پارس ناز پورتال

هلال سفید ناخن ها برای چیست؟

هلال سفید ناخن ها برای چیست؟

هلال سفید ناخن ها برای چیست؟ 

هلال سفیدی که در پایین ناخن های دست و پا قرار دارد وظیفه نگهداری و استحکام ناخن را بر عهده دارد. زیبایی ناخن ها هم تا حد زیادی به این هلال بستگی دارند. آیا تاکنون به شکل هلال را در انتهای ناخن‌های خود توجه کرده‌اید و می‌دانید علت آن چیست؟

 

ساختار ناخن بسیار با اهمیت است. سفیدی ریشه ناخن که به لانولا(lunula) و یا هلال ته ناخن معروف است مسئول حفاظت از رگ‌های خونی واقع در پنجمین لایه پوستی است.آسیب ندیدن هلال ناخن بسیار مهم بوده و اختلال در این مکان موجب بد فرمی‌های ناخن و رشد ناهماهنگ آن خواهد شد.

 

براساس یافته‌های جدید این قسمت بدن ویژگی‌های خاصی دارد و حاکی از سلامت فرد است. در طب چینی هلال ناخن بیانگر سلامت فعلی شخص است و اگر در این قسمت قرمزی ایجاد شود فرد مذکور به نوعی به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلاست.

 

همچنین هلالی نبودن ناخن حاکی از بیماری کم‌خونی و دیابت است و حالت چروکیده در این قسمت ناخن حاکی از میزان سم درون بدن و کاهش متابولیسم است.طب سنتی چینی می‌گوید هلال ناخن میزان سطوح انرژی دریافتی شما را تعیین می‌کند. اگر این قسمت بزرگ و برجسته باشد شما به قدر کافی انرژی دریافت می‌کنید،

 

اما اگر این قسمت کاملا از بین رفته باشد شما انرژی کمی دریافت کرده و دچار سوءتغذیه هستید.هر شخص سالمی هشت تا 10 lunula که غالبا سفید رنگ هستند در دو دست خود دارد. به علاوه اگر فقط شست شما دارای lunula است شما انرژی جسمی کمی دارید و بیشتر اوقات بیمار هستید.