پارس ناز پورتال

والدین حتما این کتاب ها را بخوانید

والدین حتما این کتاب ها را بخوانید

والدین حتما این کتاب ها را بخوانید 

برای تربیت و روان شناسی فرزندان و همچنین نکات مرتبط با رشد و تغذیه کودکان والدین باید اطلاعات کافی را داشته باشند. ممکن است شما به عنوان مادر برای بچه خیلی کارها انجام دهید. مثلا به او غذا می دهید نظافت و خواب آرامی برایش فراهم می کنید .

 

اما مسئولیت بزرگ تری که در قبال بچه ها دارید نوع تربیت آن هاست. خوشبختانه متخصصان و روانشناسان زیادی در این زمینه هستند که می توانند راهنمایی های اصولی برای شما داشته باشند. از جمله کتاب هایی که در این زمینه می تواند همراه شما باشد این کتاب ها هستند.البته در این زمینه کتاب های زیادی هستند و من تنها به معرفی دو نمونه از آن ها اکتفا کرده ام.

والدین حتما این کتاب ها را بخوانید

به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن اثر آلن فابر و الین مازلیش

در کلاس های زایمان به جای روش تنفس باید یکدلی و همراهی را بیاموزند چون می تواند بهترین پادزهر برای بعضی بحران ها باشد. این کتاب آموزشی با یکسری تمرین ها به والدین یاد می دهد که چگونه به کودک احترام گذاشته و پاسخگوی احساساتشان باشند. مهم ترین ویژگی منحصر به فرد این کتاب اثربخشی آن است.

والدین حتما این کتاب ها را بخوانید

فرزند پروری از درون به بیرون اثر دنیل جی سیگل و مری هارتزل

این کتاب به ما یاد می دهد که دوران کودکی خودمان را بررسی کنیم تا به مسئله نحوه کودکیاری و تربیت فرزند خودمان پی ببریم. ادر واقع این کتاب راهنمایی است برای حفظ مسائلی که باید بین نسل ها حفظ شود و مسائلی که باید رفع شود. با مطالعه چنین کتابی خیلی خوب می توانید خودتان را تحلیل کنید.