پارس ناز پورتال

نکات مهم و کلیدی که بعضی زنان کارمند نمی دانند

نکات مهم و کلیدی که بعضی زنان کارمند نمی دانند

نکات مهم و کلیدی که بعضی زنان کارمند نمی دانند

زن ها و مردهای کارمند زیادی وجود دارند که به بهانه کار در بیرون از خانه، به هر تقدیر به وظایف خانوادگی شان عمل نمی کنند. از این گروه، ما، شما زنها را برگزیده ایم تا …نه نگران نباشید! قصد موعظه کردن نداریم، فقط می خواهیم پیش از آنکه زندگی مشترک تان، به طلاق عاطفی یا حتی طلاق دادگاهی ختم شود، چند راهکار عملی برای داشتن رابطه ای بهتر در محیط خانه پیشنهاد کنیم.

 

زن چشم و چراغ خانه است. حالا اگر این چراغ هی سوسو بزند، نورش کم و زیاد شود، گاهی اصلا خاموش شود و بگوید حوصله ندارم چراغ خانه باشم، آنوقت فضای زندگی مشترک چگونه می شود؟ دلگیر، غم انگیز و تاریک …شما ماشین کارگر نیستید: از آن دسته زن ها نباشید که خیال می کنند همین که به خانه می رسند باید مشغول خانه داری شوند و زن موفق، باید بیشتر از بقیه زن ها کار کند.

 

این نوع زن ها همیشه خسته، کسل، نامرتب و بی حوصله هستند و از زیادی مسئولیت های شان می نالند و نمی دانند که برخلاف باورشان، زن های موفق انرژی شان را هدر نمی دهند و می دانند چگونه مسئولیت ها و وظایف خانه را بین خودشان و اعضای خانواده تقسیم کنند و به هر یک از اعضا با در نظر گرفتن توانایی هایش وظیفه ای واگذار کنند.

 

زهواردررفته ها، بازنده اند: از اداره که به خانه می آیید باید پیش از هر کاری، شادابی تان را برگردانید. برای شروع بهتر است ابتدا دوش بگیرید، لباس های تان را عوض کنید و خودتان را بیارایید.

 

علاوه بر تغییر دادن ظاهرتان، باید بتوانید بسرعت انرژی از دست رفته در طول روز را نیز به دست بیاورید.راه های زیادی برای برگرداندن انرژی وجود دارد، مثلا دست کم ۱۵ دقیقه روی تخت دراز بکشید؛ چشم ها را ببندید و از اعضای خانواده بخواهید در این مدت شما را تنها بگذارند.

 

مهم نیست خواب تان ببرد یا نه، مهم این است که در این مدت خودتان را در محیطی آرام و لذت بخش برای مثال در حال قدم زدن در باغی پر از گل و گیاه یا شناور روی دریایی آرام و بی موج تصور کنید و آنقدر این رویا را قوی ببینید که حتی صدای محیطش را بشنوید.

 

خدا زبان را برای چه آفرید: با خودتان قرار بگذارید دست کم روزی نیم ساعت با همسرتان حرف بزنید.یادتان باشد بیشتر مردها تحمل گفت وگویی نیم ساعته و بی وقفه را ندارند، پس زمان گفت وگو را قسط بندی کنید مثلا در شش نوبت پنج دقیقه ای، از زمانی که به خانه می آیید تا هنگام خواب با همسرتان گپ بزنید، جوک تعریف کنید، از مسائل روز بگویید و بپرسید.

 

چیزهایی را پشت در جا بگذارید: در اداره مشکل داشته اید؟ با رییس تان دعوا کرده اید؟ جریمه شده اید؟ از برنامه کاری تان عقب هستید؟

 

همسر و فرزندان شما در این باره مقصر نیستند، پس نه مسئولیت ها و کارهای باقی مانده اداره را به خانه بیاورید و نه کدورت ها، بدرفتاری ها و دلخوری هایش را، اینها همان چیزهایی است که باید پشت در خانه جا بگذارید شان.

 

فراموشی نگیرید: “سلام عزیزم. خسته نباشی. چطوری؟” نوشتن و ارسال این پیامک چقدر وقت می گیرد؟ کمتر از یک دقیقه! اما برخی زن های کارمند حتی فرصت ارسال چنین پیامکی را هم به همسرشان ندارند تا چه رسد به اینکه با او تماس بگیرند و حالش را بپرسند یا حتی به تماس همسرشان پاسخ بدهند.

 

به یاد همسرتان باشید و نشان دهید اینکه او نیز به یاد شما باشد برایتان اهمیت دارد.اینکه گاهی با او تماس بگیرید یا برایش پیامکی ارسال کنید، چندان وقت تان را نمی گیرد و در عوض وسیله ای است که پیوند عاطفی شما و شریک زندگی تان را قوی تر می کند.

 

منبع:روزنامه جام جم