پارس ناز پورتال

هتل های استثنایی جهان را بشناسید

هتل های استثنایی جهان را بشناسید

هتل های استثنایی جهان را بشناسید 

برخی از هتل ها که با دکور خاص و محیط خاص طراحی شده اند می توانند خاص و استثنایی باشند و همه را به خود جذب کنند. از یک قصر کویری که از نمک ساخته شده تا یک بوئینگ 727 بازسازی شده؛ اینها هتل های منحصر به فردی هستند که تعریف جدیدی از هتل در ذهن شما می سازند.

 

وقتی در حال بستن چمدان هستید، حتما هیجان و نشاط را هم در چمدانتان بگذارید. در این 10 مقصد منحصر به فرد، هتل شما جایی برای ماجراجویی های هیجان انگیز است.خوابیدن زیر درخشش جادویی شفق شمالی، زندگی در یک روستای سنتی و دنج در قرقیزستان، یا غرق شدن در رویاهای دوران کودکی با سکونت در یک خانه درختی در جنگل های باران.

 

هتل مانتا رزورت ( Manta Resort)، جزیره پمبا، زنگبار
هتل های استثنایی جهان را بشناسیداین هتل از هر جهت منحصر به فرد است. ویلاهای ساحلی آن در یک جزیره دور دست قرار دارند که با آب ها بکری احاطه شده است. وقتی به اتاق های زیر آب آن هتل می روید، از پنجره های بزرگی که دور تا دور تخت دو نفره شما کشیده شده اند، می توانید ماهی های صخره ای رنگارنگ را ببینید.

 

در شب، نورافکن های زیر پنجره ها روشن می شوند تا ماهی ها و اختاپوس ها را جذب کنند. اتاق هایی که هم سطح دریا هستند، یک اتاق ساده و حمام دارند و پاسیوی پشت بام برای آفتاب گرفتن یا دیدن کهکشان راه شیری در شب فوق العاده است. وقتی نمی خواهید در اتاقتان بمانید،

 

می توانید به محل های مخصوص درمان با آب گرم، غواصی یا کشف مناطق داخلی جزیره و بازدید از حیات وحش و فرهنگ مردم محلی آن منطقه بروید.

 

تاج طلایی لوین ایگلوت (Golden Crown Levin Iglut)، لاوی، فنلاند
هتل های استثنایی جهان را بشناسیدیک کلبه با سقف شیشه ای که نمایی از شهر لاوی فنلاند را به دست می دهد.تماشای نور فجر شمالی در یکی از 18 کلبه شیشه ای که زوج ها و خانواده ها را در خود جای می دهد، بسیار شگفت انگیز است. در فاصله 6 مایلی از شهر شلوغ لاوی، کلبه هایی واقع شده اند که هر کدام یک آشپزخانه مجهز، یک حمام کامل، و یک تخت دو نفره با پشتی قابل تنظیم برای مشاهده شفق های قطبی دارد.

 

پنجره ها عایق بندی شده و گرم هستند و پرده ها حریم خصوصی کلبه ها را حفظ می کنند. از شومینه کوچک و روستایی کلبه خود لذت ببرید. از هوای سرد بیرون نترسید و از جکوزی خارج از کلبه استفاده کنید. رستوران و ساختمان پذیرش جدید این هتل در دسامبر 2016 افتتاح می شود.

 

غار کوکوپلی (Kokopelli’s Cave) ، فارمینگتون، نیو مکزیکو
هتل های استثنایی جهان را بشناسیداین نام به خاطر چهره نوازنده فلوتی که چند قرن پیش بومیان آمریکایی ساکن در سراسر جنوب شرقی این کشور ، رو صخره ها حک کرده بودند، انتخاب شده است. غار کوکوپلی، یک هتل دور افتاده با چند اتاق است که دارای تخت خواب و صبحانه بوده و 300 فوت بالاتر از دره رودخانه لاپلاتا واقع شده است.

 

مهمان ها باید از چند پله پایین بروند تا به ورودی هتل که 70 فوت زیر یک تپه قرار دارد، برسند. آنجا یک غار با فضای دایروی به مساحت 1700 فوت مربع پیدا می کنند که یک زمین شناس به نام بروس بلک، آن را کشف کرد. او ابتدا تصور می کرد این فضا می تواند دفتر کار او باشد. اما بعدا، آن را به یک مجموعه کامل مجهز به صبحانه و تخت خواب، با یک جکوزی و دوش آبشاری ، یک آشپزخانه کامل،

 

یک اتاق نشیمن دارای شومینه، و اتاق خواب و بالکنی که چشم انداز آن یک دشت وسیع است، تبدیل کرد. مهمانان از اینجا می توانند سفرهای یک روزه جذابی داشته باشند: مثل پارک های ملی چاکو کانیون یا مسا ورده، یا محل زندگی بومیان ناواهو.

 

هتل تخت و کتاب توکیو (Book and Bed Tokyo) ، توکیو، ژاپن
هتل های استثنایی جهان را بشناسیدهتل تخت و کتاب توکیو، خوابگاهی است که برای دوستداران کتاب طراحی شده استهتل تخت و کتاب توکیو، یک پناهگاه برای دوستداران کتاب است . در نگاه اول به نظر می رسد اینجا یک کتابفروشی قدیمی است؛ اما زمانی که مهمان ها یک قفسه کتاب را باز کنند، یک گوشه دنج با یک تخت ساده، چراغ مطالعه و پریز برق در پشت آن پیدا می کنند.

 

مجسمه های برهنه ای که البته برای ترساندن شما نیستند، و 30 پستو که هر کدام یک نفر را در خود جای می دهد، در پشت قفسه هایی که با 3 هزار عنوان کتاب ژاپنی و انگلیسی پر شده اند، پنهان است. سرویس بهداشتی مشترک است و نیمکتهایی در فضای خارج از قفسه ها قرار داده شده

 

که برای مطالعه جمعی و دور هم جمع شدن فراهم شده است. اینجا بیشتر یک خوابگاه است تا یک هتل، و مهمانان آن با پرداخت هزینه 3500 ین ژاپن (معادل 35 دلار آمریکا) می توانند پول زیادی برای خرید کتابهای جدید و گشت و گذار در توکیو ذخیره کنند.

 

رویای آن زی ( Dromen Aan Zee)، هارلینجن، هلند
هتل های استثنایی جهان را بشناسیدرویای آن زی ( رویای دریا) سه پیشنهاد منحصر به فرد برای سکونت شما دارد که فرهنگ دریانوردی هارلینجن را به تصویر می کشد. این بندر، مهمانانی دارد که در اقامتگاه هایی 56 فوت بالاتر از زمین و در یک جرثقیل بندرگاهی ساکن می شوند. این جرثقیل تا سال 1996، برای تخلیه بار کشتی ها استفاده می شد.

 

اتاقهای مربوط به ماشین آلات و کنترل، به یک آپارتمان شیک با چشم انداز پانورامایی از دریای وادن تبدیل شده اند. وجود رنگ های روشن، یک سیستم صوتی تصویری کامل، آشپزخانه، حمام کامل، و پاسیوی پشت بام، باعث می شود بیشتر احساس کنید در یک قایق بادبانی تونی هستید تا یک ماشین صنعتی که مردم محلی آن را “عنکبوت” می نامند.

 

ووتورن که در نزدیکی آن واقع شده، یک فانوس دریایی از رده خارج شده است که در سال 1920 ساخته شده و اکنون سه اتاق مارپیچ در بالای خود دارد. این اتاق ها با امکانات کامل پذیرای مهمانان هستند و از پاسیوی بالای آنها که 72 فوت ارتفاع دارد، یک چشم انداز 360 درجه از دریا و شهر قابل رویت است.

 

اگر می خواهید اتاقی داشته باشید که کمی به زمین یا آب نزدیکتر باشد، ردینگز بوت را به شما پیشنهاد می کنیم. یک قایق نجات قدیمی که به یک اتاق مدرن تبدیل شده و برای برگزاری یک تور دریایی دو ساعته همیشه آمادگی دارد.

 

این قایق که نام قبلی آن لیلا ماراس بوده و در طول زندگی حرفه ای اش جان 45 نفر را نجات داده، اکنون یک حمام کامل با وان چوبی دو نفره، آشپزخانه، تخت دو نفره و اتاق نشیمنی با یک سیستم صوتی تصویری کامل دارد. در قسمت بالایی قایق می توانید غذای خود را میل کنید و به تماشای زندگی روزمره مردم بندر بنشینید.

 

هتل کاستا ورده (Costa Verde) ، استان پونتارناس، کاستاریکا

هتل های استثنایی جهان را بشناسیدمهمانان هتل کاستا ورده می توانند در یک بوئینگ 727 بازسازی شده متعلق به سال 1965 بخوابندشعار هتل کاستا ورده ی کاستاریکا این است: “هنوز تعداد میمون ها بیشتر از آدمهاست…”، اما ادعای دیگر این هتل که باعث شهرت آن شده، آن است که مهمانان می توانند کل شب را در یک بوئینگ 727 بازسازی شده ی متعلق به سال 1965 ، بگذرانند.

 

این بوئینگ در حال حاضر به یک مهمانخانه لوکس دو خوابه تبدیل شده است.البته شکل بدنه آن هنوز دست نخورده است، اما فضای داخلی آن با چوب ساج محلی کاملا پوشیده شده . پنجره های سراسر هواپیما، چشم اندازی از جنگ و اقیانوس را به شما ارائه می دهند که مرهون ارتفاع 50 فوتی آن است، و پاسیوهای سرپوشیده آن در سراسر بالهای هواپیما کشیده شده اند.

 

اتاق خواب ها، دارای سیستم تهویه هوا هستند و هر کدام حمام جداگانه دارند. می توانید شام را در آشپزخانه بخورید یا از فضای رستوران هتل کاستا ورده با نام ال آویون لذت ببرید. در این رستوران میخانه ای وجود دارد که در یک هواپیمای باری فیرچیلد C-123 ساخته شده است. این هواپیما در ماجرای ایران – کنترا در دهه 1980 به کار گرفته شده بود.

 

روستای عشایری شاد (،Happy Nomads)، کاراکول، قرقیزستان
هتل های استثنایی جهان را بشناسیدزندگی سنتی عشایر قرقیزستان را در یکی از سه خیمه کروی ساکنان قرقیزی سیبری (که در زبان قرقیزها بوزوئی نامیده می شود) در روستای عشایر شاد تجربه کنید. این روستا در فصول گرم سال با باغهای گل احاطه می شود.

 

هر بوزوئی ساختاری سنتی دارد. کف آنها گرم بوده و تخت خوابهای دو نفره ای دور تا دور یک فضای دایروی چیده شده اند که می توانند پنج نفر را در خود جای دهند. فضای داخلی ساده این خیمه های کروی با فرش های رنگارنگ و طرح های دیواری، وای فای و رسانه های الکتریکی تزئین و مجهز شده است. یک حمام بزرگ با چند دوش ، در میان ساکنان مشترک است.

 

اگر در این بوزوئی ها سکونت کنید، صبحانه ای از نان و مربای خانگی را در یک خیمه کروی جمعی میل خواهید کرد. در طی روز، سوار بر اسب و به همراه صاحبان اسب ها به کوهستان های اطراف می روید. آنها می توانند به زبان انگلیسی، آلمانی و روسی صحبت کنند. یا زمستان ها می توانید بعد از طی یک راه 20 دقیقه ای در منطقه مخصوص اسکی کاراکول، به اسکی بپردازید.

 

پالاسیو د سال (Palacio de sal)، سالار د اویونی، بولیوی

هتل های استثنایی جهان را بشناسیدپالاسیو د سال، در بولیوی واقع شده و تقریبا تمام آن با نمک ساخته شده است.شاید در مورد هتل های یخی چیزهایی شنیده باشید، اما هتل پالاسیو د سال بولیوی این پدیده را یک گام جلوتر برده و با استفاده از نمک های فلات های نمکی معروف سالار د اویونی، یک هتل لوکس در میان صحرای بولیوی ساخته است.

 

تقریبا همه چیز در این هتل 48500 فوت مربعی از نمک ساخته شده است؛ از جمله ساختمان و مبلمان آن . هر یک از 30 اتاق ساده اما شیک این هتل، دارای کفپوش های چوبی، حمام کاشی کاری شده ی خصوصی و آب و هوای قابل کنترل است. تخت ها و صندلی هایی که در قسمت جمعی این هتل قرار گرفته، از جنس نمک هستند،

 

اما بالش ها و رواندازهای مخملی برای ایجاد یک اقامت گاه راحت روی آنها کشیده شده اند. پنجره های اتاق ناهارخوری، یک نمای پانوراما از فلات نمک به دست می دهند.وعده های غذایی در این هتل، شامل لامای تهیه شده از منابع محلی، و گوشت گوسفتند و غذای اختصاصی این هتل، یعنی مرغ نمکی، می شود.

 

فراتر از منحصر به فرد بودن ساختار خود این هتل دور افتاده، گستره ی ذن مانند بزرگترین فلات نمک جهان در اطراف آن، و آسمان پرستاره آن در شب واقعا خیره کننده است.

 

هتل سانتوس اکسپرس (Santos Express)، خلیج موسل، آفریقای جنوبی
هتل های استثنایی جهان را بشناسیدسانتوس اکسپرس، یک قطار مسافربری متعلق به دهه 1920 است که به طور دائم در فاصله صد فوتی ساحل سانتوس پارک شده و اگر بخواهید از این هتل منحصر به فرد به مجموعه موزه دیاس یا مرکز شهر و بندر خلیج موسل بروید، کافیست 10 دقیقه پیاده روی کنید. چهار واگن مسافری این قطار،

 

دارای پنج صندلی و تخت خوابهای دو نفره بوده، منظره اقیانوس از داخل آنها قابل تماشاست و حمام های آن مشترک می باشند. پنجمین واگن، دارای 16 تخت خواب است که برای اسکان گروههای بزرگ و مسافرانی که بودجه کمتری دارند به کار می رود. اتاق کارگران قطار، به اتاق ماه عسل معروف شده

 

و حمام و ایوان اختصاصی خودش را دارد که رو به اقیانوس است. دو واگن، سوئیت های ویژه ای هستند که هر کدام حمام اختصاصی خودشان را دارند و برای اقامت خانواده ها یا زوج هایی که می خواهند کل واگن در اختیارشان باشد، مکان بسیار مناسبی است.

 

ساحل سانتوس، یکی از سواحل پرچم آبی برتر آفریقای جنوبی بوده که به دلیل داشتن امکانات شنا، تماشای نهنگ ها، بازارهای ساحلی، و فعالیت هایی مانند غواصی و موج سواری شهرت یافته است.

 

خانه درختی لوج رزورت (Treehouse Lodge Resort)، ایکیتوس، پرو
هتل های استثنایی جهان را بشناسیدمهمانان خانه های درختی لوج رزورت پرو،
در جایی بالاتر از چتر جنگل می خوابند

 

 به گزارش پارس ناز با صدای پرندگان جنگل های بارانی آمازون در کشور پرو، سرچشمه آمازون، به خواب بروید. مهمان های خانه درختی لوج رزورت، با یک ساعت قایق سواری از شهر ایکیتوس، و بعد از آنکه 34 تا 67 فوت از درخت ها بالا رفتند، می توانند در یکی از 8 خانه درختی دایروی شکل که در بالای چترهای جنگل ساخته شده،

 

اقامتی به یاد ماندنی داشته باشند. این خانه های درختی که سقف کاهگلی دارند، به طور میانگین 18 فوت قطر داشته و در آنها، یک بالکن، چند پرده و چند پشه بند تنها چیزهایی هستند که شما را از جنگل باران جدا می کنند.یک حمام با دوش آب سرد در زیر طبقه اصلی واقع شده است. معبرهای معلق از هر خانه درختی آغاز شده

 

و شما را به سمت یک خانه درختی مرکزی که محل تجمع مهمانهاست هدایت می کند. در آن خانه درختی مرکزی، غذاهای لذیذی سرو می شوند که در پخت آنها از غذاهای سنتی پرو الهام گرفته شده است.سنجاب ها، میمون ها، ماکائوها، تنبل ها، و دیگر ساکنان جنگل باران، در این اکوسیستم 345 هکتاری بسیار پرشمار هستند.

 

مهمان ها یک راهنمای شخصی دارند و گردش های روزانه، شامل تماشای دلفین های رودخانه ای، و بازدید از روستاهای بومی می شوند.