پارس ناز پورتال

همه چیز درباره نکات مهم هاشور ابرو خانم ها

همه چیز درباره نکات مهم هاشور ابرو خانم ها

همه چیز درباره نکات مهم هاشور ابرو خانم ها

هاشور ابرو باید توسط یک آرایشگر خبره انجام گردد تا هم سلامتی و هم زیبایی ابروی شما در همان ابتدای کار تضمین گردد. هاشور ابرو یکی از کارهایی هست که امروز دختران و خانم هاي جوان برای زیباتر شدن چهره شان انجام می دهند. اگر شما هم به هاشور ابروهایتان علاقه مند هستید توصیه می‌کنیم این مطلب پارس ناز را بادقت مطالعه کنید.

 

میکرو پیگمنتیشن یا هاشور ابرو مخصوص چه کسانی هست؟
این روزها ‌هاشور زدن ابروها که در واقع همان تاتو با شکلی متفاوت هست، متعارف شده و خیلی از خانم‌ها از آن استقبال می کنند. این روش کمک می کند ظاهر ابرو متقارن و پر به نظر برسد و در عین حال، مانند قبل که ابرو را تاتو می کردند، پر و مصنوعی جلوه نکند. این روش اصطلاحا آرایش نیمه‌دائمی نام دارد

 

و یکی از روش‌هاي بهتر انجام اینکار، میکرو پیگمنتیشن هست. در این مطلب پزشک سیدمسعود داوودی، متخصص پوست و عضو هیئت‌علمی بیمارستان بقیه‌ا…(عج) به پرسش هاي ما درمورد میکروپیگمنتیشن و تفاوت‌هاي آن با هاشور زدن پاسخ داده‌اند.

 

هاشور و میکروپیگمنتیشن چه تفاوت‌هایي با هم دارند؟
مواد مورد بهره گیری و میزان آسیب‌رسانی به پوست و احتمال حساسیت به رنگ‌هاي مورد بهره گیری در ‌هاشور و خالکوبی یا همان تاتو یکسان هست و این دو فقط در شکل بهره گیری با هم متفاوت‌اند. در خالکوبی یا همان تاتو منطقه مورد نظر کامل و یکدست رنگ می شود، اما در ‌هاشور خط‌هایي ظریف کنار هم قرار میگیرد

 

تا ظاهری طبیعی‌تر ایجاد کند. در میکروپیگمنتیشن از رنگ‌هاي استانداردی بهره گیری میشود که قبلا آزمایش شده و احتمال حساسیت به این رنگ‌ها کمتر هست. نکته دیگر این که در میکروپیگمنتیشن اگر لازم باشد، می توان رنگ به کار رفته را با روش‌هاي پاک‌کننده به‌خصوص لیزر محو کرد.

 

در عرصه پزشکی بهره گیری از تاتو یا ‌هاشور منع شده اما میکروپیگمنتیشن به‌علت آزمایش شدن رنگ‌ها در شرایط خاص قابل‌بهره گیری هست. این تکنیک برای رنگ دادن به لب‌ها یا ترسیم خط دور لب، اصلاح ابرو، پرتر نشان دادن مو هاي سر در افراد مبتلا به آلوپسی یا کم‌پشتی مو یا پوشاندن جوشگاه به‌ویژه در کاشت مو توصیه می شود.

 

معمولا میکروپیگمنتیشن زیر نظر متخصص و در کلینیک‌هاي درمانی انجام می شود و در مقایسه با خالکوبی یا ‌هاشور که در سالن‌هاي آرایش با مواد بی‌کیفیت یا ترکیبات شیمیایی نامشخص انجام می شود، به‌علت بالا بودن کیفیت مواد مصرفی قابل‌ اطمینان‌تر هست. رنگ مورد بهره گیری در میکروپیگمنتیشن از طرف سازمان غذا و داروی کشور آمریکا مورد تایید و بدون فلزات سنگین هست.

 

شیوه انجام این عمل چگونه هست؟
در رابطه با ابرو قبل از آغاز میکروپیگمنتیشن با مداد ابرو خطی متناسب با صورت روی ابرو کشیده میشود و به آن فرم میدهند. در واقع، فرد مدلی را می‌پسندد و آن را برایش طراحی می کنند. بعد از این مرحله نوبت به میکروپیگمنتیشن یا ‌هاشور می رسد که کیفیت رنگ‌هاي میکروپیگمنتیشن بالاتر و حساسیت‌زایی آن کمتر هست.

 

در میکروپیگمنتیشن برخلاف تاتو از دستگاه‌هاي الکتریکی بهره گیری نمیشود و مقداری از رنگ وارد سوزن می شود و از روی مدل، نواحی مورد نظر پر خواهد شد. این جلسه معمولا نیم تا یک ساعت طول میکشد و دردناک نیست زیرا سوزن خیلی عمیق وارد پوست نمی شود. هر از گاهی نیز کمی به پوست استراحت داده میشود.

 

گرچه قبل از انجام، می توان از کرم‌هاي موضعی بی‌حس‌کننده هم بهره گیری کرد. بعد از اتمام جلسه، ابرو کمی پررنگ به نظر میرسد اما رنگ آن کم کم و در عرض چند روز طبیعی میشود. رنگ نهایی، به نوع پوست افراد بستگی دارد و معمولا بین 20 تا 80 درصد روشن‌تر خواهد شد. به همین علت 3 هفته بعد، مجدد باید برای ترمیم مراجعه کرد.

 

پوسته‌ریزی از عوارض‌ هاشور و میکروپیگمنتیشن هست که معمولا چند روز بعد از انجام این عمل آغاز می شود. به همین علت باید صبح و عصر از کرم مرطوب‌کننده روی ابروها بهره گیری کرد. تا یک هفته بعد از این عمل هم نباید حمام کرد. شنا و بهره گیری از جکوزی هم ممنوع هست و تا جای ممکن نباید زیر نور آفتاب رفت.

 

اگر از افرادی هستید که قبل یا بعد از خواندن این مطلب تصمیم گرفته‌اید به کمک روش ‌هاشور یا میکروپیگمنتیشن ابروهایتان را پرتر کنید، بهتر هست این سوالات را از خود بپرسید.

 

آیا واقعا به این عمل نیاز دارید؟
میکروپیگمنتیشن یا روش ‌هاشور ابرو را به افرادی توصیه می کنند که ابروهای بسیار نازک و کم‌پشتی دارند. گرچه این روش برای کسانی که ابروهای پهن، ولی خالی‌اي دارند هم مناسب هست. به عبارتی، اگر در طول روز همۀ وقت} مجبورید به کمک مداد ابرو به ابروی خود فرم دهید و داخل آن را پر کنید،

 

این روش برای شما خوب و کارآمد هست. اگر به‌علت تصادف یا مریضی یا حتی سوختگی، جوشگاهی روی پوستتان جا مانده نیز میکروپیگمنتیشن روش توصیه‌شده‌اي هست که باید زیر نظر متخصص زیبایی یا پوست انجام شود.

 

زمان ماندگاری‌ هاشور یا میکروپیگمنتیشن چقدر هست؟
معمولا رد میکروپیگمنتیشن حداقل تا 2 سال باقی میماند اما به‌علت کمرنگ شدن لازم هست هر 6 ماه آن را ترمیم کرد. ‌هاشور هم همین‌طور هست!