پارس ناز پورتال

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم 

در مطلب قبلی به مجموعه برج میلاد و همه امکانات رفاهی آن اشاره کردیم و امروز در این مطلب به بالای برج می رویم تا ببینیم در این قسمت که هیجان انگیز نیز هست چه خبر است. گفتیم که نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی ایران و بزرگ ترین رستوران گردان جهان، از جمله ظرفیت هایی است که در برج میلاد  در دسترس شهروندان تهرانی قرار دارد.

 

نگاهی متفاوت به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت اول

 

سلفی با دلفین و شیر دریایی و وعده های غذایی هیجانی در ارتفاع ۲۷۰ متری با چشم اندازهای فوق العاده از پایتخت  ۲۳۰ ساله ایران، امکاناتی است که برای رمانتیک ها فراهم شده است.قسمت های مختلف مجموعه فرهنگی و هنری و خدماتی برج میلاد تهران، دارای پرتال اینترنتی بوده و در گفتار نخست، به این موارد نیز اشاره شد

 

که بلیط آنها را می توان از اینترنت خریداری کرد. در گزارش امروز  روزیاتو، به دیدار بخش های مختلف خود برج میلاد می رویم و از همکف تا گنبد آسمان را بررسی می کنیم.

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

تصویری زیبا از سکوی دید باز برج میلاد تهران

 

بازدید از برج میلاد

همانطور که شاید بدانید، برای دسترسی به برج میلاد، می توان از اتوبان حکیم، شیخ فضل الله نوری و همچنین همت، استفاده کرد. پارکینگ بزرگ برج میلاد تهران، این فرصت را برای شما فراهم می کند که هر زمان از روز، بتوانید به این مکان مراجعه کرده و پس از پارک خودرو در پارکینگ یا محوطه آن، از امکانات گسترده این مرکز چند منظوره پایتخت استفاده کنید.

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

تصویری از مجسمه های سیمین دانشور و جلال آل احمد در موزه مشاهیر برج میلاد

 

برج میلاد در طبقات ابتدایی، از مخاطبان خود، بلیط درخواست نمی کند. یعنی شما می توانید ۴ طبقه اول این برج را که با پله برقی می توان به آن دسترسی داشت، به راحتی بازدید کرده و پولی پرداخت نکنید. از درب ورودی تا طبقاتی که در پایه برج هستند، فروشگاه های زیادی که عرضه محصولات فرهنگی، هنری و پوشاکی را بر عهده دارند، در دسترس است و البته فود کورت برج میلاد نیز، در این محدوده جای دارد.

 

انواع و اقسام غذاهای ایرانی و فرنگی را می توان در فود کورت برج میلاد تهران مشاهده کرد که معمولا در طول هفته، مملو از جمعیتی است که برای بازدید از برج میلاد تهران، از ظرفیت های رستورانی آن نیز استفاده می کنند.

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

دیدار با سهراب سپهری، شاعر معاصر در موزه مشاهیر برج میلاد

 

بلیط بازدید از بخش های مختلف برج میلاد

اگر علاقمند به بازدید از برج میلاد تهران در یکی از آخر هفته های زمستان ۹۵ هستید، بلیط های بازدید از برج که رنج های قیمتی مختلف دارد را در نظر داشته باشید. برای بازدید از سایر بخش ها به خصوص قسمت هایی که در راس برج میلاد قرار دارد، تهیه بلیط الزامی است. این بلیط را هم می توان از طریق اینترنت خریداری کرد و هم از گیشه فروش بلیط که در محوطه بیرونی برج میلاد قرار دارد، در دسترس خواهد بود.

 

توصیه می کنیم که بلیط را حتی المقدور اینترنتی خریداری کنید تا مجبور به ایستادان در صف خرید بلیط نباشید که در روزهای تعطیل، ازدحام جمعیت بسیار دارد.

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

برای کسانی که تا کنون از برج میلاد بازدید نکرده اند، خرید بسته کامل بلیط های بازدید از بلند ترین برج ایران، توصیه می شود. چرا که بر خلاف بسیاری از مقصدهای گردشگری تهران مانند: بام تهران، بازار تجریش، بازار قدیمی تهران،دریاچه شهدای خلیج فارس و حتی بازار گل شهید محلاتی تهران که در طول ماه، شاید بارها مورد بازدید هموطنان تهرانی قرار بگیرد، بازدید از سازه راس برج میلاد، معمولا با بازدید متعدد شهروندان همراه نمی شود.

 

بنابراین، با توجه به اینکه شاید شما سالی یک بار با دوستان و اشنایان، علاقمند به دیدار از سازه راس برج میلاد شوید، بهتر است که بسته کامل بلیط را خریداری کنید که از همه امکانات آن استفاده کرده باشید.هزینه بسته کامل، ۳۵ هزار تومان است که شامل بازدید از سکوی دید باز، گنبد آسمان، موزه شهرداری، موزه مشاهیر می شود.

 

سکوی دید باز، واقع در تراز ۲۸۵ متری برج میلاد تهران قرار دارد که اگر بخواهید فقط از این قسمت دیدن کنید، بلیط آن ۱۲ هزار تومان خواهد بود. یکی از بهترین مناظری که از تهران می توان در ذهن داشت، مشاهده این پایتخت خاطره انگیز از بام تهران ولنجک و همچنین سکوی دید باز برج میلاد تهران است.

 

برای کسانی که به پاریس سفر کرده اند، حضور در سکوی دید باز برج میلاد، یادآور سکوی دید باز در طبقه دوم برج ایفل است که منظره جذاب از پاریس قدیم و جدید (لدوفانس) را در معرض دید آنها قرار می دهد.از سکوی دید باز برج میلاد نیز، می توان تهران را در چشم انداز سیصد و شصت درجه ای مشاهده کرد.

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

بخش های مختلف سازه راس برج میلاد، فرصت گردشگری هیجانی آخر هفته

 

کافه تریا در برج میلاد تهران نیز بلیط ورودی دارد که ۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است. این کافی شاپ، در تراز ۲۶۴ متری برج میلاد تهران قرار دارد و مرتفع ترین کافی شاپی خواهد بود که در ایران، در دسترس خواهد بود.

 

بخشی جدیدا به ظرفیت های گردشگری و فرهنگی برج میلاد تهران اضافه شده است که شاید خیلی ها از وجود آن بی اطلاع باشند. لیزریوم، جایی که همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱، پذیرای بازدید علاقمندان خواهد بود و تابش لیزر را از بلند ترین برج ایران شاهد خواهند بود.

 

بلیط لیزریوم برج میلاد، هر نفر ۸ هزار تومان است.

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

این قسمت از برج میلاد را میتوان بدون بلیط بازدید کرد

 

توجه داشته باشید که برخی از مراجعه کنندگان برج میلاد، به خرید بلیط سکوی دید باز بسنده می کنند. بنابراین در صورتی که خواهان عدم پرداخت مبالغ بالا هستید، سکوی دید باز نیز برای گشتی هیجانی بر فراز آسمان تهران، کفایت می کند.البته در شرایط بد آب و هوایی، تراس سکوی دید باز برج میلاد تهران، از دسترس عموم خارج می شود

 

و این روزها نیز به واسطه شرایط آلودگی هوا،‌ احتمال لغو بازدید از این سکو وجود دارد. به همین منظور، پیش از سفارش بلیط، با روابط عمومی برج میلاد، شرایط را بررسی کنید.برای تهیه بلیط رستوران گردان برج میلاد، به کانتر رستوران گردان که در ضلع شرقی گیشه فروش بلیط در درب ورودی برج قرار دارد، مراجعه کنید.

 

تهیه بلیط برای کودکان بالاتر از شش سال الزامی و از ورود خانم های باردار و کسانی که مبتلا به فشار خون و بیماری های قلبی هستند، جلوگیری می شود.توجه داشته باشید که کلیه بخش های برج میلاد، حتی پله ها و آسانسور، زیر پوشش دوربین قرار دارد و استفاده از آسانسور به طور انفرادی امکان پذیر نیست.

 

موزه شهرداری

موزه شهرداری، یکی از امکانات سازه راس برج میلاد تهران است که در سکوی دید بسته و در طبقه چهارم سازه راس قرار دارد.

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

سکوی دید باز

یکی از هیجانی ترین بخش های سازه راس برج میلاد را می توان تراس سکوی دید باز دانست که در ارتفاع ۲۸۰ متری قرار گرفته است. در این فضا، تهران را می توان بر فراز آسمان به نظاره نشست و اگر هوا صاف و آفتابی باشد، تا کیلومتر ها دورتر را می توان از سکوی دید باز مشاهده کرد.

 

شب هایی که برج آزادی تهران، نور باران می شود، مشاهده این برج نوستالژیک پایتخت از سکوی دید باز، امکان پذیر خواهد بود. همچنین منطقه اکباتان و برج بین المللی تهران و دماوند ۵۶۷۱متری.بزرگ ترین قطر در سازه راس برج میلاد که در طبقه هفتم قرار گرفته است، سکوی دید باز بوده که در فضایی به مساحت ۳ هزار متر مربع،

 

فرصت گردشگری  جذابی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. تجربه ای بی نظیر از تهرانگردی و تماشای تهران را فقط می توان در این نقطه در اختیار داشت.موزه تهران برج میلاد نیز در همین طبقه قرار دارد که بعضا با حضور نقاشان و گرافیست های تهرانی، فضای جالب را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد.

 

برخی از گالری های هنرمندان جوان پایتخت ظرف چند سال اخیر، در این منطقه برپا شده و استودیو برخی از برنامه های تلویزیونی نیز در این محوطه، استقرار یافته است. مخصوصا در زمان هایی که جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار می شود.در ادامه شما را با مشاهده تصاویر زیبای محوطه سکوی دید باز برج میلاد، دعوت می کنیم.

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

این قسمت، محوطه سر پوشیده روبروی سکوی دید باز برج میلاد است

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

معرفی آثار فرهنگی و هنری هنرمندان جوان تهرانی، در محوطه سرپوشیده روبروی سکوی دید باز

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

در محوطه سرپوشیده روبروی سکوی دید باز، جشنواره ای از نقاشی برپا شده است

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

رواق هنرهای ایرانی در محوطه سر پوشیده روبروی سکوی دید باز برج میلاد

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

از طریق دوربین های نصب شده در سکوی دید باز برج میلاد، تهران را نزدیک تر ببینید

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

تصویری از سکوی دید باز برج میلاد در روز

 

به هر حال، بازدید از این سکو، جالب است و یکی از اولویت های گردشگری آخر هفته ای خود را در زمستان امسال، حضور در این سکو قرار دهید که تصاویر سلفی و جالبی می توان از آنجا گرفت.

 

موزه مشاهیر

برای کسانی موزه گرد حرفه ای در تهران هستند، موزه مشاهیر برج میلاد تهران، یادآور نمادهایی است که در موزه عبرت (شکنجه گاه کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک) مشاهده می شود. در آنجا نیز، می توان نمادهایی از چهره های شخصیت های سیاسی کشور را که در زندان های ساواک شکنجه شده بودند را تماشا کرد.

 

اکنون چهره های جالب شخصیت های اجتماعی، سیاسی و هنری معاصر ایران در موزه مشاهیر برج میلاد در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است که با چهره ها با همان ظرافت و تکنیک طراحی و ساخته شده اند که در موزه مادام توسو لندن، مشاهده می کنیم.

 

طبقه پنجم راس برج، محلی زیبا به منظور عرضه و نمایش آثار ارزشمند تجسمی هنرمندان است. هدف مدیران مجموعه، ایجاد فضایی ویژه با بهره گیری از امکانات مجموعه برج میلاد تهران برای عرضه این آثار تجسمی از هنرمندان کشور در تراز ۲۷۱ متری است.

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

آثار صنایع دستی در موزه مشاهیر برج میلاد تهران

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

نماد هایی از مشاهیر ایران زمین در موزه مشاهیر

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

کنار هر چهره، بوردی برای معرفی شخصیت مربوطه ارائه شده است

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

گنبد آسمان

گنبد آسمان، یکی دیگر از مکان های هیجانی برج میلاد را تشکیل می دهد. آخرین طبقه عمومی برج، گنبدی شیشه ای به ارتفاع ۱۳ متر است. بر روی دیوار هشت ضلعی مرکزی این طبقه، کار هنری اجرا و نصب شده است که دستاورد صنعتگران و هنرمندان داخلی به شمار می رود.

 

این کارها، جلوه ای خاص به گنبد آسمان داده است. گفته شده که این اثر هنری، بر پایه مجموعه ای از نمادها، اسطوره ها و روایت های کهن ادبیات ایران زمین شکل گرفته و باز گو کننده بخشی از این ظرفیت غنی است. سیر تکامل فرهنگ و تمدن هزاران ساله ایران را میتوان بر دیواره های گنبد آسمان مشاهده کرد که از دوران امپراطوری بزرگ تا دوران شکوهمند اسلامی را در بر می گرد.

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

تصویری از گنبد آسمان برج میلاد با نقوشی از اساطیر ایرانی

 

اندیشه اولیه طراحی این اثر، برخواسته از نشانه های جاودان تمدن بشری، ناظر بر چهار عنصر اصلی آفرینش یعنی خاک، آب، باد وآتش است. همچنین در طراحی این آثار که تصاویرش را در ادامه مشاهده خواهید کرد، مفاهیم بنیادینی چون زندگی، مرگ، عشق، عدالت، مبارزه و صلح در نظر گرفته اند.

 

چهار دیوار اصلی اثر، هر یک الهام گرفته از نقش مایه های گوناگونی است که مرتبط با یکی از نشانه های چهار گانه که در آمیزش با دنیای پر رمز و راز هندسه، ریاضیات و نجوم قرار دارد. این نقش ها، پیوسته الهام بخش هنر و معماری ایران زمین در دوران گوناگونی بوده که باتفکر ایرانی-اسلامی، در نمونه های درخشان میراث فرهنگی  و هنری این سرزمین تجلی یافته است.

 

رضا یحیایی، خالق آثار،  متولد ۱۳۲۷ بابل است. دكتراي هنر از سوربن فرانسه دارد و معماري را در ميلان و هنرهاي زيبا را در فلورانس گذرانده و بيش از سه دهه در مراكز معتبر اروپايي به تلاش هنر مشغول بوده است.گنبد آسمان، محفل همایش های مختلفی از جمله بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی بوده است.

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

تصویری زیبا از گنبد آسمان برج میلاد در شب – تراز ۳۰۱ متری

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

تصویری زیبا از نقوش کار شده بر دیواره های گنبد آسمان

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

تصویر ساختمان شیشه ای گنبد آسمان در ارتفاع ۳۰۰ متری برج میلاد

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

تصویر نقوش به کار رفته در گنبد آسمان آبی رنگ برج میلاد

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

دکوراسیون زیبا و جذاب گنبد آسمان برج میلاد تهران که جشنواره ای از رنگ و نقش است

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

از راهنما، برای ارائه توضیحاتی درباره این نقوش، درخواست کنید

 

لیزریوم برج میلاد تهران

یکی از ظرفیت های گردشگری جدید برج میلاد را باید علاوه بر دلفیناریوم، لیزریوم برج دانست. به گزارش پارس ناز  لیزریوم، هنر تلفیقی رنگ ، نور، صدا و تصویر است که برای بازدید کنندگان بلندترین برج کشور، جذاب بوده و مردم می توانند از این سالن، همزمان با بازدید از برج میلاد تهران، استفاده کنند.

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

این سالن که در ورودی برج پارکینگ برج میلاد قرار دارد، با ظرفیت ۵۰ نفر در سانس های ۱۵ دقیقه ای، اقدام به نمایش ویدئو آرت به صورت لیزری به همراه صدا و تصویر می کند. هنر لیزریوم، از جمله هنرهای تلفیقی ویژه نور، رنگ و صدا بوده که همراه با افکت های ویژه و صدای دالبی ارائه می شود.

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

نگاهی به برج میلاد تهران و دیدنی هایش قسمت دوم

نکاتی در میلاد گردی

۱- جدید ترین اطلاعات از برنامه های بخش های گوناگون برج میلاد را در پرتال این مجموعه مشاهده کنید.

 

۲- بازدید از بخش های مختلف برج میلاد، بدون بلیط امکان پذیر است.

 

۳- معمولاً بازدید از اکثر قسمت های برج میلاد، چند ساعت زمان می برد. این فرصت را در صورتی که خواهان بازدید آسان و راحت هستید، به روزهای پایانی هفته موکول نکنید.

 

۴- رستوران سنتی، دلفیناریوم، سالن کنسرت و همایش ها و همچنین پینت بال هیجانی برج میلاد، در محوطه روبروی برج قرار دارد.

 

۵- برخی از درگاه های تخفیف در کشور، استفاده از قسمت های گوناگون برج میلاد را با کدهای تخفیف همراه می کنند.

 

۶- گنبد آسمان برج میلاد و سکوی دید باز، فرصت خوبی برای سلفی بازها به خصوص پیش از غروب آفتاب است.

 

۷- فود کورت برج میلاد در طبقه چهارم سازه قرار دارد که استفاده از آن، نیاز به تهیه بلیط ورودی نخواهد بود.

 

۸- گردشگری آخر هفته ای در برج میلاد تهران، می تواند فضای مفرحی برای خانواده ها باشد که البته در روزهایی که تهران از نظر آلودگی در وضعیت بحرانی قرار ندارد، توصیه می شود.

 

۹- بهمن ماه، ماه شلوغ برج میلاد تهران بخاطر برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر است.  کاخ جشنواره فیلم فجر امسال به برج میلاد نمی رود و قدمگاه چهره های معروف سینمای ایران نخواهد شد و فرصت برج نوردی را برایتان فراهم می کند.