پارس ناز پورتال

نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگی

نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگی

نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگی 

برخی از شهرهای اروپا با این که زندگی خوب و استانداردی برای مردم فراهم می کنند اما بسیار گران و پرهزینه هستند. اروپا خانه شماری از مردم کشورها و شهرهایی است که بالاترین درآمد و استانداردهای زندگی در جهان را دارند، اما این مزیت بدون هزینه نیست.

 

شرکت «گلس دور» در گزارشی با عنوان «کدام کشورها در اروپا بهترین استانداردهای زندگی را فراهم می‌کنند؟» به بررسی شهرهایی پرداخته که در آنها مردم برای داشتن سقفی بالای سرشان، بخش زیادی از حقوق ماهانه‌شان را هزینه می‌کنند.

 

شاخص هزینه زندگی «گلس دور»، میزان درآمد را در برابر میزان پولی که برای خرید یک سبد استاندارد از کالاها و خدمات شامل مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، آب و برق و اجاره در کشورهای مختلف ضروری است، بررسی کرده است.پایگاه خبری بیزنس اینسایدر بر اساس این شاخص، به معرفی یازده شهر گران برای زندگی در اروپا پرداخته که عبارتند از:

 

۱-ژنو

نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگیاین شهر سوئیسی برای زندگی کردن سه درصد گران‌تر از شهر نیویورک است و این در حالی است که درآمد در ژنو، یکی از بالاترین درآمدها در کل اروپا است.

 

۲-زوریخ
نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگیاین شهر یکی از قطبهای مالی سوئیس به شمار می‌رود، اما یکی از بالاترین هزینه‌ها برای حمل ونقل، سکونت و آب و برق را دارد.

 

۳-لندن
نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگیپایتخت انگلیس بالاترین نرخ اجاره در اروپا را دارد و با توجه به اینکه متوسط درآمد در این شهر چندان چشمگیر نیست، بخشی از درآمد ماهانه مردم لندن صرف پرداخت اجاره می‌شود.

 

۴-اسلو
نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگیپایتخت نروژ یکی از بالاترین دستمزدها را در کل اروپا دارد، اما همه چیز از مواد غذایی گرفته تا صورتحساب آب و برق در این شهر گران است. حتی هزینه حمل و نقل بخشی از حقوق ماهانه را می‌بلعد.

 

۵-برگن
نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگیاین شهر ساحلی نروژی با کوه‌ها و آبدره‌ها احاطه شده، اما هزینه زندگی در این شهر بالاتر از هزینه زندگی در لس‌آنجلس آمریکا است.

 

۶-کپنهاگ
نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگیاین شهر که مرکز فرهنگی، اقتصادی و دولتی دانمارک است، یکی از بالاترین هزینه‌های زندگی را در این کشور دارد.

 

۷-پاریس
نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگیدستمزدهای سالانه در این شهر نسبتا اندک هستند به طوریکه در شاخص متوسط دستمزدهای سالانه‌ اسمی «گلس دور»، از انتهای فهرست در رتبه ششم قرار دارد. با این همه هزینه‌های ملک در پایتخت فرانسه بسیار بالا بوده و باعث شده پاریس یکی از گران‌ترین شهرها برای زندگی در اروپا باشد.

 

۸-دوبلین
نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگیپایتخت جمهوری ایرلند یکی از بالاترین متوسط‌های دستمزد در اروپا را دارد، با این همه افزایش هزینه‌ها برای مسکن، حمل و نقل و مواد غذایی، زندگی در این شهر را امسال گران‌تر کرده است.

 

۹-استکهلم
نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگیسوئد به مدد هزینه کالاها و خدمات داخلی مانند مواد غذایی، حمل و نقل و اجاره که نسبتا اندک است، در میان یکی از کشورهایی رتبه بندی شده که بالاترین‌ استانداردهای زندگی در اروپا را دارند.

 

۱۰-هلسینکی
نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگیهلسینکی در همه بخشها، یکی از بالاترین هزینه‌ها برای زندگی دارد، اما هزینه‌های بالا با متوسط دستمزدهای بالا متعادل شده است.

 

۱۱-آمستردام
نگاهی به پرهزینه ترین شهرهای اروپا برای زندگیپایتخت هلند یکی از محبوب‌ترین شهرهای این کشور برای زندگی به شمار می‌رود، با این همه محبوبیت‌ این شهر، هزینه‌ها داخلی را بالاتر برده، بنابراین زندگی در آن را گران‌تر کرده است.