پارس ناز پورتال

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش 

برج میلاد تهران یکی از جاذبه های گردشگری شهر تهران است که در داخل خود مجموعه های تفریحی بسیاری را جای داده است. پایتخت ۲۳۰ ساله ایران، یکی از مقصدهای گردشگری ایران بوده و حتی در زمستان دود آلود و شلوغ این روزها، مملو از گردشگران داخلی و خارجی است که به عشق تهرانگردی، شمال و جنوب شهر را طی می کنند. تهران دهه نود شمسی، با تهران یک دهه پیش، تفاوت بسیاری دارد چه رسد به تهران دهه شصت و پیش از آن.

 

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

 

اکنون، بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه (دریاچه خلیج فارس) و نگین جهانی کاخ های ایران (کاخ گلستان) و یکی از برترین موزه های جواهرات سلطنتی (موزه بانک مرکزی) در تهران قرار دارند که همه بخشی از ظرفیت های گردشگری پایتخت را تشکیل می دهند.

 

قبلاً شما را به گشتی در بازار تجریش و بازار تهران و همچنین در سلسله گفتارهای گالری گردی روزیاتو، به تماشای برخی از نگارخانه های شهر بردیم. امروز، سرویس گردشگری روزیاتو شما را به بلند ترین برج ایران می برد. برجی ۴۳۵۵ متری که اکنون یکی از نمادهای تهران بوده و در فهرست بلند ترین برج های دنیا قرار دارد.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

داستان بلند ترین برج ایران

همین ابتدای گفتار به اطلاع علاقمندان به گردش در برج میلاد برسانیم که برای اطلاع از آخرین برنامه های فرهنگی و هنری و تفریحی برج میلاد تهران، همواره درگاه اختصاصی این مجموعه چند منظوره پایتخت را بررسی کنید. برج میلاد تهران، یکی از سازه های جنجالی پایتخت در نیم قران اخیر به شمار می رود.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

ساکنان تهران، طی بیش از یک دهه،‌ شاهد ساخت فازهای مختلف برج میلاد در اتوبان همت بودند که بالاخره پس از ۱۱ سال، احداث آن به اتمام رسید و افتتاح شد. این برج در منطقه شمال غربی تهران و در فهرست ده سازه بلند جهان قرار دارد. شاید بد نباشد بدانید که بلند ترین برج دنیا، برج خلیفه در امارات متحده عربی است.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

تصاویری از مراحل ساخت برج میلاد تهران

برج میلاد در فضایی به مساحت ۱۳ هزار متر زیر بنا ساخته شد و از نظر وسعت کاربری سازه راس برج در میان برج های مخابراتی دنیا، منحصر به فرد است. تقریبا از هر جای تهران، می توان برج میلاد را مشاهده کرد. محل ساخت برج میلاد تهران، موجب اختلافات بسیاری بود و پس از بررسی ۱۷ نقطه در تهران از نظر زلزله و بررسی گسل، این قسمت تهران انتخاب شد.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

تصویر گنبد آسمان برج میلاد

کلنگ ساخت برج میلاد در همین روز ها (دی ماه) در سال ۱۳۷۶ پس از سه سال کار مطالعاتی وامکان سنجی به نام یادمان ارتباطات بین المللی تهران بر زمین خورد و یک دهه بعد توسط شورای شهر تهران،‌ به برج میلاد تغییر نام یافت. محمد باقر قالیباف شهردار تهران، با نصب روز شمار دیجیتالی، زمان افتتاح برج را به اطلاع شهروندان رساند و توانست ۶۰ درصد پروژه ساخت را در طی ۳۰ ماه، به اتمام برساند.

 

برج میلاد، این شاهکار ۴۳۵ متری با وزن تقریبی حدود ۱۵۰ هزار تن و با بيشترين قطر سازه در رأس ۶۰ متر در ارتفاع ۲۸۰ متري، دارای حجم بتن‌ريزي حدود ۶۳ هزار متر مكعبی و حجم شيشه مصرفي حدود ۱۷ هزار متر مربعی است.

 

شانزدهم مهر سال ۱۳۸۷ برای تاریخ گردشگری تهران، روز بسیار مهمی بود. چرا که در برنامه ای ویژه و با حضور ۲۵۰ خبرنگار داخلی و خارجی، برج میلاد تهران رسما افتتاح شد و توانست، یکی از مقصدهای گردشگری لوکس و مدرن تهران عصر ۱۴۰۰ باشد.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

تصویر شبانه از برج میلاد تهران

 

یکی از اهداف ساخت برج میلاد تهران، فضایی لازم برای عملکردهای مخابراتی و تلویزیونی بود که به نظر می رسد، اکنون این برج چند منظوره، بیش از یک مرکز مخابراتی تهران، مورد توجه باشد. دسترسی آسان از بزرگراه های همت، حکیم و شیخ فضل الله نوری سبب شده تا شهروندان تهرانی بتوانند به راحتی به برج میلاد سفر کنند.

 

برج میلاد تهران، یکی از جاذبه های گردشگری جدید پایتخت به شمار می رود و فضاهای بسیاری برای کارهای مختلف فرهنگی و هنری و تجاری و خدماتی دارد. رستوران گردان، رستوران ویژه، سکوی دید باز، سکوی دید بسته، رواق های هنری، گنبد آسمان، موزه مشاهیر، موزه سکه، فود کورت، واحدهای تجاری و نمایشگاهی و مجموعه بزرگ برگزار کنسرت و همایش های مختلف، از جمله ظرفیت های این برج به شمار می رود.

 

۱۵ سالن همایشی که در کنار برج میلاد ساخته شده است، یکی از برترین سالن های نمایش خاورمیانه به شمار می رود. دلفیناریوم، ظرفیت های دوچرخه سوای و پینت بال و سینمای شش بعدی، از جمله دیگر قابلیت های گردشگری این منطقه است.

 

دلفیناریوم برج میلاد

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

بسیاری از شهروندان تهرانی از وجود دلفیانوریوم در برج میلاد تهران بی خبر هستند. جایی که امکان تماشای آب بازی دلفین های باهوش و همچنین گرفتن سلفی با آن ها فراهم است و می تواند یکی از هیجان انگیز ترین گردش های شهری را برای علاقمندان به ارمغان آورد.

 

دلفیناریوم برج میلاد تهران، نخستین و تنها دلفیناریوم غیر ساحلی ایران بوده که هر روز پذیرای شمار زیادی از علاقمندان به این حیوان دوست داشتنی و باهوش است. همانطور که قبلا در گزارش هرمز گردی توضیح دادیم، مشاهده دلفین ها را می توان در جزیره هرمز، رنگی ترین و خوراکی ترین جزیره ایران! مشاهده کرد.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

رقص دلفین ها در دلفیناریوم برج میلاد تهران

 

بنابراین لذت تماشای دلفین ها در کنار اتوبان همت، لذتی خاطره انگیز خواهد بود. ۱۰ دی ماه بود که برای نخستین بار در تهران،‌ نمایش شاد و مهیج دلفین ها و شیرهای دریایی در جشنواره زمستانی برج میلاد برگزار شد و بلیط های ۳۰ هزار تومانی آن در کم ترین زمان به فروش رفت.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

دلفیناریوم برج میلاد تهران، در سانس صبح (جشنواره مادر و کودک) و در سانس شب، پذیرای بازدید علاقمندان به دلفین است. بلیط های پر تخفیف بازدید از دلفیناریوم برج میلاد تهران را می توان از پرتال این مجموعه که در این لینک ارائه شده است، خریداری نمود.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

دلفیناریوم برج میلاد تهران، بلیط هایی با ۶۱ درصد تخفیف به کودکان و مادران اعطا می کند

 

اگر عاشق اینستاگرام هستید و دوست دارید تا مقصدهای گردشگری هیجانی تهران و ایران را فالو کنید، دنبال کردن صفحه رسمی دلفیناریوم برج میلاد تهران را در این نشانی به شما توصیه میکنیم.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

تصویر سلفی با شیرهای دریایی در دلفیناریوم برج میلاد تهران

 

سانس اول دلفیناریوم برج میلاد از سال ۱۰ الی ۱۱:۳۰ و سانس دوم از ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ برگزار می شود. برای کودکان زیر ۳ سال، نیاز به تهیه بلیط نیست. ضمنا، آوردن هر گونه دوربین فیلم برداری و عکاسی بدون هماهنگی قبلی، ممنوع است.

 

رستوران گردان برج میلاد تهران

همچون دلفیناریوم، رستوران گردان برج میلاد تهران نیز درگاه اختصاصی خود را دارد که در این نشانی در دسترس خواهد بود. رستوران گردان برج میلاد تهران را باید بزرگ ترین رستوران گردان جهان دانست که در ارتفاع  ۲۷۶۶  متری، غذاهای لذیذ ایرانی و فرنگی را با مناظری دیدنی از تهران، در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

در واقع برای کسانی که غذا خوردن در ارتفاع را دوست دارند، تجربه غذا خوردن در رستورانی لوکس و مجهز و گردان آن هم بر فراز تهران، لحظاتی فراموش نشدنی خواهد بود.

 

توجه داشته باشید که جهت استفاده از این رستوران از ۴۸ ساعت قبل نسبت به‌ رزرو از طریق تماس با شماره تلفن های۲-۸۸۶۲۰۳۸۱ اقدام نمایید. همچنین برگزاری میهمانی‌های گروهی ارگان‌ها و نهادها نیز در این رستوران با شرایط و منوی ویژه امکان‌پذیر خواهد بود.

 

این رستوران به مبلمان زیبا و راحت مجهز بوده و طراحی زیبای سقف به همراه نقش برجسته دیواری که تصاویری از شاهنامه را نشان می‌دهد، از جاذبه‌های بصری آن است.

 

رستوران گردان برج میلاد همراه با بهترین دسر ها، غذاهای بین المللی نوشیدنی های ویژه غذاهای ایرانی انواع سالاد ها، همراه با نواختن پیانو در محیطی بی نظیر و غیر قابل توصیف و ثبت لحظات ماندگار با عکس سلفی در نمای ۳۶۰ درجه ای محیط رستوران گردان برج میلاد در خدمت شما خواهد بود.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

رستوران گردان برج میلاد، در طول ماه، پذیرای هنرمندان و ورزشکاران می شود

 

رستوران واقع در طبقه ششم با ظرفیت ۳۰۰ نفری فضایی خاطره انگیز را برای شما عزیزان فراهم می نماید. این رستوران از دو فضای ثابت و متحرک که هر یک ساعت یک دور حول بخش ثابت می گردد و دید ۳۶۰ درجه ای به تمام نقاط شهر تهران را برای شما فراهم می کند.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

تصویر پروژه بهساز دکوراسیون رستوران گردان

 

برای سرو غذا ها به منظور ایمنی بیشتر رستوران در بخش مرکزی و ضلع جنوب غربی برج قرار گرفته و طبخ غذا در این قسمت انجام میشود و از طریق آسانسور های مخصوص به این طبقه منتقل می گردد و به این ترتیب در اختیار مهمانان گرامی قرار میگیرد.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

تصویر پروژه تغییر دکوراسیون رستوران بین المللی گردان برج میلاد تهران

 

در اینستاگرام، می توانید رستوران گردان را فالوو کرده و در جریان برنامه ها و تخفیف های هیجانی آن در طول ماه قرار بگیرید. اگر علاقمند به برنامه ۹۰ باشید، می دانید که آخرین برنامه پاییزی این برنامه ورزشی دوشنبه های شبکه سوم سیما، با حضور شهاب حسینی، برنده جایزه نخل طلای کن فرانسه، برگزار شد و ایشان با عادل فردوسی پور، مصاحبه جالبی انجام داد که در رستوران گردان برج میلاد انجام شد.

 

اگر شما هم دوست دارید با دوست و آشنا، لحظات رمانتیکی را در یک رستوران مجلل و گردان که مناظر روز و شب فوق العاده ای از تهران زمستانی دارد، تجربه کنید، این رستوران، یکی از خاطره انگیز ترین وعده های غذایی سال را برایتان به ارمغان می آورد. البته اگر، خیلی با هزینه گران یک وعده غذا در ارتفاع سیصد متری مشکلی نداشته باشید.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

منوی صبحانه

صبحانه رستوران گردان کاملا به صورت سلف سرویس می باشد و محدودیتی در تعداد دفعات صرف غذا وجود ندارد از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۰ صبح پذیرای مهمان هاست. روزهای ارائه خدمات صبحانه در روزهای ۵ شنبه و جمعه است و هزینه منوی صبحانه رستوران گردان برج میلاد ۶۰ هزار تومان است و شما هیچ پرداختی دیگری نخواهید داشت.

 

منوی شام رستوران گردان

در منوی غذایی شام رستوران گردان برج میلاد، پیش غذا، خوراک اصلی و دسر هر سه به صورت سلف سرویس و بدون محدودیت در تعداد دفعات صرف غذا است. از ساعت ۲۰ الی ۲۳ پذیرای شماست. شام هرشب به صورت منو بوفه به همراه موسیقی زنده ارائه می گردد. هزینه بوفه شام ۱۵۸ هزار تومان است و هیچ پرداختی دیگری مانند ورودی نخواهید داشت.

 

مرکز همایش های بین المللی برج میلاد

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

یکی از پاتوق های کنسرت گردی تهرانی ها، مرکز همایش های بین المللی تهران است که همچون سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، تالار وحدت، سالن وزارت کشور و برج آزادی تهران، ظرفیت های خوبی برای برگزاری کنسرت دارد که در چند سال اخیر، محل برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز به شمار می رود.

 

مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران با برخورداری از امکانات منحصر به فرد و منابع انسانی متخصص و مجرب به منظور برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی شامل: کنفرانس ها، سمینارها، همایش ها، جشنواره ها، کنسرت ها، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها راه اندازی شده است.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

تصویری از سالن همایش برج میلاد در جشنواره فیلم فجر

 

این مرکز مجهز به ۱۵ سالن کنفرانس جانبی، فضای نمایشگاهی به مساحت ۶۰۰ مترمربع، استودیوی رادیویی و تلویزیونی و سالن های پذیرایی، مناسب ترین مکان برگزاری برنامه های علمی فرهنگی و هنری در کلانشهر تهران است.

 

شاخص ترین سالن این مجموعه، سالن حافظ با ظرفیت ۱۶۰۰ نفر در دو طبقه بالکن و همکف است. این سالن مجهز به تجهیزات به روز صوتی و سینمایی، ترجمه همزمان و سیستم تصویربرداری Broadcast است و برای برگزاری کنسرت ها و همایش های بزرگ از آن استفاده می شود.

 

سینما برج میلاد

یکی از پیشرفته ترین سینماهای ایران که از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره مند است در این سینما ۸ صندلی متحرک با قابلیت چرخش در جهات مختلف وجود دارد پخش فیلم ها حدودا از ۷ تا ۱۵ دقیقه است. سینمای ۶ بعدی برج میلاد با تلفیق نمایش سه بعدی فیلم‌ها و سیستم حرکتی پیشرفته صندلی ها، افکت‌های آب، باد، رعد و برق و … بیننده را غرق در فضای شبیه سازی شده می کند.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

هیجان سوار شدن بر ترن هوایی یا سورتمه با عبور از دره ها، پرتگاه‌ها و مناظر برفی یا خلبانی فانتوم با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت در سینمای ۶ بعدی و بدون بدون هیچ خطری تجربه کنید.

 

پینت بال برج میلاد

پینت بال ورزشی نو و پر هیجان است. برپایه دومیدانی، بسیار نزدیک به تیراندازی و از آنجا که به تفکر استراتژیک نیاز دارد به آن شطرنج زنده هم می‌گویند.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

در پینت بال عموماً ٢ تیم که تعدادشرکت کنندگان درآن با توجه به زمین بازی قواعد وسناریو‌های متفاوتی دارد در برابر هم قرار می‌گیرند و باتوجه سناریوی ازقبل توافق شده ماموریتی را بعهده دارند، اعضاء هر تیم مجهز به نشانه گذاری‌ها پینت بال، گلوله‌های رنگی استاندارد، تجهیزات ایمنی و پوشش قابل شناسایی بوده و بر مبنای قانون حاکم بر زمین سایز ابزار و یا تجهیزات مورد نیاز را همراه خواهند داشت.

 

مساحت زمین چمن مصنوعی پینت بال برج میلاد تهران که در ضلع جنوب غربی برج واقع شده است، ۱۵۰۰ متر مربع است. پینت بال برج میلاد همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ شب و پنجشنبه و جمعه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ پذیرای علاقمندان است.

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

حداکثر نفرات ۱۸ نفر و هزینه ورودی ۲۰۰۰۰ تومان و متغیر است به یاد داشته باشید که رزرو پینت بال حداقل ۱۰ روز قبل باید انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر  و سفارش بلیط به این درگاه مراجعه کنید.

 

هزینه های بازدید از برج میلاد تهران

برج میلاد تهران همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ پذیرای گردشگران و بازدید کنندگان عزیز است.

 

هزینه های ورودی برای افراد بالای ۶ سال به ترتیب زیر است :

 

بسته کامل: ۳۵۰۰۰ شامل : سکوی دید باز و بسته+ گنبد آسمان + موزه شهرداری + موزه مشاهیر

 

بسته بازدید از سکوی دید باز: ۱۲۰۰۰ تومان

 

بلیط ورودی کافه تریا: ۵۰۰۰ تومان

 

بلیط لیزریوم: ۸۰۰۰ تومان

 

ورودی پینت بال با رزرو قبلی : ۲۰۰۰۰ تومان

 

هزینه پارکینگ نیز ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

 

چگونه به برج میلاد تهران برویم؟

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش

 برای رفتن به برج میلاد تهران، یکی از مسیرهای سه گانه زیر را پیشنهاد می کنیم.

 

۱- تهران – بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری – ورودی بزرگراه شهید همت – کنارگذر اختصاصی برج میلاد

 

۲- تهران – بزرگراه حکیم غرب – بعد از بزرگراه چمران – ورودی اختصاصی برج میلاد

 

۳- تهران – بزرگراه همت شرق – خروجی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب، پل کابلی اختصاصی برج میلاد

 

توصیه های برج میلاد گردی

۱- بلیط استفاده از خدمات مختلف برج میلاد تهران را می توانید اینترنتی سفارش دهید.

 

۲- بازدید از طبقات ابتدایی برج میلاد تهران رایگان است و مغازه ها و فود کورت های متنوعی هم در آنجا قرار دارد.

 

۳- تماشای تهران از فاصله چهار  صد متری از سطح زمین، می تواند فرصت خوبی برای سلفی بازها باشد.

 

۴- استفاده از رستوران برج میلاد و همچنین گنبد آسمان، هم در روز و هم در شب،‌ جذابیت های خاص خود را دارد.

 

۵- کنسرت هایی که در زمستان امسال در برج میلاد برگزار می شود را در سایت های فروش رسمی بلیط کنسرت های تهران دنبال کنید.

 

۶- فالو کردن صفحات مربوط به بخش های گوناگون برج میلاد در اینستاگرام، شما را در جریان جدید ترین رویدادهای این مرکز گردشگری و تجاری پایتخت قرار می دهد.