پارس ناز پورتال

نگاهی به تکنولوژی هدفون سونی MDR-1000X

نگاهی به تکنولوژی هدفون سونی MDR-1000X

نگاهی به تکنولوژی هدفون سونی MDR-1000X 

شرکت سونی در زمینه ساخت هدفون همیشه پیشتاز بوده است و سابقه قدیمی هم در زمینه تولید آن دارد. اکنون با جدیدترین محصول این شرکت آشنا می شویم. شهریور سال جاری و در نمایشگاه ایفا 2016 (IFA 2016) بود که کمپانی بزرگ سونی از هدفون بی سیم MDR-1000X با تکنولوژی فیلتر صدای محیط رونمایی کرد.

 

درواقع هدف اصلی ژاپنی‌ها از معرفی این محصول، رقابت با شرکت مشهور بوز (Bose) بود. اگرچه پرچمدار این شرکت یعنی هدفون QC35 نمی‌تواند نیاز عاشقان موسیقی را برطرف کند، ولی شاید بتوان آن را بهترین محصولی دانست که با تکنولوژی دفع نویزهای اضافی ساخته شده است. اما سونی می‌خواهد

 

در کنار رفع نیاز علاقه‌مندان به موسیقی، این عنوان را از آن خود کند. با گجت نیوز و نقد و بررسی هدفون سونی MDR-1000X همراه باشید.

 

سونی همزمان با رونمایی از این هدفون در ایفا 2016، استاندارد جدید و پیشرفته SENSE را با امکان دفع نویزهای اضافی و انتقال تجربه‌ای فوق‌العاده از موسیقی معرفی کرد. بسیاری از دارندگان محصولات شرکت بوز نمی‌توانستند برتری هدفون سونی MDR-1000X را قبول کنند اما این شرکت توانست بهترین هدفون بی سیم با تکنولوژی فیلتر نویزها را روانه بازار کند.

نگاهی به تکنولوژی هدفون سونی MDR-1000X

جهان اطراف را خاموش کنید! 

هدفون سونی MDR-1000X با بهره‌گیری از جدیدترین استانداردها و تکنولوژی های پیشرفته، نیاز تمام کاربران را برطرف کرده و می‌تواند زنگ خطری برای هدفون گران‌قیمت بوز QC35 باشد. شاید بتوان اصلی‌ترین ویژگی هدفون جدید سونی را موتور SENSE در نظر گرفت، موتوری که در عمل نیز می‌تواند ادعای سونی را اثبات کند.

 

کاربران می‌توانند تجربه حذف نویزهای اضافی را با فعال کردن حالت Optimizer بهتر از قبل کنند. برای استفاده از این حالت کافی‌ست کلیدی که روی گوشی هدفون تعبیه شده را فشار داده و نگه دارید. در این زمان، فایلی 20 ثانیه‌ای که توسط میکروفون‌های داخلی و خارجی هدفون ضبط شده است،

 

سه نوع ریتم مختلف را پخش می‌کند. با انجام این تست، مشخصه‌های سر شما به‌کمک موتور SENSE همچون اندازه، حالت موها و وجود عینک تشخیص داده می‌شود. تمامی این موارد در کنار یکدیگر می‌تواند تجربه بهتری از موسیقی را برای کاربران رقم بزنند. درواقع SENSE می‌تواند موسیقی در حال پخش را با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده است، تغییر دهد.

 

سیستم فیلتر نویز اضافی در هدفون سونی MDR-1000X عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و کاربران پس از قرار دادن آن روی سر، می‌توانند خود را در حبابی از سکوت ببینند. حتی زمانی‌که هیچ آهنگی در حال پخش نیست، صدای محیط به‌سختی شنیده می‌شود. زمانی هم که مشغول گوش کردن به موسیقی مورد علاقه خود می‌شوید، تقریبا غیر ممکن خواهد بود که نویز محیط شما را آزار دهد.

 

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، سیستم فیلتر نویز محیط در هدفون سونی MDR-1000X در برخی مواقع عملکرد بهتری از بوز QC35 دارد.

نگاهی به تکنولوژی هدفون سونی MDR-1000X

صدای پول 

لحظه اولی که هدفون جدید و بی سیم سونی را روی سر می‌گذارید، احتمالا تفاوت آن با دیگر محصولات بازار را متوجه خواهید شد. بدون شک استفاده از هدفون بوز QC35 هم لذت زیادی خواهد داشت، اما شاید عملکرد هدفون سونی MDR-1000X در برابر آن همچون یک حمام آب گرم باشد!

 

درایورهای 40 میلی‌متری به کار رفته در این محصول جدید، می‌تواند شما را برای امتحان سبک‌های مختلف موسیقی وسوسه کند. در همین زمان کافی‌ست سیستم فیلتر نویز اضافی را فعال کنید تا در سکوت مطلق و کیفیت بسیار بالای موسیقی دلخواه‌تان فرو روید. حتی در این مورد نیز هدفون سونی MDR-1000X می‌تواند رقیب سرسخت خود را مغلوب کند.

نگاهی به تکنولوژی هدفون سونی MDR-1000X

تلفیق تکنولوژی و نوآوری

بدون شک سونی تمام تلاش خود را داشته تا محصولی درخور را پیش روی کاربران قرار دهد. درواقع مهندسین این شرکت تنها شعار نداده و در عمل نیز موفق ظاهر شده‌اند.علاوه بر موتور قدرتمند SENSE، هدفون جدید سونی ویژگی‌های بسیار خوب دیگری نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به Quick Attention (توجه سریع) اشاره کرد.

 

این حالت زمانی فعال می‌شود که دست خود را روی گوشی سمت راست قرار دهید. با انجام این کار، سیستم فیلتر نویز و موسیقی در حال پخش متوقف شده و میکروفون‌های بیرونی هدفون، تمام صدای بیرونی را برای شما پخش خواهند کرد. این ویژگی بسیار کارآمد می‌تواند هنگام صحبت‌های کوتاه و موقتی، فوق‌العاده باشد.

 

همچنین امکان فعال کردن این ویژگی به صورت دائمی با فشردن کلید Ambient Sound (صدای محیطی) وجود خواهد داشت. به صورت کلی، هدفون را می‌توان در دو حالت مختلف تنظیم کرد: اولین حالت، معمولی یا Normal است که در آن تمامی نویزها و صدای محیط شنیده می‌شود. حالت دوم نیز صدا یا Voice نام دارد

 

که با فعال کردن آن، فرکانس صدای افرادی که در حال صحبت کردن با شما هستند، به شکل بهتری شنیده خواهد شد. این حالت برای بسیاری از کاربران می‌تواند جذاب باشد. درواقع با فعال کردن آن، قوی‌ترین گوش‌های جهان را خواهید داشت!

 

به‌ گفته سونی، هیچ‌کدام از این تکنولوژی‌ها نمی‌تواند مصرف باتری دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد و کاربران با یک بار شارژ کامل MDR-1000X، می‌توانند تا 20 ساعت از آن استفاده کنند.

نگاهی به تکنولوژی هدفون سونی MDR-1000X

طراحی نه‌چندان قوی

بدون شک تا اینجای کار هدفون سونی MDR-1000X ما را شگفت‌زده کرده است، اما شاید این شرکت در یک زمینه ضعیف عملکرد باشد و آن چیزی نیست جز طراحی. حتی با رنگ مشکی، MRD-1000X یک جانور مشکی و سرسخت به‌ نظر می‌رسد! در حالی‌که بوز برای ساخت QC35 از آلومینیوم استفاده کرده و می‌تواند حس محصولی لوکس و سطح بالا را به کاربران القا کند.

 

اگرچه وزن هدفون جدید سونی کمی بالاتر از QC35 است اما ارگونومی بسیار خوب آن باعث شده تا حتی در استفاده طولانی‌مدت هم خبری از خستگی نباشد. در این زمینه تفاوت خاصی میان پرچمدار سونی و بوز وجود ندارد. همچنین یک کاور مخصوص برای قرار دادن MRD-1000X همراه با کابل 3.5 میلی‌متری جداگانه در نظر گرفته شده که می‌تواند در سفر، کارآمد باشد.

نگاهی به تکنولوژی هدفون سونی MDR-1000X

آیا هدفون سونی MDR-1000X ارزش خرید دارد؟

کاربرانی که می‌خواهند یکی از هدفون‌های جدید سونی را داشته باشند باید 379 دلار پرداخت کنند. اگرچه این میزان پول، کم نیست اما اگر مشکلی در هزینه کردن ندارید، هدفون سونی MDR-1000X می‌تواند یکی از بهترین محصولات بی سیمی باشد که تاکنون ساخته شده است.