پارس ناز پورتال

نکات برای داشتن موهای سالم و زیبا

مجموعه : نکات سلامت مو
نکات برای داشتن موهای سالم و زیبا

نکات برای داشتن موهای سالم و زیبا 

همه مردان و زنان به دنبال داشتن موهای لطیف و زیبا هستند,برای این منظور باید مراقبت های خاصی را انجام داد.نکات جالبی را در زیر می خوانید. در این مقاله در این تغذیه و بهداشت مناسب، در حفظ و سالم نگهداشتن موها چند راهنمایی آورده شده است که با توجه کردن به آنها، می توانید موهای خوب و سالمی داشته باشید.

نکات برای داشتن موهای سالم و زیبا

مواد آرایشی مو

مواد آرایشی مانند اسپری های مو، به ویژه آن دسته از اسپری ها که دارای ترکیبات الکلی هستند، چنانچه به دفعات استفاده شوند و به مدت طولانی روی مو بمانند، موجب صدمه و شکنندگی موها می شوند.بنابراین در استفاده از آنها افراط نکنید.

 

تغذیه مناسب برای سلامت مو

برای داشتن موهای سالم، ماهی و مغزهای روغنی مصرف کنید. این مواد حاوی ترکیباتی هستند که موهای تان را تقویت کرده و زیباتر نشان می دهد.ماهی های چرب مانند قزل آلا، حاوی اسیدهای چرب امگا3 هستند که از پوست سرتان به خوبی محافظت می کند. همچنین، حتما در غذای تان ویتامین C داشته باشید.این ویتامین قدرت موها را افزایش می دهد.

 

مصرف آهن، انتقال اکسیژن به رگ های خونی و ماده معدنی روی،  موجب رشد و بهبود بافت ها می شود و در نهایت شما موهای درخشان و سالمی خواهید داشت.

 

شستشوی موها

شستشوی زیاد موها، به دلیل اینکه روغن های طبیعی پوست سر نیز از بین می روند، مضر است.درضمن آب داغ نیز با از بین بردن این روغن های طبیعی موجب کدر و از بین رفتن درخشندگی موها می شود.بنابراین بهتر است، موهایتان را با آب ولرم بشویید.هنگام شستشو،

 

به پوست سرتان خیلی فشار نیاورید.  به گزارش پارس ناز پس از شستشو هم، از سشوار زیاد استفاده نکنید.زیرا گرمای زیاد باعث خشکی، موخوره و کاهش درخشندگی مو می شود.

 

رهایی از موخوره

موخوره موجب دو یا چند شاخه شدن انتهای تارهای موی تان می شود.استفاده زیاد از سشوار، دستگاه های صاف کننده مو و شانه زدن زیاد، موخوره را به وجود می آورد.همچنین رنگ و یا فر کردن مکرر، مو را به این مشکل مبتلا می کند.بهتر است برای رهایی از موخوره از نرم کننده های حاوی پروتئین استفاده کنید.نرم کننده ها را به انتهای تارهای مو بمالید.

 

شوره سر

پوست انسان در خارجی ‌ترین سطح خود به ‌دلیل داشتن کراتین مدام در حال بازسازی سلولی است.در واقع سلول های لایه بیرونی، در تماس با فضای اطراف از بین می روند و به جایگزینی نیاز دارند.این بازسازی در تمام سطح بدن وجود دارد ولی هنگامی‌که در پوست سر به‌ دلیلی این روند مرگ سلولی افزایش پیدا می کند،

 

سلول های مرده به شکل ذرات قابل دیدن یا به اصطلاح شوره سر دیده می شوند.استفاده از شامپوهای درمانی مخصوص شوره سر و با تجویز پزشک، مشکل را حل می کند.

 

اثر اضطراب بر موها

هر نوع شرایط اضطراب آور، چه فیزیکی و چه ذهنی، موهای تان را دچار صدمه می کند.اضطراب بیش از حد موجب ربزش مو می شود تا جایی که ممکن است در مدت کمی، بخش اعظم موهای خود را از دست بدهید.بنابراین اجازه ندهید، اضطراب بر شما غلبه کند.با روش های مختلف مانند یوگا، دوچرخه سواری، مدیتیشن و دیگر ورزش ها، اضطراب و عوارض ناشی از آن را از خود دور کنید.