پارس ناز پورتال

نکاتی درباره مراقبت از موهای وز و فرفری

مجموعه : نکات سلامت مو
نکاتی درباره مراقبت از موهای وز و فرفری

نکاتی درباره مراقبت از موهای وز و فرفری 

خانم ها و آقایانی که موهای وز و فرفری دارند به علت آسی پذیر بودن بیشتر موها باید برخی از نکات مراقبت از موها را رعایت نمایند. هر چیزی اصول خودش را دارد. بایدها و نبایدهایی كه رعایت آنها، نتیجه‌ای دلخواه برای‌تان به ارمغان خواهد داشت. این روزها در اوج پیشرفت علم و تكنولوژی كه زیبایی را بیش از همیشه ممكن كرده،

 

شاید یكی از معضلات خانم‌ها وز موهای‌شان باشد كه به هیچ طریقی از بین نمی‌رود. اگر احیانا شمایی كه این مطلب را مطالعه می‌كنید یكی از همین خانم‌ها هستید، نگرانی‌ها را دور بریزید؛ چون همه رازهای زلف ابریشمی در همین سطور نهفته است؛ خیلی ساده و بی‌دردسر.

 

1. باید: روبالشی سیلك استفاده كنید
شاید روبالشی سیلك كمی عجیب و غریب به نظر برسد اما آیا دوست ندارید وقتی از خواب بیدار می‌شوید هم موهای‌تان خود به خود آراسته و مرتب باشند؟ در این صورت دیگر صبح‌ها نیازی به سشوار كشیدن به قصد مرتب كردن آنها ندارید. به این ترتیب ارزشش را دارد كه روبالشی خود را از جنس سیلك انتخاب كنید.

 

2. باید: شامپو را عوض كنید
اگر از موهای وز رنج می‌برید، اولین اقدام تغییر شامپویی است كه در حال حاضر از آن استفاده می‌كنید. در چنین مواقعی بهتر است سراغ شامپوهای حالت‌دهنده بروید. این شامپوها علاوه بر اینكه موهای شما را تمیز می‌كنند، وز آنها را گرفته و به مرور زمان باعث لطافت‌شان می‌شوند. درواقع باید شامپویی انتخاب كنید كه با وجود شست‌وشو، روغن‌های طبیعی موهای شما را هم حفظ كند چون همین روغن‌ها مانع از وز شدن موها می‌شوند.

 

3. نباید: حوله‌های كهنه استفاده كنید
باید حوله‌های جدید را جایگزین حوله‌های قدیمی خود كنید. به كیفیت حوله‌ای كه موهای‌تان را در آن می‌پیچید، اهمیت ویژه‌ای بدهید. جنس این حوله‌های جایگزین بهتر است میكروفیبری باشد؛ چون این حوله‌ها نرم‌تر هستند و در عین حال اصطكاك كمتری بین موهای شما ایجاد می‌كنند.

 

4. باید: چربی بخورید!
منظور از چربی، آن دسته چربی‌هایی نیست كه در نهایت به كیلوهای اضافی ناموزون در بدن‌تان تبدیل می‌شوند. اینجا حرف از امگا3 وسط است. جدا از اینكه می‌توانید این اسید چرب را از مكمل‌های غذایی امگا3 دریافت كنید، می‌توانید با خوردن غذاهایی مانند ماهی سالمون یا آووكادو به طور طبیعی این چربی را به بدن خود برسانید. رطوبت و چربی این اسید، ساقه‌های خشك و شكننده موهای‌تان را تغذیه می‌كند. همچنین ناخن‌های شما هم ناخودآگاه با این كار تغذیه می‌شوند.

 

5. باید: از ماسك‌های هفتگی استفاده كنید
به‌خصوص اگر موهایی دارید كه زیادی خشك هستند و متعاقب آن بیش از حد وز می‌شوند، باید حتما از ماسك‌های هفتگی استفاده كنید. شما باید همواره رطوبت را به قسمت‌های شكننده موی سر خود برسانید. این ماسك‌ها می‌توانند همان روغن‌های مخصوص مو باشند كه بهتر است كمی گرم شوند و بعد ساقه موهای شما را تغذیه كنند.

 

فقط این نكته را فراموش نكنید كه باید چند دقیقه سنگینی این ماسك‌های روغنی را روی موهای‌تان تحمل كنید تا كاملا جذب ساقه مو شوند. به این ترتیب به مرور زمان وز موهای شما از بین می‌رود.

 

6. نباید: حرارت زیادی به موها بدهید
بیشتر افرادی كه موهای سالم و بدون وزی دارند، كمتر برای خشك كردن موهای‌شان سراغ سشوار می‌روند. باید بگذارید موهای‌تان در دمای محیط خشك شود. پس آنها را باز بگذارید و اجازه دهید رو به پایین قرار بگیرند. به این ترتیب در دمای محیط خشك می‌شوند؛ بدون اینكه بابت حرارت سشوار صدمه ببینند و وز شوند.

 

7. باید: محصولات مراقبتی مناسب انتخاب كنید
خانم‌هایی را می‌بینید كه حتی وقتی از خواب هم بیدار می‌شوند، موهای براق و شفافی دارند و خبری از وز شدن هم در آنها نیست. برای این منظور باید از سرم‌های مخصوص، كرم‌های ضد وز یا روغن‌های مختص مو استفاده كنید تا وز موهای شما از بین برود. مخصوصا این محصولات باید برای موهای ضخیم‌تر و البته فر بیشتر استفاده شوند.

 

درضمن این نكته را بدانید تا زمانی كه موی شما خیس است باید از این محصولات روی آنها بزنید تا وقتی از سشوار و اتو برای حالت دادن به مو استفاده می‌كنید، كمترین صدمه را ببینند.