پارس ناز پورتال

نکاتی برای قبل از آمدن مهمان ها

نکاتی برای قبل از آمدن مهمان ها

نکاتی برای قبل از آمدن مهمان ها 

وقتی مهمان ها در حال آمدن هستند ما تلاش بسیاری برای اینکه همه چیز مرتب باشد انجام می دهیم. حواسمان به آشپزی و دکوراسیون خانه هست. 

 

آمدن مهمان صاحبخانه را به تكاپو می‌اندازد. صاحبخانه پیش از آمدن مهمان و گاهی از چند روز پیش در پی انجام كارهایی است كه بتواند از مهمان به خوبی پذیرایی كند.

 

بعضی‌ها از آمدن مهمان نگران می‌شوند، چون نمی‌دانند باید چه كار كنند و چگونه از مهمان‌ها پذیرایی كنند.به همین دلیل هم دستپاچه و ناراحت می‌شوند. ولی، پذیرایی از مهمان‌ آن‌قدرها هم سخت نیست. در زیر نكاتی چند درباره تهیه و تدارك برای آمدن مهمان را آورده‌ایم.

 

1- از كارها لیست تهیه كنید
هیچ كس نمی‌خواهد درست در لحظه‌ آخر برای مهمانی برنامه‌ریزی كند. بنابراین، اولین كاری كه باید انجام دهید این است كه لیستی از كارهایی كه قرار است انجام دهید فراهم كنید تا ذهن‌تان آسوده شود و به روشنی ببینید كه باید چه كار كنید.

 

همه چیز را از خرید میوه و شیرینی تا تمیز كردن خانه و شستن ظرف‌ها برای پذیرایی بنویسید. حتی، روشن كردن شمع‌ها را هم از قلم نیندازید.

 

2- خرید كنید و مواد غذایی را درست نگه‌داری كنید
غذاهایی كه فاسد شدنی هستند و باید تازه مصرف شوند را در نزدیك‌ترین زمان به مهمانی بخرید. در یخچال یا فریزر یا قفسه آشپزخانه جای مخصوصی را باز كنید و مواد غذایی مربوط به مهمانی را در آن جا بچینید.

 

با این روش شما می‌توانید به آسانی به آن‌ها دسترسی پیدا كنید و بچه‌ها هم می‌دانند كه نباید به آن‌ها دست بزنند و این مواد غذایی با بقیه فرق دارند.

 

3- خانه را درست بازرسی كنید
چند روز پیش از مهمانی با دقت كسی كه می‌خواهد خانه‌ای بخرد، از بیرون خانه تا داخل آن را بررسی كنید و به هر آن‌چه نیاز به رسیدگی دارد، توجه كنید.

 

سعی نكنید همه كارها را به تنهایی انجام دهید و از همه افراد خانواده در این كار كمك بخواهید. از آن‌ها بخواهید كه در تمیز كردن حیاط، خانه و بیرون بردن وسایل اضافی كمك‌تان كنند. 

 

4- جالباسی را خالی كنید
در اتاق خواب، زیر زمین یا هر جایی كه از دید مهمان پنهان است جایی در نظر بگیرید و لباس‌های اعضای خانواده را از جالباسی دم در بردارید و جا كفشی‌ها را خالی كنید.

 

با این كار دیگر مجبور نیستید از مهمان‌ها بخواهید لباس‌هایشان را به جالباسی اتاق خواب آویزان كنند و اتاق خواب‌ صاحبخانه را ببینند.

 

5- به جای نظافت بیش از حد، مرتب كنید
خیلی در این باره كه پیش از آمدن مهمان مبلمان یا موكت‌های‌تان شسته شوند، نگران نباشید، چرا كه روز بعد باید این كار را تكرار كنید.

 

بهتر است محیط را مرتب كنید و وسایل اضافی، مانند برخی لوازم تزئینی را از اتاق بیرون ببرید. وسایل اضافه، مانند لوازم ریز تزئینی را در جعبه بگذارید

 

و درش را ببندید و در جایی از خانه كه در دید مهمانان نباشد، جا دهید. گردگیری كنید و مبل‌ها را برس بزنید. كتاب‌های خود را مرتب كنید و جاروبرقی بكشید.

 

7- اشیای تك و زیبا را در گوشه و كنار خانه قرار دهید
گل‌های طبیعی و شمع‌های رنگی كه گوشه‌ی اتاق یا روی قفسه كتاب‌ها قرار گرفته باشند، به اتاق زیبایی می‌دهند.

 

با این كار توجه مهمانان به این زیبایی‌ها جلب می‌شود؛ ولی، بهتر است از شمع‌های معطر استفاده نكنید، چون ممكن است بعضی‌ها به آن حساسیت داشته باشند. در ضمن، هنگام جاسازی شمع‌ها دقت كنید تا شعله‌ی آن با پرده یا جسم آتش‌گیر دیگری تماس نداشته باشد.

 

8- استراحت كنید
پس از اینكه همه كارها را روبه‌ راه كردید، بدون آشفتگی و استرس قدری استراحت كنید، چرا كه هیچ‌چیز مانند یك میزبان آرام و خوش‌رو و با نشاط در روحیه مهمان تاثیر مثبت نمی‌گذارد. ایده‌آل‌گرا نباشید و انتظار نداشته باشید همه چیز عالی و بدون نقص باشد.

 

همه كوشش خود را بكنید؛ ولی، ایده‌آل‌گرا نباشید. برای اینكه قدری آرامش پیدا كنید تكنیك‌های آرام سازی (ریلكسیشن) را به كار گیرید. اگر مهمانی در شب است، صبح روز مهمانی ورزش كنید، عصر چرتی بزنید و یك حمام آب گرم طولانی بگیرید.