پارس ناز پورتال

هل و خواص بی نظیر آن برای سلامتی

هل و خواص بی نظیر آن برای سلامتی

هل و خواص بی نظیر آن برای سلامتی 

همه ما هل را در چایی بعنوان معطر کننده بارها استفاده کرده ایم و عطر خوش آن را کاملا می شناسیم.این ماده معطر خواص بسیاری هم برای ما دارد. هل می تواند به حل بسیاری از مشکلات شایع و در عین حال جدی برای سلامتی ، از جمله مواردی که در این قسمت مطرح می کنیم ، کمک نماید.

 

بوی بد دهان

هل یکی از بهترین راه های درمان مشکلی شایع به نام تنفس بدبو محسوب می شود. برای حل چنین مشکلی است کافی است به راحتی دانه های هل را بجوید . برای از تولید کنندگان آدامس هم از هل به عنوان طعم دهنده استفاده می کنند.اخیرا تحقیقاتی در مرکز میکروبیولوژی دانشگاهی در هند صورت گرفته که بر اساس آن عصاره ی هل برای مبارزه با باکتریهای بیماری زا در دهان بسیار مفید است.

 

علاوه بر این ، ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی روغن هل یعنی سینول (cineole) یکی از بهترین ضد قارچ های شناخته شده برای مبارزه با تنفس بد بو و دیگر بیماری های عفونی دهانی بشمار می رود. پس اگر تا کنون به دنبال راهی برای حل این این مشکل می گشتید ، آن را یافته اید !

 

حفره ی دندان

نه تنها هل در درمان بوی بد دهان موثر است ، بلکه به پیشگیری از گسترش حفره های دندانی و یا حتی بهبود این حفره ها و پوسیدگی دندان کمک می نماید. هل تمام خواص پاک کنندگی آدامس را ، بدون تاثیرات منفی آن ، دارد .

 

سرطان

هل حتی می تواند در زمینه ی بیماری هایی نظیر سرطان مفید باشد و به عنوان یکی از درمان های طبیعی برای این بیماری محسوب می شود.هل قادر به کاهش و بهبود سرطان روده و به طور کلی التهاب می باشد. هل در واقع از پیشرفت سلول های سرطانی پیشگیری کرده و سرانجام به مرگ آنها می انجامد.

 

اخیرا حقایقی کشف شده که خبر از تاثیرات ضد بروز سرطان در هل می دهد ، زیرا این ادویه قادر به بهبود واکنش های اساسی به بیماری ها و خطرات در بدن می باشد.

 

فشار خون

هل می تواند در کاهش خون موثر باشد. فشار خون مناسب در واع کلید سلامت قلب و کلیه ها محسوب می شود.

 

دیابت

میزان بالای منگنز در این ادویه آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای بیماری دیابت و بسیاری از مشکلات مربوط به قند خون تبدیل می نماید.تحقیقات نشان می دهند افراد مبتلا به دیابت قادر به کاهش سطح قند خون خود با مصرف منگنز می باشند. البته هنوز مشخص نیست که آیا میزان کم منگنز موجب بروز دیابت می شود

 

و یا دیابت میزان منگنز را در بدن کاهش می دهد . در هر دو صورت ، اضافه کردن منگنز به رژیم غذایی برای افراد دیابتی مفید خواهد بود. همین موضوع مصرف هل را ، در صورت ابتلا به دیابت ، توصیه می نماید.

 

سیستم گوارش

از گذشته ی دور در طب سنتی چینی و آیورودا ، مصرف هل برای درمان مشکلات گوارشی ، از جمله معده درد ، مورد استفاده قرار می گرفته است . اما امروزه علم با قدرت از این نظریه ی طب سنتی پشتیبانی می کند. تحقیقات نشان می دهند هل یک سر و گردن از دیگر ادویه ها در زمینه درمان مشکلات گوارشی بالا تر است .

 

آسم

هل همچنین برای افرادی که با آسم دست و پنجه نرم می کنند ، فواید زیادی به همراه دارد. اساسا در مطالعات ثابت شده است هل تنفس را آسان می سازد و این نکته ای اساسی و هدف اصلی برای افراد مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی محسوب می شود.