پارس ناز پورتال

نکاتی درباره انواع کفپوش ها

مجموعه : دکوراسیون
نکاتی درباره انواع کفپوش ها

نکاتی درباره انواع کفپوش ها 

برای خرید و استفاده از کفپوش ها برای شما نکاتی طلایی داریم تا بهترین نوع را انتخاب کنید.با ما همراه باشید در ادامه این مطلب. اگر می خواهید کف خانه تان را بازسازی کنید و یا ظاهر تازه و جدیدی به آن بدهید، پس باید انواع کفپوش ها را به خوبی بشناسید  و با توجه به شناخت تان کفپوش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

امروزه انواع متفاوتی از کفپوش ها مانند سنگ، سرامیک، چوبی، موکت و… وجود دارد. نصب این کفپوش ها گاهی اوقات مشکل است. برخی از آنها هم تمیز کردن شان دردسر ساز است. برخی دوام بسیاری دارند اما نسبت به بقیه گران تر هستند. در ادامه به توضیح ویژگی های چند نوع کفپوش می پردازیم:

 

کفپوش های سرامیک

این کفپوش ها از جنس سرامیک و یا چینی هستند و قرن هاست برای محیط های داخل و بیرون خانه استفاده می شوند.

 

مزایا

کفپوش های سرامیک قوی، بادوام و مقاوم در برابر لکه هستند و در طرح ها و رنگ های متنوعی دیده می شوند و اگر بخشی از آن خرد شود و یا خراش بردارد، به راحتی قابل تعویض است. ازطرفی نقص های موجود در این کفپوش به راحتی دیده نمی شوند. به راحتی قابل شستشو هستند.

 

معایب

تمیز کردن دوغاب هایی که هنگام نصب مابین سرامیک ها می ریزند بسیار سخت است. این کفپوش بسیار سفت و سخت بوده و برای نشستن جای راحتی نیست. در عین حال اگر کالاهای شکستنی تان به روی زمین و این کفپوش بیفتند، بدون تردید می شکنند. در ضمن گران هم هستند.

 

کفپوش های چوبی شناور

این کفپوش ها برای مصارف خانگی نسبتا جدید هستند و از مواد ترکیبی که به کفپوش، ظاهری چوبی می دهد ساخته شده اند و به صورت لمینت هستند.

 

مزایا

نصب این کفپوش ها بسیار ساده است و برخی از کاشی های لمینت آن زبانه و شیار دارند و در مکان کاملا ثابت باقی می مانند. در برابر لکه مقاوم هستند و هنگام نظافت به راحتی تمیز می شوند. اگر بخشی از کفپوش صدمه ببیند، قابل تعویض است. با قیمت های ارزان می توان این کفپوش ها را خریداری کرد.

 

معایب

بسیار سفت و سخت هستند و از آنجایی که واقعا چوبی نیستند، نمی توان سطح آن را سمباده کشید و صیقلی کرد. با اینحال وقتی خیس اند، بسیار لغزنده می شوند. چندان بادوام هم نیست.

 

موکت

این کفپوش ها از پلی استر، نایلون و یا پلی پروپیلین ساخته شده اند و البته نوع طبیعی آن از جنس پشم نیز است.

 

مزایا

از آنجایی که در ماه های سرد، هوای گرم را در خود نگه می دارد، گزینه مناسبی است. در ضمن صداگیر هم هست. در محیط هایی که از موکت استفاده شده است، صدا کمتر منعکس می شود. نصب آن چندان سخت نیست.

 

معایب

خیلی راحت دچار لکه می شوند و تمیز کردن شان بسیار سخت و گاهی هزینه بر است. خرید موکت هم گاهی اوقات گران تمام می شود.

 

اگر موکتی از جنس نامرغوب و یا ارزان قیمت ساخته شده باشد، زود پاره می شود و چنانچه بخشی از آن صدمه ببیند، مجبور می شوید کل موکت را عوض کنید و از نظر هزینه به صرفه نیست و چنانچه فقط بخش صدمه دیده را برش زده و تعویض کنید، ظاهر یکدست موکت از بین می رود.

 

کفپوش چوبی

این کفپوش ها، الوارهای نازک و یکدست از جنس چوب بلوط، گردو، افرا و یا گردوهای آمریکایی هستند.

 

مزایا

از دوام بسیار بالایی برخوردارند و حین استفاده از آن، می توان آنها را بارها صیقلی کرد. تمیز کردن شان بسیار راحت است. این کفپوش ها محکم و در برابر فرسودگی مقاوم هستند. چوب به دلیل ظاهرطبیعی اش به خانه جلوه ای طبیعی و زیبا می بخشد.

 

معایب

علاوه بر گران بودن، نصب آنها بسیار سخت است. نه تنها حرارت را در خود نگه نمی دارد، بلکه صداگیر هم نیست. چوب بنابر تغییر فصل منقبض یا منبسط می شود و این مساله موجب صدمه زدن به کفپوش می شود.

 

سنگ

در تولید کفپوش های سنگی از انواع سنگ ها همچون آهک، گرانیت، مرمر و تخته سنگ استفاده می شود.

 

مزایا

هرچقدر از عمرش بگذرد، ظاهرش بهتر می شود و در انواع متفاوتی در بازار وجود دارد. کفپوش های سنگی ظاهر هر مکانی را زیبا می کنند و هرگز از چشم نمی افتند. بسیار بادوام هم هستند.

 

معایب

نصب سخت و گران بودن از معایب کفپوش های سنگی است. برخی از انواع سنگی این کفپوش ها به راحتی دچار لکه می شوند و همچنین در صورت خیس شدن بسیار لغزنده اند. با توجه به توضیحات فوق شاید بتوانید در مورد کفپوش مورد نیاز خود بهتر تصمیم بگیرید.