پارس ناز پورتال

نگاهی به غول رویایی مرسدس بنز AMG E63 S

نگاهی به غول رویایی مرسدس بنز AMG E63 S

نگاهی به غول رویایی مرسدس بنز AMG E63 S 

شرکت خودروسازی بنز بهترین محصولات را به بازار عرضه می کند که مدل ای ام جی نیز یکی از آن ها می باشد. با هم نگاهی به جدید ترین AMG داشته باشیم. تمام AMG ها قلب تپنده خودرو محسوب می شود.خریداران آمریکایی این محصول، نمی توانند مدل های 563 اسب بخار با گشتاور 553 پوند بر فوت را خریداری نمایند

 

در عوض مدل مخصوص آمریکایی E63 از موتوری با 603 اسب بخار قدرت و 627 پوند بر فوت گشتاور استفاده می کند که از یک توربوی دوقلو 4 لیتری و 8 سیلندر نیز بهره می برند که در مجموع به پکیج موتوری این مدل به اختصار M177 نیز گفته می شود.

 

در ابتدای این سواری؛ با فشردن دکمه داینامیک حالت مسابقه ای مرسدس جدید AMG E63 S 4Matic که 603 اسب بخار نیز قدرت دارد، به طور اتوماتیک به حالت دریفت رفتم؛ تمامی چراغ های اضافی و تزئینی ماشین را خاموش کردم و دنده را به حالت دستی قرار دادم و در نهایت فرمان را در حالت اسپورت مقداری به سمت خود کشیدم .

 

اکنون یه پیغام در صفحه نمایش جلویی ماشین ظاهر شد که می پرسد که آیا واقعا قصد دارید در حالت دنده دستی ماشین را برانید و می خواهید استفاده از دیفراسنیل جلوی ماشین را غیرفعال کنید؟من هم با لبخند جواب می دهم: ظاهراً ! چرا که حالت دریفت در سه مدل قبلی اجداد هامر اصلی غیرفعال بود و اکنون قصد دارم این ویژگی را در این مدل در شهر فارو کشور پرتغال، تست کنم.
نگاهی به غول رویایی مرسدس بنز AMG E63 Sقبل از شروع باید یادآوری کنم که هر دو مدل تستی که در اختیار من بود را در خیابان ها آزمایش کردم و نه جاده های بیرون شهر. و اینکه دو مدل کبودرنگ این سدان زیبا به عنوان مدل 2018 در تابستان 2017 به بازار عرضه می شود.

 

با موتور ماشین شروع می کنم که مثل تمام AMG ها قلب تپنده خودرو محسوب می شود.خریداران آمریکایی این محصول ، نمی توانند مدل های 563 اسب بخار با گشتاور 553 پوند بر فوت را خریداری نمایند در عوض مدل مخصوص امریکایی E63 از موتوری با 603 اسب بخار قدرت و 627 پوند

 

بر فوت گشتاور استفاده می کند که از یک توربوی دوقلو 4 لیتری و 8 سیلندر نیز بهره می برند که در مجموع به پکیج موتوری این مدل به اختصار M177 نیز گفته می شود.برای ماشینی به بزرگی E63، چنین قدرت بالا و گشتاور بالایی نیاز است چرا که موتورهای توربو اکنون از سر سیلندرهای دوقلو استفاده می کنند

 

و توانایی تامین چنین قدرتی را دارند. علاوه بر سیلندرهای دو قلو، موتور این ماشین از پیستون های جدید و ورودی های بنزین جدید و همچنین رادیاتور جدیدی استفاده می کند که تا حدودی آن را باز مدل های قبلی متمایز کرده است.

نگاهی به غول رویایی مرسدس بنز AMG E63 S

AMG همچنین برای این مدل ، امکان حالت صرفه جویی در مصرف سوخت را نیز دیده است. و این برای اولین بار است که موتوری در این سطح حالت غیر فعال کردن سیلندر در وضعیت “Comfort ” را نیز دارد.

 

سیستم انتقال 9 دنده ای AMG که به MCT موسوم است برگ برنده این موتور 8 سیلندر محسوب می شود. طرفداران E63 قبلی به خوبی می دانند که در مدل قبلی از MCT هفت دنده ای استفاده شده بود.MCT جدید بر پایه تکنولوژی جدید چند کلاچی بنا شده اگرچه حتی اگر راننده بخواهد با یک کلاچ به شکل سنتی نیز کار کند این امکان وجود دارد. اگر چه یک کلاچ اصلی وجود دارد که مبدل گشتاور را تغییر می دهد.

 

AMG ادعا کرده است که جعبه دنده 9 کلاچه مدل جدید E63 از مدل هفت دنده ای راحت است و راننده قادر است راحت تر دنده ها را عوض کند. این سیستم انتقال از طریق دنده ها ، نیروی به وجود امده از طریق موتور را به دو محور انتقال می دهد و همین امر E63 را به یک ماشین 4WD تبدیل کرده است.

 

مدل قبلی E63 هم 4WD بود اما میزان نیرودهی ثابتی برای محورهای عقب و جلو در نظر گرفته شده بود به طوری که همواره 33 درصد به محور جلو و 67 درصد به محور عقب نیرودهی می شد.
نگاهی به غول رویایی مرسدس بنز AMG E63 Sاما در مدل جدید E63 از یک گشتاور ترکیبی استفاده شده است که با توجه به نیاز ماشین در شرایط مختلف نیروهای متفاوت به محورهای عقب و جلو منتقل می شود. برای تست این ویژگی یک دور کامل به دور میدان آلگری زدیم و در گوشه های میدان که کشش بیشتری نیاز است

 

مشاهده کردیم که نیروی موتور به صورت 50-50 به محورهای عقب و جلو منتقل شد و با پایان یافتن مسیر و حرکت در مسیر مستقیم، 100 درصد نیرو به چرخهای عقب منتقل شد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که علی رغم متغییر بودن نیرودهی به محورهای جلو و عقب اما محور جلو هرگز بیش از 50 درصد نیرودهی نمی شود.

 

با دور اول راندن E63 فهمیدم که این ماشین به یکی از لیدرهای بازار آمریکا تبدیل خواهد شد.خب به بررسی دیگر مشخصات این ماشین زیبا بپردازیم . در E63 از تایرهای شرکت پیرلی موسوم به P zero با اندازه 265/35r20 در جلو و 295/30r20 در عقب استفاده می شود.سایز شاسی و اسکلت

 

این ماشین نیز بزرگتر از مدل های کلاس E استاندارد است.تغییر وضعیت های ماشین نیز به سادگی پورشه است : پدال ترمز را در وضعیت اسپورت، اسپورت + ، مسابقه ای تا انتها فشار دهید و به یکباره پدال گاز را بفشارید و پدال ترمز را رها کنید؛ ناگهان ماشین مثل یک فشنگ از جای خود پرواز می کند.

 

مسئولین AMG اعلام کرده اند که در مدل E63 S میتوان شاهد رسیدن سرعت از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت ظرف مدت 3.3 ثانیه بود(که برای مدل های پایینتر 3.4 ثانیه است) و این تخمین نیز بسیار محتاطانه اعلام شده است.آخرین نسل از E63 S در سال 2014 آزمایش شد که در آن ماشین شاهد موتوری با 577 اسب بخار قدرت و 590 پوند بر فوت گشتاور بودیم

 

که ظرف 3.4 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت می رسید و پس از یک ترمز شدید نیز ظرف 11.6 ثانیه به سرعت 121.8 مایل بر ساعت می رسید. E63 جدید نیز مانند مدل های قبلی 4511 پوند وزن دارد.

 

(البته من حدس میزنم مدل جدید 100 پوند سنگین تر است) اما جای نشستن من در ماشین و سیستم انتقال جدیدی که در این مدل به کار گرفته شده و سیستم هوشمند انتقال نیزو به محورها به من می گوید که E63 جدید قادر است تمام رکوردهای مدلهای قبلی را بشکند.
نگاهی به غول رویایی مرسدس بنز AMG E63 Sبا نگاهی مختصر به مشخصات فنی این ماشین این سوال پیش می آید که در نهایت رانندگی با E63 چطور بود؟ پاسخ در یک کلمه : دیوانه وار!به طور تصادفی در سال گذشته نیز با یک دوج هلکات حوالی لس انجلس سواری داشتم که موتور آن ماشین نیز از 707 اسب بخار قدرت

 

و 650 پوند بر فوت گشتاور بهره می برد و 4530 پوند نیز وزن داشت و سیستم انتقال هشت دنده ای نیز در آن به کار رفته بود. که بعدها متوجه شدم آن ماشین نیز بر مبنای یک مدل قدیمی از خودروهای E کلاس دایملر کرایسلر موسوم به W210 ساخته شده بود.

 

اما رانندگی با E63 دو برابر بیشتر از رانندگی با آن دوج هلکات لذتبخش بود. فشار جلوی پکیج موتور M177 این ماشین به همراه تغییرات شلاقی نه دنده ای آن، حس رانندگی با E63 را به یکی از لذتبخش ترین و بهترین انواع ان در بین تمام سدان های موجود در بازار خودروی جهان تبدیل کرده است.

 

با این تعریف ها ناخودآگاه به یاد آئودی S8 و تسلای دو موتوره لوداکریس می افتیم اما بدون اغراق باید بگوییم سواری با E63 بسیار جذاب تر از سواری با ائودی S8 و تسلا لوداکریس است. مسیرهایی در خیابان های عمومی شهر که برای تست این ماشین مسئله خاصی نیست و به سادگی از پس آنها بر می آید حتی وقتی باران شدید ببارد.

 

در نهایت این اجازه را یافتیم تا با طی یک مسیر 2.9 مایلی موج دار این ماشین را تست کنیم . هر راننده حرفه ای که این مسیر را با ماشین GT s شرکت مرسدس طی کرده بود، موتور خاموش کرده بود حتی با وجود اینکه 800 پوند سبک تر از E63 نیز بود. اما با اطمینان به شما می گویم که با E63 با سرعت 155 مایل بر ساعت از این مسیر عبور کردیم

 

و بدون کوچکترین مشکلی انگار در حال هبور از یک مسیر صاف هستیم . البته وقتی به سرعت 140 مایل بر ساعت رسیدم چراغ هشدار، سیستم کشش ماشین روشن شد. به عبارت دیگر هر چقدر E63 بیشتر بر محور دیفرانسیل عقب تکیه کند و چرخ های عقب بیشتر بچرخند، قدرتش بیشتر خواهد بود.
نگاهی به غول رویایی مرسدس بنز AMG E63 Sاما یکی از مشکلات E63 است است که وقتی در سرعت بالا ترمز می کنیم، ماشین با مشکل مواجه می شود و خیلی کند سرعت را کم می کند.البته درست است که استفاده از ترمز ABS در سرازیری با سرعت 155 مایل بر ساعت کار را برای هر ماشین دیگه ای نیز برای ترمز کردن سخت می کند،

 

اما احساس کردم که E63 با این موضوع بیش از هر ماشین دیگه ای مشکل دارد و در هنگام کاهش سرعت تکان های شدیدی میخورد.بخشی از مشکل به وجود آمده ناشی از سیستم تعلیق هوا بود که احتمالا رو به اتمام بوده و باعث تکان های شدید ماشین شد.

 

اما با این وجود ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ این ماشین باید قادر باشند جلوی سرعت هر جسم عظیم الجثه ای را بگیرند حتی هرکول !ما سه دور با این ماشین در مسیر از قبل تعیین شده زدیم و کاهش عملکرد حداقل بود. تصمیم گرفتم تا کمی ترمزها را بیشتر تست کنم در حالی که همچنان گاز میدادم

 

اما به نظر می رسد که ترمزها در سرعت بالا کمی پایینتر از حالت نرمال درگیر می شوند ولی باید این نکته را در نظر بگیریم که ما با سرعت بسیار بالا با این ماشین در حرکت بودیم و برای رانندگان عادی راندن با این سرعت بسیار نادر خواهد بود و مشکل خاصی وجود ندارد.

 

سواری با این ماشین در گوشه ها و کناره های جاده بسیار جالب است.به وضوح مشخص است که E63 نه تنها برای انجام حرکات نمایشی در کناره ها که نیاز به کشش بالا دارند ، بسیار سنگین است از آن گذشته قسمت جلوی ماشین نیز بسیار سنگین است و این کار را برای انجام این حرکات سخت تر می کند.

 

وقتی در مسیری که برایم تعیین شده بود در حال حرکت بودم، ناگهان قسمت زیرین فرمان در حین دور زدن مشکلی برایم به وجود آورد البته قسمت عقب ماشین را قبل از رسیدن به کناره ها و قبل از پیچ اصلی قیچی کردم و این کار را با وارد کردن فشار کمتری به فرمان به سمت داخل انجام دادم

 

و در نتیجه در نتیجه زودتر مجددا پا را بر روی پدال گاز قرار دادم چرا که چرخهای جلو زودتر به پیچ رسیده بودند و برای عبور نیاز به نیرو داشتند.
نگاهی به غول رویایی مرسدس بنز AMG E63 Sاین تکنیک در بسیار از ماشین ها و جاده ها در پیچ ها موثر است البته این تکنیک سریعترین راه برای عبور از پیچ ها نیست اما برای ماشین هایی که در فرمان مشکل دارند به کار می آید.از انجام اینکار در پیچ های تند پرهیز کنید چرا که عواقب خطرناکی دارد.

 

در نهایت مسئولین AMG نیز تایید کردند که این ماشین یک ماشین برای تحمل کشش های سنگین در پیچ ها را ندارد و مدل E63 S احتمالا این توانایی را مانند یک ماشین اسپورت واقعی خواهد داشت. اما همین عملکرد نیز برای سدان غول پیکر و سنگین E63 نیز فوق العاده بود.

 

سخن نهایی برای جمع بندی اولین سواری با مرسدس جدید E63 :

E63 احتمالا در فصل تست ماشین ها نمرات بالایی را به خود اختصاص می دهد. اما با این وجود هنوز هیچکس از مشخصات و قابلیتهای فنی مدل جدید BMW یعنی m5 خبر ندارد. بنابراین این گزینه را از روی میز رقابت بر میداریم ولی بر روی میز رقابت در این رده،

 

همچنان آئودی RS7 با 597 اسب بخار قدرت و کادیلاک CTS-V با 640 اسب بخار قدرت حضور دارند. در مقایسه آئودی و کادیلاک باید گفت که RS7 را می توان سلطان بلامنازع مسیرهای صاف و مستقیم دانست اما کادیلاک CTS-V نیز بی رقیب در مسیرهای پر پیچ و خم محسوب می شود.

 

اما از نظر من E63 قادر است هر دو ماشین را در هر دو مسیر مستقیم و پر پیچ و خم پشت سر بگذارد. زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد . زنده با هامر !