پارس ناز پورتال

نکاتی برای موفقیت در فروشندگی

نکاتی برای موفقیت در فروشندگی

نکاتی برای موفقیت در فروشندگی 

وقتی در یک مجموعه هستید و مسئولیت بخش فروش با شما است باید با تمام وجود کار کنید چون این وظیفه کلیدی ترین نقش را در مجموعه دارد. برخی از ویژگی ها در فروشندگان و بازاریابان کمیاب هستند و این در حالی است که مدیران به شدت به دنبال افرادی هستند که این ویژگی ها را داشته باشند. هر شرکتی برای خود ارزش هایی دارد.

 

هر مدیری دارای عقاید و اعتقادات منحصر به فردی است و هر تیمی شرایط کاری خود را دارد اما با تمام این تنوع ها و تفاوت ها یکسری از ویژگی ها هستند که برای مدیران فروش جذابیت بسیار بالایی دارند و این افراد خیلی دوست دارند فروشندگانی را استخدام کنند که دارای این ویژگی ها باشند.

 

بنابراین اگر به عنوان نیروی فروش سازمان بتوانیم این ویژگی ها را در خود تقویت کنیم، به فروشنده مورد علاقه مدیر تبدیل خواهیم شد و احتمال پاداش گرفتن و ارتقا یافتن مان افزایش خواهد یافت.

نکاتی برای موفقیت در فروشندگیراه حل گرا بودن

مدیران دوست دارند فروشندگانی را در تیم خود داشته باشند که همیشه به دنبال پیدا کردن راه حل برای مسائلی باشند که تیم فروش را تهدید می کند. به عبارتی مدیران مایل هستند قبل از آن که مسئله به مشکل تبدیل شود و کار تیم فروش را مختل کند، فروشنده برای آن راه حلی پیدا کرده باشد.

 

به بیان دیگر فروشنده باید کنش گر باشد و نه واکنش گر. فروشنده واکنش گر منتظر است کار به وضعیت هشدار برسد و سپس به فکر عکس العمل نشان دادن بیفتد اما فروشنده کنش گر اجازه بزرگ شدن و حاد شدن مسئله را نمی دهد و خیلی سریع برای آن به دنبال بهترین راه حل می گردد.

 

انعطاف پذیر بودن

فروشندگان مورد علاقه مدیران در ارتباط با مسئولیت ها و محیط کاری شان از خود انعطاف پذیری نشان می دهند. در برخی موارد لازم است روی فروش یک کالای خاص برنامه ریزی شود. در برخی از کوچه ها ممکن است امکان رفتن ماشین پخش وجود نداشته باشد و لازم باشد

 

فروشنده سفارش مشتری را چند متر پیاده برای او ببرد. این موارد و مواردی مشابه همگی نیاز به انعطاف پذیر بودن فروشنده دارند و مدیران نیز به دنبال فروشندگانی هستند که از این ویژگی بسیار مهم برخوردارند.

 

مثبت اندیش بودن

مطمئن باشید آنقدر مسئولیت سر مدیر فروش ریخته که به هیچ وجه علاقه ای به شنیدن گله و شکایت شما ندارد.به گزارش پارس ناز شکی نیست که فروشندگی کار سختی است و کمبودهایی هم در تمام شرکت ها وجود دارد اما فروشنده مثبت اندیش اجازه نمی دهد هیچ کدام از این موانع روی کار او تاثیر بگذارند.

 

مثبت اندیش بودن با بی خیال بودن تفاوت دارد. کارهای ساده ای مانند لبخند به لب داشتن و سلام و احوالپرسی گرم با همکاران می تواند فضای مثبتی را ایجاد و شما را به عنوان فردی پرانرژی معرفی کند. در این شرایط اگر مدیر به مشورت کردن درباره موضوعی نیاز داشته باشد، حتما سراغ شما خواهد آمد نه فروشنده ای که اعتراض کردن ورد زبانش باشد.
نکاتی برای موفقیت در فروشندگیاعتماد به نفس داشتن

اعتماد به نفس داشتن به این دلیل مهم است که باعث می شود فروشنده برای تک تک تصمیم گیری های خود سراغ مدیرش نرود و قدری استقلال داشته باشد. همچنین اعتماد به نفس داشتن این شجاعت را به فروشنده می دهد که اگر در مورد خاصی ضعف داشت، بدون ترس آن را بیان کند و از مدیر خود درخواست راهنمایی و مشاوره داشته باشد.

 

برای مثال اگر مشتری سوالی داشته باشد و آن را برای فروشنده مطرح کند، فروشنده ای که اعتماد به نفس پایینی دارد، آنقدر در پاسخگویی تعلل می کند که موجبات شکایت و نارضایتی مشتری فراهم می شود اما فروشنده ای که اعتماد به نفس بالایی دارد به سرعت مسئله را پیگیری می کند و به سوال مشتری پاسخ مناسب و قانع کننده ای می دهد.

 

همچنین افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند راحت تر افکار خود را به زبان می آورند و به همین دلیل برای پست هایی مانند سرپرستی فروش افراد مناسبی هستند. از این رو مدیر با مشاهده اعتماد به نفس فروشنده خود، رفتار او را برای ارتقا یافتن به سرپرست فروش زیر نظر خواهد گرفت.

 

اشتیاق داشتن

ممکن است شما فروشنده خیلی خوبی باشید و آمار فروش تان هم این موضوع را تاکید کند اما اگر نسبت به کار خود اشتیاق نداشته باشید، مدیرتان علاقه چندانی به کار کردن با شما نخواهد داشت. زمانی که مدیر فروش مشاهده می کند فروشنده اش با چه اشتیاق بالایی وظایفش را انجام می دهد

 

احساس بسیار خوبی نسبت به او پیدا می کند حتی اگر حجم فروشش نسبت به همکار دیگری که بیشتر می فروشد ولی عاشق کارش نیست، کمتر باشد. اشتیاق داشتن یعنی متعهد بودن و در بلندمدت تعهد فرد است که باعث پیشرفت خود و سازمانش می شود.