پارس ناز پورتال

هویج یک دوست خوب برای کودکان

هویج یک دوست خوب برای کودکان

هویج یک دوست خوب برای کودکان 

به کودکان خود تا می توانید هویج بدهید,در غذای آن ها هویج بگنجانید و گاهی هم هویج رنده شده را بصورت پخته شده به آن ها بدهید. به جای خرید تنقلات و خوراکی های مضر که فقط به سلامتی کودکانتان آسیب وارد می کنند بهتر است سراغ مواد خوراکی طبیعی بروید؛پیشنهاد امروز ما به شما هویج است با خوردن هویج هم به سلامت بینایی فرزندتان کمک کرده اید و هم سالم ترین میان وعده را به وی داده اید!

 

یک متخصص تغذیه مصرف هویج برای کودکان چاق را بهترین میان وعده برای آنها دانست و مصرف روزانه آن را برای کودکان توصیه کرد مرتضی صفوی اظهار داشت: هویج یکی از سبزیجاتی بوده که حاوی ویتامین بتاکاروتن است و این ویتامین خود پیش ساز ویتامین A در بدن به شمار می رود. لذا مصرف آن برای افراد به صورت روزانه توصیه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه هویج یکی از بهترین میان وعده های غذایی برای کودکان چاق است، افزود: هویج پخته قند بیشتری نسبت به هویج خام دارد بنابر این برای افرادی که دارای بیماری قند یا دیابت هستند بهتر است هویج را به صورت خام مصرف کنند.

 

این متخصص تغذیه ادامه داد: افراد در صورت پخت هویج بهتر است آب آن را نیز میل کنند چرا که بسیاری از ویتامین ها در آب هویج پخته شده است و مصرف آن برای افراد توصیه می شود.صفوی با اشاره به اینکه بتاکاروتن موجود در هویج آنتی اکسیدان بوده و از سرطان جلوگیری می کند،

 

گفت: مصرف سبزیجات خیار و هویج برای میان وعده بچه ها و حفظ سلامتی آنها بسیار توصیه می شود. همچنین هویج از چاقی جلوگیری می کند و فیبر موجود در آن نیز برای روده ها مفید است.وی در رابطه با مصرف خیار گفت: افراد در صورتی که نسبت به وجود سموم در روی پوست خیار شک دارند

 

باید از مصرف آن با پوست خودداری کنند و اگر که پوست خیار فاقد سم باشد نیازی به پوست کندن آن نیست چرا که پوست خیار حاوی ویتامین بوده و برای سلامتی بدن و پوست مفید است.