پارس ناز پورتال

نکات جالب درباره کارت ویزیت که باید بدانید

نکات جالب درباره کارت ویزیت که باید بدانید

نکات جالب درباره کارت ویزیت که باید بدانید 

کارت ویزیت که در همه جا برای دادن اطلاعات تماس و بازاریابی استفاده می شود اگر اصولی انجام گیرد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. شاید با خواندن عنوان این مطلب با خود بگوئید که ما اکنون در دنیای دیجیتال زندگی می‌کنیم و دوره این چیزها به سر آمده، اما فراموش نکنید که کارت‌های ویزیت هنوز ابزاری کارآمد

 

برای فروشندگان است. دادن کارت ویزیت خودتان به یک مشتری بالقوه خیلی سریع‌تر و آسان‌تر از ردوبدل کردن شماره تلفن و سعی و تلاش برای حفظ شماره تماس آن‌ها یا شما برای زمانی است که ممکن است آن‌ها به شما نیاز داشته باشند. این کار همچنین باعث می‌شود تا بهتر در ذهن مخاطب بمانید و خواه‌وناخواه آن فرد با هر بار دیدن کارت ویزیت شما به یاد شما بیفتد.

 

نکته مهم در این رابطه این است که به یاد داشته باشید همراه داشتن تعدادی کارت ویزیت در هر شرایط و موقعیت ایده بسیار خوبی است که هرگز نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد. چراکه شما هرگز نمی‌دانید و نمی‌توانید حدس بزنید که در چه زمانی ممکن است شخصی را ملاقات کنید که می‌تواند

 

از محصول یا خدمت شما استفاده کند یا شمارا به شخصی دیگر معرفی کند. بااین‌وجود، پیش از اینکه بتوانید کارت ویزیت خود را به یک مشتری بالقوه بدهید، باید آن را طراحی کنید. در ادامه مجموعه‌ای از 10 باید و نباید استخراج و خلاصه‌شده از یک اینفوگرافیک را برای شما می‌آورم که توسط مجموعه تولید محتوای آی بازاریابی تهیه‌شده است:

 

باید: نام خودتان، شرکت و عنوان اداری خودتان را بر روی کارت ویزیت خود عنوان کنید. اگر عنوان و سمت شما در داخل سازمان توسط عموم مردم خیلی شناخته‌شده نیست، می‌توانید از عنوان و نام بخش و واحد اداری در کنار سمت خود استفاده کنید. مثلاً مدیر فروش بخش توسعه کسب‌وکارهای جدید.

 

نباید: نام تک‌تک محصولات یا خدماتی را که ارائه می‌کنید بر روی کارت ویزیت درج کنید. حجم این اطلاعات برای فضای کمی مانند کارت ویزیت بسیار زیاد است و همچنین شما دقیقاً نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که چه زمانی این محصولات تغییر می‌کنند یا باید از سبد محصولات شما حذف شوند.

 

باید: از فضای پشت کارت برای درج جزئیات بااهمیت کمتر استفاده کنید، مثلاً لوگو شرکت یا لینکی به وبلاگ خودتان.

 

نباید: از پوشش شیشه‌ای و براق یا یو وی (UV) استفاده کنید. این پوشش‌ها ممکن است در نگاه اول زیبا به نظر برسند، اما از اضافه کردن نکات اضافی توسط مشتری بر روی کارت شما جلوگیری به عمل می‌آورند.

 

باید: آدرس شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ خودتان (اگر دارید) را درج کنید.

 

نباید: تصویری از خودتان بر روی کارت ویزیت قرار دهید. استفاده از تصویر چهره بر روی کارت ویزیت تنها برای بازیگران سینما و تلویزیون مناسب است.

 

باید: سبک و سیاق نگارش مطلب بر روی کارت ویزیت خودتان را منطبق با سلیقه مشتریان هدف خودتان قرار دهید. اگر آن‌ها محافظه و کار و سنتی هستند، سبک و شکلی سنتی انتخاب کنید؛ اما اگر طرز فکری امروزی و خلق‌وخویی آرام دارند، یک طراحی مدرن انتخاب کنید و به همین ترتیب . . .

 

نباید: از فونت تجملی و غیرعادی استفاده کنید. هر قدر اطلاعات درج‌شده خواناتر باشد، برای شما بهتر است.

 

باید: از رنگ‌های سازمانی شرکت خود استفاده کنید.

 

نباید: از تصاویر گرافیکی آماده، تصاویر آرشیوی و هر تصویری که در فضای آنلاین پیدا می‌کنید استفاده کنید. این تصاویر حرفه‌ای به نظر نمی‌رسند.