پارس ناز پورتال

هریسون فورد به خاطر شکستن پا 7 میلیارد گرفت

مجموعه : اخبار سینما
هریسون فورد به خاطر شکستن پا 7 میلیارد گرفت

هریسون فورد به خاطر شکستن پا 7 میلیارد گرفت 

بازیگر نام آشنای فیلم های هالیوودی هریسون فورد به خاطر شکستن پایش در فیلم جنگ ستارگان باید مبلغی معادل 7 میلیارد تومان پول بگیرد. پس از جراحت وارد آمده به «هریسون فورد» سر صحنه فیلمبرداری «جنگ ستارگان»، کمپانی تولیدکننده این فیلم به پرداخت دو میلیون دلار محکوم شد.

 

کمپانی فیلمسازی «فودلس» وابسته به «والت دیزنی» به دلیل شکسته شدن پای «هریسون فورد» هنرپیشه آمریکایی سر صحنه فیلمبرداری هفتمین قسمت «جنگ ستارگان» در سال ۲۰۱۴، به پرداخت غرامتی دو میلیون دلاری (یک میلیون و ۶۰۰ هزار پوندی) محکوم شد.

 

این بازیگر هالیوودی که حالا ۷۴ سال دارد، در یکی از صحنه‌های «جنگ ستارگان» به یک درِ فلزی برخورد می‌کند و پایش دچار شکستگی می‌شود. قرار بوده این در، نمونه مشابه دری باشد که در صحنه اصلی به «فورد» برخورد می‌کند. «فورد» که در «جنگ ستارگان: بیداری نیروها» نقش «هان سولو» را ایفا می‌کرد، پس از جراحت وارده با هلی‌کوپتر به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 

در جلسات پیشین دادگاه گفته شده بود که ضربه‌ای که از طریق آن در به «فورد» وارد شده ممکن بود موجب مرگ این بازیگر می‌شد. قدرت این ضربه مثل برخورد کردن یک ماشین کوچک به بازیگر «ایندیا جونز» بوده است. پس از پیگیری دو ساله این جریان،‌ دادگاه «فودلس» را که از زیرمجموعه‌های کمپانی «دیزنی» است، به پرداخت این جریمه سنگین محکوم کرد.

 

مجموعه فیلم‌های تخیلی «جنگ ستارگان» پرفروش‌ترین مجموعه آثار سینمایی تاریخ هالیوود محسوب می‌شود. این سری فیلم در مجموع بیش از 6 میلیارد دلار فروش جهانی داشته، این در حالی است که قسمت اول آن در سال ۱۹۷۷ اکران شد، زمانی که قیمت بلیت سینما حدود دو دلار بود.

 

با این وجود، فروش داخلی 6 قسمت اول «جنگ ستارگان» در آمریکا بیش از دو میلیارد دلار بوده که از این لحاظ نیز این فیلم را در رتبه اول قرار می‌دهد. فروش جهانی «جنگ ستارگان: بیداری نیروها» که در دسامبر ۲۰۱۵ روانه پرده نقره‌ای شد، به دو میلیارد و ۶۸ هزار دلار رسید.

هریسون فورد به خاطر شکستن پا 7 میلیارد گرفت