پارس ناز پورتال

نگرانی والدین برای کودکان مدرسه ای

نگرانی والدین برای کودکان مدرسه ای

نگرانی والدین برای کودکان مدرسه ای 

والدین به خاطر کودکان خود نگران هستند,برخی از مادران شاغل هستند و وقتی کودک از مدرسه به خانه بازمی گردد نگران وی هستند. والدین بچه‌های مدرسه‌رو تلاش می‌کنند تمام امور مربوط به مدرسه مثل ساعت بیداری و خواب، تکالیف مدرسه و وضعیت آب و هوا را کنترل کرده و از مشکلات احتمالی در تحصیل فرزندان ممانعت کنند.

 

اما همه روزه بین 3ساعات تا 6 بعد از ظهر برای بیشتر والدین شاغل مشکل ساز می باشد، زیرا آنها نمی دانند که چگونه می توان فاصله زمانی موجود بین برگشتن بچه ها از مدرسه و اتمام کار روزانه خود را پر کنند.برای حل این مشکل، مقاله پیش رو یکسری راه حل های سودمندی ارائه می دهد که با به کار بستن آن ها می توان در زمانی که والدین در منزل نیستند، از بچه ها مراقبت کرد.

 

1- فرزندان تان را در مدارسی ثبت نام کنید که ساعت کاری شان، بیش از مدارس معمولی است
برخی از مدارس شرایطی ایجاد می کنند تا کودکان چند ساعت بیشتر در مدرسه بمانند و تحت سرپرستی معلم و مسئولان مدرسه باشند و حتی آنها را تشویق می کنند که تکالیف خانه شان را انجام دهند.بنابراین انتخاب چنین مدرسه ای می تواند شما را از نگرانی برهاند.

 

2- ساعات کاری تان را انعطاف پذیر کنید
شما به عنوان پدر و مادر، می توانید در مشاغلی مشغول به کار شوید که ساعات کاری تان دقیقا مثل هم نباشد.مثلا یکی از شما صبح کار و دیگری بعد از ظهر کار باشد. در نتیجه وقتی کودک تان از مدرسه به خانه بازمی گردد، همیشه یکی از شما در خانه حضور دارید.

 

3- دورکاری برگزینید
والدین کودکان مدرسه-رو می توانند مشاغلی انتخاب کنند که در منزل کارهای محول شده را انجام دهند و همیشه به طور تمام وقت در خانه حضور داشته و از فرزندان خود مراقبت کنند.

 

4- در صورت امکان پرستار بچه استخدام کنید
والدین می توانند یک پرستار مناسب و مسئول را استخدام کرده تا هر روز فرزندشان را از مدرسه صحیح و سالم به خانه بیاورد و در مدتی که آن ها هنوز برنگشته اند، به بچه میان وعده داده و در انجام تکالیف مدرسه به وی کمک کند.

 

5- از دیگر اعضای خانواده کمک بگیرید
می توانید مثلا از پدر و مادر خود خواهش کنید تا در صورت امکان همه روزه در مدتی که شما سر کار هستید، از فرزندتان مراقبت کنند.وجود آنها باعث می شود که کودک همچنان از محیط گرم و صمیمی خانوادگی بهره مند شود و در عین حال شما هم با فراغ بال به کارهای روزمره تان برسید.

 

6- کودک تان را در کلاس های فوق برنامه، ثبت نام کنید
برخی از مدارس معمولا برای تقویت پایه علمی و تحصیلی دانش آموزان، یکسری برنامه های فوق العاده ای بعد از زمان رسمی مدرسه می گذارند.بنابراین، والدین با نام نویسی فرزندان خود در این برنامه ها با یک تیر دو نشان می زنند؛ یکی اینکه بنیه علمی فرزندان خود را افزایش می دهند و دیگری اینکه در ساعاتی که در منزل نیستند از کودک شان به خوبی مراقبت می شود.

 

7- در مراقبت از کودک تان، گروه همکار تشکیل دهید
معمولا در یک محله، والدین متعددی کودکان مدرسه-رو دارند.بنابراین، چند تا همسایه می توانند با هم یک گروه تشکیل داده و هر روز یک خانواده مسئولیت نگهداری از کودکان را بر عهده بگیرد.در نتیجه، با ایجاد یک سیستم چرخشی، فشار نگهداری از کودکان بین خانواده ها تقسیم شده و از نگرانی والدین کاسته می شود.