پارس ناز پورتال

نکاتی برای اینکه خوش عکس باشیم

نکاتی برای اینکه خوش عکس باشیم

نکاتی برای اینکه خوش عکس باشیم 

اگر در عکس گرفتن نکاتی را رعایت کنیم همیشه در عکس ها بهترین خواهیم بود و همیشه به زیبایی هر چه تمام تر در هر عکسی ظاهر خواهیم شد. حتما برای شما هم پیش آمده در یک روز بسیار مهم و خاص عکسی از خودتان بگیرید ولی چهره ی شما در عکس طوری افتاده باشد که ادامه روزتان را به کل نابود کند !

 

شاید کمی اغراق آمیز موضوع را مطرح کرده باشیم ، اما همه ما می توانیم با با کارگیری چند نکته ی ساده ، از عکس های خود احساس رضایت کنیم . به برخی از مردم همیشه لقب فوتو ژنیک را می دهیم ، در حالی که برخی نیز خود را به هیچ عنوان خوش عکس نمی دانند.

 

اما همه ی آنچه که برای خوش عکس بودن نیاز داریم ، طرز رفتار صحیح با دوربین است. اگر ممکن است ، حتی بدون آنکه بخواهید ، در معرض نور فلاش و عکس های پی در پی قرار بگیرید ، پس همیشه به این نکات توجه کافی داشته باشید.

 

طوری بایستید که خوش اندام تر جلوه کنید

طرز ایستادن می تواند شما را ۱۰ کیلو چاق تر یا لاغرتر نشان دهد. اگر موقع ایستادن شانه ها و پا ها را از هم فاصله دهید( یک پا عقب و یک پا جلو ، و پای جلوی خود را کمی خم کنید ، ظاهری بسیار متناسب تر از خود نشان خواهید داد.

 

صاف رو به دوربین نایستید

ایستادن ، مستقیما به سمت دوربین ، ظاهری شلخته از شما می سازد. به اندازه ۴۵ درجه به بدن خود چرخش دهید . به پهلو بایستید ، تصویر شما بسیار چشمگیر تر خواهد شد. خصوصا در عکس های گروهی ، این نکته شما را نصف سایزی که هستید نشان می دهد.

 

پیشانی را بالا ببرید

برای آنکه خوش عکس باشید ، این یک حرکت تمام عیار است . حتی اگر غبغب ندارید که مجبور به پنهان کردن آن شوید ، این کار خطوط فک را برجسته تر نشان می دهد .

 

بازو را از بدن خود فاصله دهید

این مدل از ایستادن را بارها روی فرش قرمز ها دیده اید. افراد مشهور برای این کار دلیل خوبی دارند . به کمر زدن یکی از دستها و فاصله دادن بازو از بدن شما را لاغرتر و خوش اندام تر نشان می دهد. حتی اگر با این حرکت احساس راحتی نمی کنید ، از چسباندن دست به بدن خودداری نمایید.

 

جلوی دوربین آرام و راحت باشید

لبخند مصنوعی راحت ترین روش برای خراب کردن عکس است ! زیرا باعث ایجاد تصویری خشک و عجیب از شما می شود . اگر با این کار مشکل دارید ، به این نکته توجه کنید : زبان خود را پشت دندانهای بالای خود قرار داده و لبخند بزنید ، به اتفاقات خوب فکر کنید و تنفس نرمال را از یاد نبرید .

 

از مدل ارایش صحیح استفاده کنید

دوربین ها دو بعدی هستند ، بنابراین آرایش شما در برابر دوربین جلوه ی متفاوتی خواهد داشت. پس به این نکات در نحوه ی ارایش خود توجه کافی داشته باشید.

 

آرایش مات را انتخاب کنید
رنگ آرایش خود را از همیشه تیره تر کنید
رنگ رژ لب شما باید کمی تیره تر از پوستتان باشد
مژه مصنوعی در عکس جلوه ای زیبا به چشم های شما می بخشند
از رژ گونه و برنزه کننده ی بیشتری استفاده کنید

 

به موهای خود حجم و قد بیشتری بدهید

در کنار استایلی که چهره شما را جذاب تر می کند، کمی قد موها را بالاتر برده و آنها را حجیم تر نمایید . مو معمولا در عکس بی حالت تر از آنچه هست نشان می دهد ، خصوصا تاج موها . این کار همچنین به صورت شما ظرافت می بخشد.

 

موقع مناسبی از روز را برای عکس انتخاب نمایید

برای عکس های خارج از محیط بسته ، ظهر ، زمانی که آفتاب بالای سر شماست ، موقع مناسبی برای عکس گرفتن نیست ، زیرا نور آفتاب باعث دیده شدن هرچه بیشتر پف چشم و چروک های صورت می شود. بهترین زمان برای عکاسی سپیده دم و موقع طلوع آفتاب است. فراموش نکنید ، باید رو به نور بایستید.

 

رو به آینه بایستید

وقتی شک دارید ، مدل ها را جلوی آینه چک کنید. رو به روی آینه لبخند بزنید و زاویه ی درست صورت خود را پیدا کنید . این راهکار شاید عجیب باشد ، اما مفید خواهد بود . همه ما زاویه ای صحیح برای عکس داریم . این زاویه را پیدا و برای پرورش آن تمرین کنید.