پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

نکاتی درباره فروش از استیو جابز

نکاتی درباره فروش از استیو جابز

نکاتی درباره فروش از استیو جابز 

فروش کالاهای خودمان به دیگران نیازمند توجه به نکاتی است که ما با بهره گیری از استیو جابز نابغه برای شما چگونگی آن را شرح می دهیم. قبل‌تر قول دادم که استراتژی‎های یکی از بزرگ‎ترین فروشندگان را که تاکنون دنیا به خود دیده است، در اختیارتان بگذارم که بدون شک آقای استیو جابز است.

 

در حالی که استیو به خاطر بازاریابی بی‎نظیر خود و بیرون کشیدن اپل از پرتگاه مشکلات و هدایت آن به سوی باارزش‎ترین و محبوب‎ترین برند در جهان شهرت دارد، اما او قادر بود همه این کارها را انجام دهد؛ زیرا او فروشنده نهایی بود و در آن کار هم نابغه محسوب می‌شد!

 

البته او را به عنوان یک فروشنده نمی‎شناسند بلکه به او می‎گویند: نابغه، متحول‎کننده، رهبر، شورشی، پیشرو، بانفوذ، درخشان و این لیست ادامه دارد. در این‎جا نکاتی چند از نحوه دستیابی او به این پیروزی و این‎که چگونه می‎توانید همچون استیو باشید، آورده شده است؛ به عنوان یک فروشنده و همچنین مدیر فروش.

 

نکته ۱: به تنهایی روی قیمت رقابت نکنید

هیچ کس تاکنون محصول اپل را به دلیل قیمت آن خریداری نکرده است. در واقع اپل از دیگر محصولات مشابه رقیب خود گران‎تر است. اما مردم اپل را به دلیل ارزش محصول خریداری می‎کنند و نه با توجه به هزینه‎ها. این درسی بزرگ برای شما نیز هست. با شرکت‎های رقیب خود در بازار، بر مبنای قیمت رقابت نکنید.

 

به جای آن، روی ارزش رقابت کنید و کار بهتری ارائه دهید که نمایان‎گر ارزش محصول یا خدمات شما باشد؛ مثل دردی که درمان می‎کند و قول صادقانه‎ای که به انجام می‎رساند.

 

نکته ۲: مردم نمی‎دانند چه می‎خواهند تا وقتی که شما به آن‎ها نشان دهید.

این درست همان جایی‎ست که مشتریان باید بدانند که چرا به محصول شما نیاز دارند. پس از آن بهترین طرفداران شما خواهند بود و در ارائه کلام به نفع شرکت و محصول‎تان فعال خواهند شد. وقتی آی‎فون به بازار آمد، هیچ کس منتظر آن نبود، اما اکنون هیچ کس نمی‎خواهد تنها کسی باشد

 

که از محصولات آن استفاده نمی‎کند.محصول شما هم می‎تواند به همین صورت عمل کند، تنها اگر شما و نمایندگان فروش‎تان بشارت دادن و آموزش به مشتریان بازار را بر اساس دنیای بهتری که محصول و خدمات‎تان خلق می‎کند، بر عهده بگیرید.

 

نکته ۳: نمایشی بی‎نظیر خلق کنید.

من جابز را برترین سخنران راهنمای دوران خودمان در آمریکای شمالی می‎دانم. جیم ران، دو خطیب را از دوران قدیم توصیف کرده است. یکی از آنان سیسرو بوده و دیگری دموسینز. گفته شده که وقتی سیسرو سخن می‎گفته، دیگران مبهوت می‎شدند و اعتراف می‎کردند که چه سخنرانی درخشانی!

 

و وقتی دمویسینز سخنرانی می‎کرده مردم می‎گفتند: «بگذارید رژه برویم!» استیو جابز، همان دموسینز مدرن بود. وقتی که سخن می‎گفت، مردم می‎گفتند: «برویم از آن محصول بخریم!» برای تشویق شدن سخن نگویید. سخن بگویید که محرک عملی باشید.

 

بسیاری از سخنرانان برای فروش انتهای سالن سخنرانی می‎کنند. به دست آوردن چند صد هزار دلار پس از یک سخنرانی، روزی حماسی می‎آفریند. استیو، پس از سخنرانی اش، میلیاردها دلار به دست می‎آورد. او تا این اندازه مهارت داشت. کتابی که اغلب برای تقویت مهارتهای عرضه به همگان توصیه می‎کنم «رازهای استیو جابز در معرفی محصول» نوشته کارمین گالو است.

 

معرفی و عرضه فروش شما تا چه اندازه خوب است؟

وقتی معرفی محصول استیو را مطالعه می‎کنید و سپس معرفی محصول خود را بررسی می‎کنید، آیا جایی برای پیشرفت مشاهده می‎کنید؟ اگر چنین است، فاصله را بردارید. پیشروی بزرگی در این کار وجود دارد.

 

نکته ۴: «تجربه خرید» ایجاد کنید

جابز نمی‎خواست فقط فروش داشته باشد. او می‎خواست تجربه‎ای کامل ارائه دهد. ببینید یک فروشگه اپل چگونه تنظیم شده تا تجربه کردن را تسهیل کند. ببینید محصول چگونه طراحی، بسته‎بندی، توزیع و پشتیبانی می‎شود. این تجربه‎ای خاص است که با دقت و ظرافت خلق شده است. به همین دلیل است

 

که اپل توانسته است چنین طرفداران مشتاقی داشته باشد. شما چطور؟ آیا می‎خواهید فقط فروش داشته باشید یا دنبال تجربه‎ای کامل هستید؟

 

نکته ۵: از خطا نترسید

جابز در خط فکری «متفاوت فکر کن» زندگی می‎کرد. او همیشه می‎خواست به راهی خارج از جعبه فکر کند یا جعبه‎ای کاملا جدید بسازد که ایده‎هایی بسیار مهم و بزرگ در آن باشد. او می‎خواست چیزهای جدید را امتحان کند و شکست بخورد.

 

اپل را به خاطر خطاهایش به یاد نمی‎آورند، اما خطاهای بسیاری هم در آن وجود دارد. مثالی از خطاها عبارتند از: اپلIII، نیوتون، لیسا، پاورمک جی۴ و… اما جابز از شکست‎ها و تجربیاتش درس‎های آموزنده‎ای آموخت که موفقیت بعدی او را شکل دادند.

 

پس خودتان و تیم فروش تان، از شکست نترسید؛ آموختن از خطا راهی بزرگ برای رشد سریع است. زیگ زیگلار، به عنوان مدیر فروش موفقی دیگر می‎گوید: «انتظار بهترین‎ها را داشته باشید و خود را برای بدترین چیزها آماده کنید و روی آن‎چه پیش می‎آید سرمایه‎گذاری کنید.» بنابراین، همیشه و به طور مدام،

 

به سرعت به سمت شکست بروید و تمامی آن خطاها، مهارت‎های شما را تقویت می‎کنند و شما را پالایش کرده است و از شما فردی مجرب می‎سازند.

 

به طور خلاصه:

تنها بر سر قیمت رقابت نکنید.
به مشتریان خود آموزش دهید که چرا به محصول شما نیاز دارند.
معرفی و عرضه ای عالی داشته باشید.
«تجربه خرید» ایجاد کنید.
از خطا نترسید.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ