پارس ناز پورتال

نگاهی به نسل جدید خودروهای BMW

نگاهی به نسل جدید خودروهای BMW

نگاهی به نسل جدید خودروهای BMW 

خودروهای شرکت بی ام و نسل جدید خود را می بینند و امکانات تازه ای که به آن ها اضافه شده است. ما هم به بررسی آن ها پرداخته ایم. 44 سال از تولید نسل های مختلف بی ام و می گذرد و این شرکت بدون هیچ گونه وقفه ای در حال تولید و معرفی نسل های جدید این محصول پرطرفدار خود به عنوان یک سدان سایز متوسط لوکس که در سگمنت E دسته بندی شده است.
نگاهی به نسل جدید خودروهای BMWحال نسل هفتم این مدل محبوب که با کد پایه ای G30 خوانده می شود و به عنوان مدل 2017 از ماه فوریه (بهمن ماه) فروش آن آغاز خواهد شد به صورت رسمی توسط شرکت بی ام و رونمایی شده است. در ادامه به شرح 10 نکته مهم که باید از این فرزند تازه نفس بی ام و بدانید، خواهیم پرداخت.

 

1. شباهت بسیار زیادی به برادر بزرگ تر خود یعنی سری 7 دارد

به صورت پایه ای این برادران بی ام و از شاسی به نسبت یکسانی بهره می برند و بی ام و چه در بحث فنی و چه در بحث ظاهری این دو برادر را بیش از هر زمان دیگر به هم دیگر نزدیک کرده است.این مسئله تنها در مورد شرکت بی ام و نیست و مرسدس و جگوار هم از طراحی ظاهری و فنی یکسانی در مدل های مختلف خود بهره می برند، در واقع با نگاهی به مرسدس بنز های C/E/S می توان به این نکته پی برد.

 

 به گزارش پارس ناز خط شانه ای پایین تر به نسبت برادر بزرگ تر، جلوپنجره کوچک تر، سپر جلو به نسبت متفاوت و طرح درب صندوق عقب و چراغ های عقبی از مهم ترین تفاوت های سری 5 جدید با سری 7 است.
نگاهی به نسل جدید خودروهای BMWبی ام و سری 5

نگاهی به نسل جدید خودروهای BMWبی ام و سری 7

 

البته اوضاع در داخل اتاق بدتر هم می شود و شباهت به قدری زیاد است که انگار بی ام و یک سیب را از وسط نصف کرده و آن ها را با نام سری5 و سری 7 به شما می فروشد!

 

2. شاسی جدید کاهش وزن 100 کیلوگرمی را در پی داشته است

شاسی جدید بی ام و که به صورت اختصاری با نام CLAR خوانده می شود، اولین بار آن را در سری7 مجهز به بخش های فیبرکربنی مشاهده کردیم، در این نسل از سری 5 از این شاسی بهره گرفته شده است.

 

گرچه قطعات فیبرکربنی قیمت بسیار بالایی برای استفاده در سری 5 دارند و به همین دلیل بی ام و برای کاهش وزن هرچه بیشتر استفاده از آلومینیوم و منیزیم را در دستور کار خود قرار داده.
نگاهی به نسل جدید خودروهای BMWکاپوت ها و دربها به صورت کامل از آلومینیوم ساخته شده اند. ضریب درگ این خودرو به دلیل استفاده از جلو پنجره فعال، که در زمان هایی که نیاز به خنک کاری موتور نیست بسته می شوند به عدد خیره کننده 0.22 رسیده است و آن را بالاتر از مرسدس بنز E کلاس جدید و تسلا مدل S به عنوان دارندگان بهترین عدد ضریب درگ در بین خودروهای تولید انبوه قرار می دهد.

 

3. سری 5 اولین خودرویی است که مجهز به ارتباط وایرلسی با اپل CarPlay است

با کمک این ارتباط می توانید از طریق تلفن هوشمند خود، بدون اتصال هیچ گونه سیمی به سیستم iDrive متصل شوید و نرم افزار اصلی بی ام و را با CarPlay اپل جابه جا کنید و بر روی صفحه نمایش کنسول، از آپ های اختصاصی در نظر گرفته شده بهره ببرید.
نگاهی به نسل جدید خودروهای BMW4. نحوه کار با سیستم عامل اختصاصی بی ام و به سطح جدیدی رسیده است

سری 5 به صورت پایه ای از صفحه نمایش 8.7 اینچی در بالای مرکز کنسول خود بهره می برد (صفحه نمایش 10.2 اینچی به صورت آپشن اضافی عرضه می گردد) که هم به صورت تاچ می توان از آن بهره گرفت و هم با کمک صدا و حرکات اختصاصی دست موارد مورد نیاز شما را انجام می دهند.

 

حتی موس پد دایره ای شکل که در کنار شما قرار گرفته می تواند گزینه دیگری برای کار با سیستم اطلاعات و سرگرمی اختصاصی بی ام و باشد. در این بخش بی ام و به همه این ها بسنده نکرده و یک هدآپ دسیپلی با سایز بسیار بزرگ که در حدود 70 درصد از نسل قبلی بزرگ تر است را در اختیار شما قرار می دهد.
نگاهی به نسل جدید خودروهای BMW5. قوای محرکه متعددی را می توان برای سری 5 برگزید

از موتور 2 لیتری 4 سیلندر گرفته تا موتور 3 لیتری 6 سیلندر و موتور 4.4 لیتری V-8، همه و همه به عنوان پیشرانه این خودرو نقش بازی می کنند.

 

حتی در حال حاضر امکان خرید مدل هیبرید تحت نام 530e Plug-in در دسترس است. موتور 2 لیتری در مدل پایه ای یعنی 520i در حدود 188 اسب بخار قدرت تولید می کند و در مدل 530i که جایگزین 528i نسل قبلی شده، قدرت به 248 اسب بخار رسیده است.
نگاهی به نسل جدید خودروهای BMWمدل 335 اسب بخاری با نام 540i و 455 اسب بخاری 550i که شتاب صفرتا100 4 ثانیه ای را به راننده خودرو می بخشد، سری 5 جدید را بر روی کاغذ به سریع ترین های این کلاس مبدل می سازد.همه این مدل ها مجهز به جعبه دنده 8 سرعته تمام خودکار ساخت شرکت ZF هستند. مدل هیبرید توانایی به حرکت درآوردن خودرو در حالت تمام برقی به میزان 45 کیلومتر را دارا است.

 

6. هندلینگ استثنایی به لطف چرخ های فعال عقب

بی ام و در تمامی این سال ها به لطف هندلینگ و قابلیت های رانندگیش شهره است و از بهترین ها در این زمینه شناخته می شود. حال نسل جدید آن طور که بی ام و گفته، این مورد را به حد بسیار زیادی به نسبت نسل قبلی افزایش داده است تا خریداران نسل قبلی را ترغیب کند که خودروهایشان را ارتقا دهند.

 

بی ام و یک آپشن جدید تحت نام چرخ های فعال عقب، که به خودرو اجازه چرخش چرخ های عقبی را می دهد را در نظر گرفته. این آپشن تنها در مدل های چهارچرخ متحرک در دسترس است.
نگاهی به نسل جدید خودروهای BMWبا این گزینه می توانید میزان گردش خودرو را افزایش دهید و همینطور در سرعت های پایین فرمان دهی دقیق تری داشته باشد و در سرعت های بالا بالانس و پایداری بهتری را از خودرو طلب کنید.

 

7. آنتی رول بار فعال دیگر تکنولوژی جدید استفاده شده در نسل جدید است

بی ام و اسم این سیستم را داینامیک درایو نام گذاری کرده که جایگزین مدل هیدرولیکی و سنگین وزن شده است. بی ام و توانسته تنها با 12 ولت این سیستم را به جریان بندازد، در حالی که همین سیستم در آئودی 48 ولت طلب می کند.

 

در حالت های مختلف رانندگی از eco pro گرفته تا sport+، سیستم تعلیق قابل انتطباق تغییر وضعیت می دهد. سیستم تعلیق در جلو از نوع جناغی دوبل و در عقب 5 اتصاله مولتی لینک انتخاب شده که در هر دو بخش نسبت به نسل قبلی متحول شده است.
نگاهی به نسل جدید خودروهای BMW8. سری 5 را می توان یک خودرو با قابلیت رانندگی خودکار نام گذاری کرد

همانند محصولات تسلا، مرسدس بنز E کلاس و ولوو S90. سری 5 با قابلیت های رانندگی خودکار اختصاصی بی ام و عرضه می شود.در واقع خودرو این قابلیت را دارد تا رانندگی در لاین مشخص شده بدون حضور دستان راننده و همینطور ترمزگیری خودکار تا حداکثر سرعت 130 مایل بر ساعت (حدود 200 KM/H) برعهده بگیرد.

نگاهی به نسل جدید خودروهای BMW

حتی تغییر لاین هم در این سیستم پیشرفته قرار گرفته که می توانید از آن بهره بگیرید. این خودرو مجهز به سنسورهایی است که به شما اعلام می کند که می توانید دست های خود را به صورت کامل از فرمان جدا کنید یا خیر، در زمان رانندگی در ترافیک های شدید، سنسورها به شما اجازه می دهند تا دستانتان را به صورت کامل از فرمان جدا کنید.

 

دیگر حربه بی ام و در این بخش پارک خودکار که به راحتی می توانید خودرو را ترک کنید و خود اتومبیل خودش را در مکان تعریف شده پارک خواهد کرد.

 

9. چراغ های جدید بی ام و با طراحی خیره کننده

چراغ های LED مخصوص روز بی ام و با شکل 6 ضلعی ترکیب منحصر به فردی را به جلو پنجره دو تکه سنتی بی ام و شکل داده اند، البته آپشن LED های تطبیق پذیر هم می تواند به چاشنی کار اضافه کند.بی ام و با استفاده از این ترکیب مرگ استفاده از چراغ های زنون و هالوژنی را اعلام می دارد.

 

تنها چراغ های جلو نیست که متحول شده اند و اگر کمی به جزییات ظاهری خودرو به نسبت نسل قبلی توجه کنید، متوجه هنر بی ام و خواهید شد.
نگاهی به نسل جدید خودروهای BMW10. برای اولین بار مدل M5 مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک خواهد شد

از آن جایی که بی ام و مدل چهارچرخ متحرک را برای تمامی مدل ها عرضه می کند. M5 هم قطعا به این آپشن مجهز خواهد شد. موتور 4.4 لیتری V-8 نسل قبل M5 به احتمال بسیار مرز 600 اسب بخار قدرت را رد خواهد کرد و با توجه به چهارچرخ متحرک بودن آن شتاب 3.5 ثانیه ای از صفر تا صد دور از انتظار نخواهد بود.
نگاهی به نسل جدید خودروهای BMWشروع قیمتی نسل جدید سری 5 از 43.459 دلار آمریکا در بازارهای جهانی آغاز خواهد شد.