پارس ناز پورتال

نکته های جالب و خواندنی درباره مراسم تحلیف ترامپ

نکته های جالب و خواندنی درباره مراسم تحلیف ترامپ

نکته های جالب و خواندنی درباره مراسم تحلیف ترامپ 

اوباما و خانواده اش کاخ سفید را ترک کردند تا ترامپ تازه نفس در مقام ریاست جمهوری قدم به کاخ سفید بگذارد. درباره مراسم تحلیف وی نکات جالبی را در زیر می خوانید. انتظارها به پایان رسید و بزودی شاهد ورود دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا به کاخ سفید خواهیم بود. مراسم سوگند دونالد ترامپ در روز جمعه اول بهمن ماه  در شهر واشنگتن پایتخت این کشور برگزار خواهد شد.

 

تا چند روز دیگر آقای دونالد ترامپ، تاجر و میلیاردر معروف، تهیه کننده و مجری برنامه تلویزیونی اَپرنتیس (The Apprentice)، با ادای سوگند ریاست جمهوری جای باراک اوباما را در کاخ سفید خواهد گرفت.ده نکته جالب را باید در مورد مراسم تحلیف ریاست جمهوری جدید آمریکا بدانید:

 

۱-تعطیلات آخر هفته

رییس جمهور منتخب و معاون وی مایک پنس (Mike Pence) یک روز قبل از اجرای مراسم تحلیف در قبرستان ملی آرلینگتون حاضر شده تا مراسم اهدای دسته گل به کهنه سربازان و قهرمانان نظامی کشور را انجام داده و به کشته شدگان ارتش آمریکا ادای احترام کنند.

 

بعد از آن نیز در مهمانی خوشامدگویی با عنوان ” آمریکا را دوباره بسازیم” (Make America Great Again) در کنار بنای یادبود آبراهام لینکلن (Lincoln Memorial) شرکت خواهند کرد. سپس با نواختن موسیقی شروع مراسم ورود به کاخ سفید به طور رسمی اعلام خواهد شد.

 

در اولین روز بهمن ماه این دو در مراسم تحلیف شرکت کرده و سپس به طور نمادین مسیر خیابان پنیسلوانیا تا کاخ سفید را با هم قدم خواهند زد. سپس رییس جمهور ترامپ و ملانیا، بانوی اول کشور، در گردهمایی خوشامدگویی به رییس جمهور جدید در مجتمع والتر ای. واشنگتن و ساختمان موزه ملی حضور خواهند یافت.

 

با حضور در مراسم دعای ادیان مختلف در کلیسای جامع ملی واشنگتن مراسم ورود رییس جمهور جدید به پایان رسیده و دولت جدید کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

۲-شعار انتخاباتی

نکته های جالب و خواندنی درباره مراسم تحلیف ترامپ

در طول رقابت های انتخاباتی شعار معروف دونالد ترامپ “آمریکا را دوباره بسازیم” (Make America Great Again) بود و وی در پیام های خود در رسانه های اجتماعی همواره از هشتگ #MAGA  استفاده می کرد. در مراسم ورود به کاخ سفید نیز طرفداران او این شعار را همراه با موسیقی جاز  یکصدا خواهند خواند.

 

۳-انتقال قدرت

دونالد ترامپ در  ظهر روز ۲۰ ژانویه سوگند یاد خواهد کرد و بلافاصله بعد از آن ریاست کل قوای آمریکا را بر عهده خواهد گرفت. حتی اگر مراسم به تعویق بیفتد و مراسم سوگند یاد کردن تا عصر آن روز انجام نگیرد نیز رییس جمهور جدید تمامی حقوق و عناوین ریاست جمهوری را خواهد داشت و دستورات وی لازم الاجرا خواهند بود.

 

همواره مراسم تحلیف ریاست جمهوری در روز ۲۰ ژانویه برگزار می‌شود. اگر این روز یکشنبه باشد مراسم به صورت محدود و خصوصی انجام می‌گیرد و روز بعد مراسم عمومی برگزار می‌شود. آخرین باری که بیستم ژانویه با روز یکشنبه مصادف شد در روز تحلیف باراک اوباما در سال ۲۰۱۳ بود.

 

۴-سوگند ریاست جمهوری

نکته های جالب و خواندنی درباره مراسم تحلیف ترامپ

با قرار دادن دست بر روی کتاب مقدس و به زبان آوردن ۳۵ کلمه- که حتی از محدودیت ۱۴۰ کلمه ای پیام های توییتری که به آن عادت داشت نیز کمتر است- دونالد ترامپ وارد کاخ سفید شده و از تمامی اختیارات همراه با پست ریاست جمهوری برخوردار خواهد شد.

 

متن سوگند نامه بدین شرح است: ” من رسماً سوگند یاد می‌کنم (یا شهادت می‌دهم) که وفادارانه دفتر کار ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را اداره کرده و با تمام توان خود قانون اساسی ایالات متحده را حفظ و از آن صیانت نمایم”.

 

در سال ۲۰۰۹ رییس جمهور باراک اوباما، پس از آن که رییس دیوان عالی آمریکا جان رابرتز (John Roberts) تعدای از کلمات سوگندنامه را ادا نکرد، برای محکم کاری روز بعد از مراسم تحلیف در اتاق نقشه کاخ سفید سوگندنامه خود را تکرار کرد.

 

۵- شرکت کنندگان در مراسم

نکته های جالب و خواندنی درباره مراسم تحلیف ترامپ

بر طبق برآوردها به نظر می رسد که بیش از ۸۰۰٫۰۰۰ نفر در روز تحلیف در پارک ملی نشنال مال (National Mall) حضور خواهند یافت.جایگاهی به وسعت ۱۰٫۰۰۰ متر مربع در قسمت غربی عمارت کنگره پذیرای ۱٫۶۰۰ مهمان مراسم از جمله خانواده‌ رییس جمهور ترامپ، معاون وی (مایک پنس)، اعضای کنگره، دیوان عالی کشور، هیئت‌های دیپلماتیک و  دیگر مهمانان خواهد بود.

 

روسای جمهور سابق از جمله جیمی کارتر، بیل کلینتون، جرج دبلیو. بوش نیز در این مراسم حضور خواهند یافت. طبیعتاً رییس جمهور باراک اوباما نیز حاضر خواهد بود. تنها رییس جمهور سابق آمریکا جرج اچ. دبلیو. بوش (بوش پدر) ۹۲ ساله به دلیل مشکلات جسمانی در این مراسم حضور نخواهد داشت.

 

همچنین بانوان اول سابق آمریکا هیلاری کلینتون و لارا بوش نیز در این مراسم شرکت خواهند کرد. هیلاری کلینتون نامزد جمهوری خواهان بعد از شکست از دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی در نوامبر سال گذشته کمتر در انظار عمومی ظاهر شده است.

 

نایجل فراژ (Nigel Farage) رهبر سابق حزب استقلال پادشاهی متحد (UKIP) که نقش موثری در خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ژوئن سال گذشته داشت و روابط بسیار نزدیکی با دونالد ترامپ دارد نیز در این مراسم حضور خواهد داشت. با این وجود جان لوییس (John Lewis) نماینده دموکرات ایالت جورجیا در مجلس نمایندگان و نماد حقوق بشر آمریکا از حضور

 

در این مراسم انصراف داده  و پیروزی آقای ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی را غیرقانونی دانسته است. دستکم ۱۶ نماینده دموکرات دیگر نیز اعلام کرده اند که در این مراسم حضور نخواهند یافت.

 

۶-مجریان مراسم

نکته های جالب و خواندنی درباره مراسم تحلیف ترامپ

تیم تبلیغاتی دونالد ترامپ سعی کرده اند که گروهی از هنرمندان تراز اول را برای اجرای مراسم ورود به کاخ سفید انتخاب کنند. تاکنون حضور هنرمندانی همچون لی گرینوود (Lee Greenwood) خواننده سبک کانتری که آهنگ او با نام “خداوند آمریکا را حفظ کند” (God Bless The USA) بسیار معروف است، توبی کیث (Toby Keith)، و گروه راک ثری دوورز داون (۳ Doors Down) که آهنگ معروف اینجا بدون تو (Here Without You) را در کارنامه خود دارند قطعی شده است.

 

جکی ایواناچو (Jackie Evancho) خواننده ۱۶ ساله و برگزیده مسابقات “آمریکا استعداد دارد” (America’s Got Talent) نیز جای بیانسه (Beyonce) خواننده معروف را خواهد گرفت و سرود ملی را در روز ورود رییس جمهور جدید به کاخ سفید خواهد خواند. همزمان گروه همسرایان مورمون تَبِرنَیکل (Mormon Tabernacle) نیز برای ششمین بار در این مراسم با خواننده سرود ملی هم آواز خواهند شد.

 

 به گزارش پارس ناز گروه پیشاهنگی لگی رادیو سیتی راکتز (The leggy Radio City Rockettes) همراه با گروه تالادِگا کالج مارچینگ تورنادوز (Talladega College Marching Tornadoes) از دانشگاه آلاباما نیز در مراسم رژه ورود به کاخ سفید شرکت خواهند کرد.

 

شارلوت چرچ (Charlotte Church) خواننده سبک سنتی نیز حضور در این مراسم را رد کرده و در حساب توییتری خود ترامپ را “زورگو” نامیده است. سر التون جان (Elton John) نیز که از طرفداران پر و پاقرص هیلاری کلینتون به شمار می‌رود نیز در اعتراض به ادعاهایی مبنی بر حمایت مخفیانه او از ترامپ اعلام کرده است که در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

 

جنیفر هالیدی (Jennifer Holliday)، ستاره تئاتر برادوی (Broadway) نیز شنبه گذشته اعلام کرد که از حضور در این مراسم انصراف داده است.

 

۷- بانوی اول

نکته های جالب و خواندنی درباره مراسم تحلیف ترامپ

اگرچه تصویری عریان از او در آگوست سال گذشته در صفحه اول روزنامه نیویورک پست منتشر شد اما ملانیا ترامپ به عنوان بانوی اول در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت کرده و همانند بانوان اول آمریکا لباس خواهد پوشید. طراحی لباس بانوان اول برای مراسم تحلیف و زمان حضور در کاخ سفید همواره توسط طراحان آمریکایی انجام گرفته است.

 

طراحان معروفی از جمله زَک پوسن (Zac Posen)، بی مایکل آمریکا (B Michael America)، تامی هیلفیگر (Tommy Hilfiger) و کالوین کلین (Calvin Klein) تمایل خود به طراحی لباس بانوی اول جدید آمریکا اعلام کرده اند.

 

طراحان بزرگی مانند تام فورد (Tom Ford) ، مارک جیکوبز (Marc Jacobs) و سوفی ثیلِت (Sophie Theallet) که لباس میشل اوباما را طراحی کرده بودند درخواست خانم ملانیا ترامپ را رد کرده‌اند. با این وجود ابراز تمایل طراحان لباس معروفی که در بالا به آن‌ها اشاره شد نگرانی تیم تبلیغاتی آقای ترامپ را در این حوزه رفع کرده است.

 

۸-امنیت مراسم

هزینه تامین امنیت مراسم تحلیف ریاست جمهوری بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. بیش از ۳۶ مرکز امنیتی در اجرای این مراسم شرکت خواهند داشت از جمله پلیس متروپولیتن واشنگتن، تیم امنیتی پارک ملی آمریکا، گارد ملی، سرویس مخفی و اف بی آی. بالغ بر ۳٫۲۰۰ پلیس از سراسر آمریکا همراه با ۸٫۰۰۰ نفر از اعضای گارد ملی وظیفه کنترل جمعیت و ترافیک در زمان اجرای مراسم را بر عهده دارند.

 

با توجه به درگیری‌ها و اعتراضات صورت گرفته به نتیجه انتخابات به نظر می‌رسد که امسال در روز برگزاری مراسم تحلیف شرایط امنیتی‌ ویژه ای بر آمریکا حاکم باشد.

 

۹-اعتراضات مردمی

نکته های جالب و خواندنی درباره مراسم تحلیف ترامپ

مهم‌ترین روز عمر دونالد ترامپ با اعتراضات و تظاهرات پیش بینی شده برای اواخر هفته همراه خواهد بود.

 

سرویس امنیتی پارک ملی آمریکا که تامین امنیت اکثر فضای شهری واشنگتن را برعهده دارد تاکنون بیش از ۳۰ درخواست برگزاری راهپیمایی در روز تحلیف دریافت کرده است که تعداد آن‌ها بدون شک افزایش خواهد یافت. این اتفاق در حالی است که در دوره‌های پیشین در چنین روزی تنها درخواست های معدودی برای انجام راهپیمایی به این مرکز ارسال می‌شد.

 

بزرگترین این راهپیمایی‌ها مربوط به زنان می‌شود که خواستار برابری حقوق مردان و زنان شده و تاکنون بیش از ۱۹۲٫۰۰۰ زن و مرد حضور خود در این راهپیمایی را اعلام کرده‌اند.راهپیمایی‌های آزادی خواهانه مشابهی در مخالفت با سیاست‌های دونالد ترامپ از جمله در حوزه حقوق مهاجران و قتل سیاه پوستان به دست افراد پلیس انجام خواهد شد. با این وجود ترتیب دهندگان این راهپیمایی‌ها ابراز کرده‌اند که راهپیمایی آن ها ضد ترامپ نخواهد بود.

 

۱۰-سنت‌های شکسته شده

برای اولین بار از سال ۱۹۵۷ تاکنون چارلز براتمن (Charles Brotman) 89 ساله مجری رژه ورود به کاخ سفید نخواهد بود. وی از زمان ریاست جمهوری ژنرال دوایت آیزنهاور (Dwight Eisenhower) اجرای این برنامه را بر عهده داشته است اما امسال استیو ری (Steve Ray) 58 ساله از فعالان انتخاباتی سابق دونالد ترامپ جایگزین وی خواهد شد.

 

بعلاوه در این مراسم دیگر خوراک صدف سرو نخواهد شد، از زمان رونالد ریگان تاکنون در مراسم شام روز تحلیف این غذا سرو شده است. بنیاد لیگل سی فودز (Legal Sea Foods) که تاکنون به طور سنتی وظیفه تدارک غذای دریایی برای این مراسم را بر عهده داشت نیز اعلام کرده است که تاکنون با آن ها تماسی در این زمینه صورت نگرفته است. تیم تبلیغاتی ترامپ نیز اعلام کرده است که در مراسم تحلیف امسال خبری از غذای گیاهی نخواهد بود.

 

مطالب مرتبط :

عکسهای زن لخت و عریان دونالد ترامپ (ملانیا ترامپ)

عکسهای ایوانکا ترامپ دختر زیبا و خوش اندام دونالد ترامپ

دونالد ترامپ در یک فیلم پورن مشاهده شد

رسوایی جنسی دونالد ترامپ با این زن +عکس

زندگی و ثروت دونالد ترامپ به روایت تصویر

یکی از زنان مورد تعرض جنسی ترامپ مقابل دوربین

آزار جنسی ترامپ این بار برای مدل زیبای فنلاندی

زیباترین زن دنیا از دید ترامپ این دختر مانکن است

تجاوز جنسی ترامپ به کودک 13 ساله

ترامپ به دختر خودش هم نظر جنسی دارد

بیوگرافی و عکس های دونالد ترامپ و ملانیا ترامپ