پارس ناز پورتال

نکته هایی درباره رفتار با همسر

نکته هایی درباره رفتار با همسر

نکته هایی درباره رفتار با همسر 

همسر شما کسی است که بقیه زندگی خود را با وی شریک خواهید بود و باید رفتار و برخود درست را با همسر داشته باشیم تا بتوانیم در آرامش زندگی کنیم. 

 

وجیهه مشهدی نبی روان شناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارداشت: یکی از روش های بیان احساسات و عشق نسبت به همسر مان، بیان کلمات و جملات محبت آمیز و عاشقانه در گفتارمان است که نباید نقش این کلمات را در تقویت صمیمیت کمرنگ دانست. 

 

وی افزود: استفاده از کلمات تأیید کننده به معنای ابراز رضایت از رفتار و گفتار طرف مقابل است و این کار به 2 شکل تأیید مستقیم و غیرمستقیم به صورت بازگو کردن نکات مثبت فرد، انجام می شود. 

 

مشهدی نبی تصریح کرد: استفاده از کلمات عاشقانه مانند جمله معروف دوستت دارم و همچنین بکارگیری کلمات دلگرم کننده بویژه هنگام سختی ها و مشکلات می تواند باعث افزایش امید و اعتماد به نفس شخص شود. 

 

این روان شناس خانواده در پایان گفت: هرگز نسبت به همسر خود حتی به شوخی نیز کلمات تحقیر کننده را بکار نبرید خصوصا در میان جمع، زیرا موجب شکسته شدن غرور  و شخصیت او خواهد شد و ممکن تا سالیان طولانی نیز آن را به خاطر بسپارد.