات این ورزشکاران افشا شود.در حالی که پس از امضای نامه آتش‌بس بین کره‌شمالی و کره‌جنوبی در سال ۱۹۵۰، این دو کشور روابط صلح آمیزی با یکدیگر دارند،

 

اما باید گفت که در هنوز با هم در حال جنگ هستند و این بدان معناست که برای مقامات کره‌شمالی قبول هدیه‌ای از سوی کره جنوبی دشوار است. خبرها حاکی از این است که کره‌شمالی عادت به مصادره کردن هدایای ارسالی برای ورزشکاران المپیک را دارد و اهمیتی ندارد که این هدایا از سمت کره جنوبی یا دیگر کشور‌ها باشد.

 

از آن‌جایی این هدایا تلفن‌ همراه هوشمند بود و کره‌شمالی کنترلی دقیق بر تماس‌های خارجی و فعالیت‌های اینترنتی داخل این کشور دارد، دلیل این رفتار کمیته ورزشی بسیار آگاه است. سامسونگ نسبت به این اقدام کره‌شمالی واکنشی نشان نداده است، البته تلفن‌های همراه هم به این شرکت برگردانده نشدهاند.