پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازی

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازی

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازی 

شرکت BMW که در کشور آلمان پایه گذاری شده است یک برند شناخته شده و کاملا مطرح در بازار خودرو دنیا می باشد. بی ام و یکی از قدیمی‌ترین و مطر‌ح‌ترین خودروساز‌های جهان است که تاریخچه‌ی گسترده‌ای را در پس خود دارد. محصولات این شرکت نام‌ و آشنای آلمانی در کلاس خود جز بهترین‌های جهان هستند.

 

در این مقاله به نکات خواندنی در خصوص بی‌ام‌و اشاره کرده‌ایم که به احتمال قوی از آن‌ها بی‌خبر هستید.

 

بی‌ام‌و (BMW) یا همان Bayerische Motorenwerke در ۷ مارس سال ۱۹۱۶ و با نام اولیه‌ی (BFW (Bayerische Flugzeugwerke تشکیل شد و در ابتدا شروع به ساخت پیشرانه‌های هواپیما نمود.

 

پس از سال‌ها فعالیت، این شرکت رکوردهای متعددی در زمینه‌های ارتفاع و سرعت پرواز از خود بر جای گذاشت؛ هم‌چنین به یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار و پیست‌های مسابقه‌ای تبدیل شد. گزارش زیر به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس این شرکت تهیه شده است.

 

۱- بی‌ام‌و بهترین پیشرانه ممکن را برای هواپیمای Red Baron ساخت

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیدر زمان جنگ جهانی اول، نیاز شدیدی به پیشرانه‌های هواپیما به خصوص انواع آلمانی وجود داشت. بنابراین یک شرکت کوچک به نام Rapp Motor با Otto Werke ادغام گردید و شروع به برآورده کردن نیازهای جنگ نمود.

 

Otto Werke توسط فرزند کسی که پیشرانه‌های چهار سیلندر را اختراع کرده بود، اداره می‌شد؛ همان پیشرانه‌هایی که در تمام خودروهای آن دوره استفاده می‌شد. این تکنولوژی به صورت مستقیم در پیشرانه‌ی جنگنده‌ی افسانه‌ای Red Baron نیز به کار رفت. پیشرانه‌ی مذکور بهترین و افسانه‌ای‌ترین نمونه‌ی موجود در جنگ جهانی اول نامیده ‌شد.

 

۲- ساختمان اصلی بی‌ام‌و میراث پیشرانه افسانه‌ای چهار سیلندر است

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیبا اینکه بهترین عمکرد بی‌ام‌و با پیشرانه‌های شش سیلندر بوده است، اما بیشتر شهرت این شرکت به‌ خاطر پیشرانه‌های فوق‌العاده‌ی چهار سیلندر خود در سال ۱۹۶۰ است. به همین دلیل معمار اتریشی ساختمان اصلی بی‌ام‌و، آن را به شکل یک پیشرانه چهار سیلندر ساخته است.

 

۳- پیشرانه‌های هواپیمای ساخت بی‌ام‌و تمام رکوردها را در زمان خود شکست

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیبه جز رکوردهای سرعت و کمک تکنولوژی بی‌ام‌و به کشتی هوایی که در سال ۱۹۳۲ دور کره زمین را زد، این هواپیمای دوباله در سال ۱۹۱۹ به ارتفاع ۹۸۰۰ متری رسید. این رکورد تقریباً معادل ارتفاعی است که امروزه در هنگام سفرهای هوایی مشاهده می‌کنید.

 

۴- همه فکر می‌کنند لوگوی بی‌ام‌و نماد ملخ‌های در حال چرخش پیشرانه هواپیما است، اما اشتباه می‌کنند

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیبر خلاف باور عمومی، لوگوی بی‌ام‌و پیش از این که پیشرانه‌ی ملخی وجود داشته باشد، وجود داشت. این یک طراحی فوق‌العاده است که چشم را نوازش می‌دهد. اما این دایره، خاص خود بی‌ام‌و نیست.

 

۵- لوگو در حقیقت به افتخار Rapp Motor و Bavaria به این شکل درآمده است

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیرنگ‌های آبی و سفید؟! بله، آن‌ها رنگ‌های ملی ایالت باواریا هستند، نه سفیدی ملخ هواپیما در آسمان آبی یا هرچیزی که شنیده‌اید. درست است که شباهت لوگو به ملخ پیشرانه هواپیما فوق‌العاده است اما این لوگو فقط یک ایده‌ی طراحی است.

 

شرکت Rapp Motor یکی از شرکت‌های کلیدی در تاسیس Bayerische Flugzeugwerke بوده است و زمانی که BMF در سال ۱۹۱۷ به BMW تبدیل شد، لوگوی شرکت ترکیبی از آرم Rapp Motor و رنگ‌های ایالت Bavaria شد.

 

۶- باید برای وارد شدن بی‌ام‌و به دنیای خودرو از پیمان ورسای متشکر باشیم

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیپس از جنگ جهانی اول، پیمان ورسای، تولید هرگونه هواپیماهای جنگی و پیشرانه آن‌ها را برای شرکت‌های آلمانی ممنوع می‌کرد. در این جریان، سود بی‌ام‌و از بین رفته بود. بنابراین آن‌ها تصمیم گرفتند که وارد صنعت خودرو شوند و اولین خودروی آن‌ها نیز DIXI3/15 بود.

 

۷- بی‌ام‌و اولین محصولش را خودش طراحی نکرد

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیDIXI در واقع یک آستین انگلیسی بود. در آمریکا شرکت بانتام و در ژاپن شرکت داتسون این خودرو را تولید کرد. شرکت آستین این خودرو را برای تولید تحت لیسانس طراحی کرد و چندین شرکت این طرح را برای کاهش هزینه‌های تولید خود خریداری کردند. نمایندگی بی‌ام‌و در برلین بسیار بهتر از دیگر رقبای بین‌المللی خود عمل کرد.

 

۸- در سال ۱۹۳۷ بی‌ام‌و رکورد سریع‌ترین موتور‌سیکلت دنیا را تصاحب کرد

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیاین موتور‌سیکلت در حقیقت یک تله‌ی مرگ بود؛ از آن نمی‌توانستید پیاده شوید، مگر اینکه سرتان از بدنتان جدا شده بود. اما از نظر آیرودینامیکی این موتورسیکلت بسیار ایده‌آل طراحی شده بود. درسال ۱۹۳۷ این دستگاه می‌توانست به سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نکته جالب در خصوص موتور سیکلت بی‌ام‌و این بود که بدنه‌ی آن راننده را احاطه کرده بود و راننده نمی‌توانست پیاده شود.

 

۹- بی‌ام‌و همیشه در آیرودینامیک پیشرو بوده است

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیاین کوپه 328 Kamm ساخت سال ۱۹۴۰ از لحاظ آیرودینامیکی چند دهه از زمان خود جلوتر بود. (به افتخار پدر علم آیرودینامیک آلمان، این کوپه به نام آقای Kamm نامیده شده بود.) اگر این خودرو آشنا به نظر می‌رسد به خاطر این است که شلبی همان اصول را برای ساخت Cobra Daytona Coupe در اواسط سال ۱۹۶۰ به کار برد.

 

در اصل با ایجاد تغییراتی در انتهای خودرو می‌توان سرعت حرکت در خط مستقیم را ۳۰ درصد افزایش داد.

 

۱۰- بی‌ام‌و انتخاب اول دیوانگان برای مسابقات بود
نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیایده‌ی کج کردن موتورسیکلت‌ برای افزایش توانایی عبور آن‌ها در طی مسیر مسابقه قدمتی به اندازه‌ی خود موتور‌سیکلت‌ها دارد و این مورد اختراع بی‌ام‌و نیست. اما این طور که به نظر می‌رسد رانندگان این موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و مشکلاتی در قسمت بادامه‌ی مغز خود داشته‌اند.

 

در این عکس، این مرد دیوانه هیچ محافظی برای صورت خود به جز عینک ندارد.

 

۱۱- اواخر دهه‌ی ۵۰ بی‌ام‌و به شرکت معتبری مانند بنز تبدیل شده بود

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیدر سال ۱۹۵۹، بی‌ام‌و به علت عوامل بی‌شمار مثل جنگ سرد، به ورشکستگی نزدیک شده بود. به همین دلیل شرکت‌ مادر مرسدس یعنی دایملر-بنز درصدد تصاحب این شرکت برآمدند، اما بی‌ام‌و این درخواست‌ها را با شدت هر چه تمام‌ رد نمود.

 

حتی مکانیک‌ها هم برای نجات از ورشکستگی بی‌ام‌و سهام آن را خریداری کردند. نهایتاً آن‌ها کمک‌های بزرگ یک سرمایه‌گذار خصوصی به نام Quandt را دریافت کردند. خانوادهٔ این فرد هنوز هم مقدار قابل‌توجهی از شرکت را در اختیار دارند. این مبارزه بین بی‌ام‌و و بنز تا به امروز هم ادامه دارد.

 

۱۲- سوپر اسپرت M1 بی‌ام‌و قرار بود توسط لامبورگینی ساخته شود

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیبی‌ام‌و و لامبورگینی در سال ۱۹۷۰ برای ساختن یک خودروی مسابقه‌ای به توافق رسیدند. آلمانی‌ها قرار بود که پیشرانه و برخی قطعات سیستم تعلیق را تهیه کنند و ایتالیایی‌ها کارهای مربوط به ظاهر و بقیه کارها را انجام دهند. به دلایل مالی و در دقایق آخر، لامبورگینی خود را از این توافق بیرون کشید.

 

بعدها لامبورگینی این توافق صورت نگرفته را “یکی از بزرگ‌ترین لحظات در تاریخ شرکت” نامید. پس‌ از این ماجرا بی‌ام‌و خود را آماده کرد و به آلمان برگشت و بی‌ام‌و اصیل M1 در آن زمان زاده شد.

 

۱۳- گروه طراح M1 عجیب‌ترین گروه در تمام دوران‌ها است

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیبرای لحظه‌ای بی‌ام‌و M1 را فراموش کنید. جورجتو جیاجیارو این ماشین افسانه‌ای را طراحی کرد، او همان کسی است که ماشین DeLoren، اسلحه‌ی برتا U22، ماشین لوتوس Sprit و دوربین نیکون D4 را طراحی کرده است.

 

۱۴- بی‌ام‌و نخستین ماشین الکتریکی خود را در سال ۱۹۷۲ ساخت

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیاگر چه المپیک مونیخ تحت الشعاع خشونت‌های آن دوره‌ی المپیک قرار داشت، اما بی‌ام‌و اولین خودروی تمام الکتریکی خود که نسخه‌ای از مدل ۱۶۰۲ بود را در سال ۱۹۷۲ و در المپیک مونیخ معرفی کرد. این خودرو از ۱۲ باتری استفاده می‌کرد و دارای قابلیت طی مسافت ۳۰ کیلومتری بود.

 

این مدل بیشتر یک دستاورد مهندسی بود تا یک محصول موفق در بازار فروش. این خودرو کمتر از ۵۰ اسب بخار قدرت داشت که برای آن زمان قابل قبول بود.

 

۱۵- بی‌ام‌و با پیشرانه‌ای که ۲۰ سال پیش ساخته شده بود توانست قهرمان مسابقات فرمول یک جهان شود

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازی
پیشرانه چهار سیلندر M10 سیر تکاملی را از سال ۱۹۶۲ آغاز کرد؛ این پیشرانه در ابتدا ۷۵ اسب بخار قدرت داشت. اما در سال ۱۹۸۳ مهندسان با تغیراتی که روی آن دادند، توانستند قدرت آن را به ۱۴۰۰ اسب بخار افزایش دهند.

 

این تغییرات بسیار زیاد و سنگین بوده اما ظاهرا اساس این پیشرانه با نمونه‌ی اولیه تفاوتی نداشته است و نلسون پیکه به کمک آن قهرمان رقابت‌های فرمول یک شد.

 

۱۶- آن‌ها هنوز هم قطعات مربوط به زمان جنگ جهانی دوم را می‌سازند
نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیاگر شما برای مسابقه دادن و رانندگی با مدل کلاسیک ۳۲۸ برنامه‌ریزی می‌کنید، هنوز هم می‌توانید یک گیربکس جدید برای آن خریداری نمایید. در برنامهٔ کلاسیک بی‌ام‌و گروهی از مکانیک‌ها حضور دارند که فقط قطعات جدید مدل‌های قدیمی را می‌سازند و شما می‌توانید به صورت آنلاین آن‌ها را خریداری نمایید.

 

۱۷- بی‌ام‌و کارخانهٔ قدیمی ساخت موتورسیکلت در مونیخ را برای ساخت قطعات کلاسیک دوباره خریداری کرد

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیاگر در این‌ باره فکر کنید متوجه حس رمانتیک آن می‌شوید. بی‌ام‌و قطعات جدید مربوط به مدل‌های کلاسیک را در ساختمان کلاسیک بی‌ام‌و تولید می‌کند.

 

۱۸- آن‌ها همچنین فضای داخلی هواپیما را طراحی می‌کنند

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیکابین‌های قسمت first class هواپیمایی سنگاپور توسط بی‌ام‌و طراحی شده و این نشان‌گر فعالیت روزهای اول این شرکت است که پیشرانه‌های هواپیما را می‌ساخت.

 

۱۹- بی‌ام‌و Z1 جالبترین درها را در بین تمام خودروها دارا است

این در حالی است که این خودرو قیمت بسیار زیادی مثل نمونه‌های سوپر اسپرت ندارد و متاسفانه تعداد کمتر از ۸۰۰۰ دستگاه از آن ساخته شد.

 

۲۰- بی‌ام‌و تقریبا Z1 کوپه هم ساخت
نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیحتی گفتن این حرف نیز بسیار عجیب است، اما طراحی این خودروی مفهومی تا حدودی جذاب است. این خودرو شباهت‌های زیادی نیز با Z3 کوپه دارد.

 

۲۱- بی‌ام‌و مانند لگو است

نکات جالبی درباره شرکت BMW غول خودروسازیشما می‌توانید یک سری ۳ مدل ۱۹۸۰ (E3) بخرید، و برای سیستم تعلیق عقب و ترمزها از مدل اولیه‌ی M کوپه سال ۲۰۰۰، سیستم تعلیق جلو و ترمزها از M3 سال ۱۹۹۰، گلگیرها از مدل ۲۰۰۲ توربوی متعلق به سال ۱۹۷۰ و سیستم فرمان از مدل Z3 متعلق به سال ۱۹۹۰ استفاده کنید

 

و در نهایت یک خودروی شگفت‌انگیز مونتاژ کنید. می‌تولنید این کار را با مدل‌های جدید بی‌ام‌و نیز انجام دهید.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ