پارس ناز پورتال

نکاتی در مورد نگهداری خودرو خانم ها بخوانند

نکاتی در مورد نگهداری خودرو خانم ها بخوانند

نکاتی در مورد نگهداری خودرو خانم ها بخوانند 

برای خانم ها نگهداری خودرو کمی دشوار است .چون کارای فنی خودرو کارهای سخت و مردانه است .در ادامه مطالب مفیدی تهیه شده است .

 

این کلیشه را زیاد شنیده ایم که خانم ها چیزی در مورد ماشین نمی دانند و بلد نیستند از آن مراقبت کنند. خوب نظر شما چیست؟ شما در مورد ماشینتان چقدر اطلاعات دارید؟

 

خانم محترم شاید شما راننده ای فوق العاده هستید، اما رابطه تان با ماشینتان چگونه است ؟ آیا خودتان آن را به تعمیرگاه می برید و به آن رسیدگی میکنید ؟

 

درباره ماشینتان چقدر اطلاعات دارید ؟ شما باید هرگونه اطلاعات و جزئیاتی که در مورد خودرو و رانندگی مورد نیاز است را یاد بگیرید.

 

چرا که این مسئله به سلامت شما و طول عمر ماشینتان بستگی دارد و البته برای لذت بردن از یک رانندگی خوب باید ماشین روبراهی داشته باشید !

نکاتی در مورد نگهداری خودرو خانم ها بخوانند

شاید شما بهترین ماشین را بخرید اما اگر ندانید که چطور باید از آن مراقبت کنید خیلی زود از بین خواهد رفت. چون ماشین نیاز به دقت و مراقبت دارد.

 

شما می توانید با رعایت نکاتی ساده از مخارجی سنگین جلوگیری کنید و نیاز نیست که خیلی زود ماشینتان را عوض کنید. لازم نیست که نابغه مکانیکی باشید فقط کافیست راهنمایی های دهگانه زیر را با دقت عملی کنید :

 

1. با یک ماشین خوب شروع کنید

هر ماشینی برای سال ها کار می کند اگر شما از آن مراقبت کنید، اما برخی از ماشین ها بیشتر مستعد مشکل هستند و مسلم است که ماشین های بهتر گران تر خواهند بود، پس بهترین آن را با توجه به توان مالی خود بخرید.

 

2. به یک برنامه تعمیر و نگهداری دائمی بچسبید

برنامه تعمیر و نگهداری در کتابچه راهنمای مالک خودرو را دنبال کنید. دقیقا همان چیزی که می گوید را انجام دهید، دقیقا زمانی که می گوید کارها را انجام دهید، و حتی در رسیدگی بهتر و بیشتر اصرار داشته باشید.

 

ممکن است تعمیرکارتان خدمات اضافی توصیه کند، اما اگر در کتاب نیست، نیازی به انجام آن ندارید. به یاد داشته باشید که برخی از اتومبیل ها به سرویس های گران قیمت نیاز دارند.

 

این کار را با دقت پیگیری کنید چرا که خودرو شما قرار است از جانتان مراقبت کند ! اگر برنامه منظمی داشته باشید مکانیکتان در زمان مناسب شمع خودرو، صافی بنزین و لنت ترمز، تسمه، روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا و… را تعویض خواهد کرد.

نکاتی در مورد نگهداری خودرو خانم ها بخوانند

3. پیدا کردن یک مکانیک قابل اعتماد

با نزدیک شدن پایان ضمانت نامه ماشینتان، به دنبال یک مکانیک خوب بگردید. از دوستان و خانواده پرس و جو کنید و هنگامی که یک مکانیک خوب پیدا کردید،

 

به او بگویید که قصد دارید این ماشین را برای مدت طولانی نگهدارید و به خاطر همین دنبال کسی می گردید که برای بلند مدت با او کار کنید. این کار باعث می شود بفهمد که تعمیرات غیرضروری می تواند شما را از آنجا فراری دهد.

 

4. ماشینتان را بیمه کنید

ماشینتان را حتما بیمه کنید گاهی حوادث غیر قابل پیشگیری هستند و گاهی هم خسارات زیادی ممکن است به ماشینتان وارد شود، هیچوقت در این مورد کوتاهی نکنید. ضمن اینکه بیمه اتومبیل در ایران از نظر قانونی هم لازم و ضروری است.

نکاتی در مورد نگهداری خودرو خانم ها بخوانند

5. در رانندگی دقت کنید

سرعت همیشه لذت بخش است و گاهی لازم اما از انجام کارهای غیر منطقی دوری کنید و هوشمندانه رانندگی کنید. با دقت می توانید از آسیب دیدگی که گاهی می تواند خیلی بد باشد جلوگیری کنید علاوه بر هزینه های گزاف تعمیرات ماشین، تازه ممکن است ماشینتان هرگز مثل قبل نشود !

 

6. ماشینتان را تمیز نگهدارید

رنگ ماشین نه تنها ظاهر خوبی به آن میدهد بلکه از فلز زیرش هم محافظت می کند. ماشینتان را مرتب بشویید و هر 4 ماه یک بار واکس بزنید.

پس از شستن ماشین کاپوت، صندوق عقب و درها را باز کنید و همه چیز را کاملا پاک کنید (با استفاده از یک حوله خشک). موتور تمیز به مکانیکتان یادآوری می کند که شما به خودرو خود، توجه زیادی دارید.

نکاتی در مورد نگهداری خودرو خانم ها بخوانند

7. به صداها دقت کنید

همیشه مواظب صداهای عجیب و غریب، بوی غیر معمول، ارتعاشات، و یا هر چیزی که به نظر درست کار نمی کند باشید. اجازه ندهید که یک مکانیک یا نمایندگی به شما بگوید “که طبیعی است” اگر شما سال ها با این ماشین رانندگی کرده باشید،

 

می دانید چه چیزی طبیعی است. این ایده خوبی است که سالی یک بار اجازه دهید دوستتان ماشین را براند. برخی از مشکلات،

 

مانند فرمان فرسوده و یا یک ترمز فرسوده، ممکن است به تدریج ایجاد شده باشد که شما متوجه آنها نشوید. اگر فکر می کنید ماشین مشکلی ندارد اما دوستتان آن را یک تله مرگ می بیند، وقت آن است که به دیدن مکانیک بروید.

 

8. اگر چیزی خراب شده، سریعا آن را تعمیر کنید

درست است که ماشین با وجود برخی مشکلات همچنان کار می کند اما مسلما این کار موجب فرسودگی آن خواهد شد. پس به محض ایجاد مشکل سریع آن را رفع کنید تا ماشینتان همیشه روبراه باشد.

 

چیزهای کوچک مانند لوازم داخلی پاره شده، قطعه شکسته، یا اشکالات الکتریکی به تدریج می تواند، ماشینی که دوست دارید را به یک وسیله قدیمی تنفرانگیز تبدیل کند. در رفع این مشکلات هرچند کوچک کوتاهی نکنید تا ماشینتان همیشه نو و جذاب باقی بماند.

نکاتی در مورد نگهداری خودرو خانم ها بخوانند

9. همه چیز را در مورد ماشینتان بدانید

یک کلاس مراقبت از خودرو و آشنایی با اجزا داخلی ماشین بگذرانید. لازم نیست کاملا استاد شوید ولی اگر بدانید ماشینتان چطور کارمیکند، راحت تر مشکل را تشخیص می دهید و به راحتی کلاه سرتان نمی رود !

 

شاید موارد جزئی را بتوانید خودتان حل کنید ! خانم ها، بخصوص، در معرض این خطر هستند. دانش قدرت است، از یادگرفتن درباره ماشین نهراسید این تنها یک کلیشه قدیمی است که خانم ها از ماشین سردرنمی آورند !

 

10. بدانید چه زمانی باید ماشینتان را بفروشید !

درست است که برخی خودروها می توانند برای سال ها بدون مشکل کار کنند، اگر اهل عوض کردن ماشین نیستید، باید بدانید وقتی هزینه های تعمیر و نگهداری آن بالا می رود دیگر زمان تعویض آن فرارسیده است.

 

یا اگر ساختار بدنه ماشین شما در یک تصادف شدید آسیب ببیند، ممکن است تعمیرش مشکل باشد و پرهزینه. پس بهتر است ماشینتان را عوض کنید.

نکاتی در مورد نگهداری خودرو خانم ها بخوانند

موارد بالا را به یاد داشته باشید و به آنها پایبند باشید تا خودرویی سالم داشته باشید.