پارس ناز پورتال

این نوع شکلات ها را نباید بخورید

این نوع شکلات ها را نباید بخورید

این نوع شکلات ها را نباید بخورید 

برخی شکلات ها هستند که به دلیل مواد به کار رفته در آن ها باید با دقت خریداری و مصرف شوند چون شاید برای سلامتی مضر باشند. کارشناس ارشد سازمان غذا و دارو، نسبت به مواد مصرفی در تهیه شکلات ها، توضیحاتی ارائه داد.مهندس زهره پور احمد گفت: هنگام تهیه شکلات حتما به قسمت مواد متشکله آن توجه شود

 

و با دیدن کلمه CBS یا روغن جانشین کره کاکائو بدانید که در این فرآورده از مشتقاتی استفاده شده است که شاید برای سلامتی مضر باشد.وی افزود: شکلات فرآورده ای است که باید در تهیه آن از کره کاکائو استفاده شود. کره کاکائو طی چندین مرحله فرآیند از دانه کاکائو استخراج می شود.

 

پوراحمد گفت: عمده اسید چرب شکلات، اسید چرب استئاریک است که تقریبا خنثی است.کارشناس ارشد تغذیه اداره نظارت و ارزیابی مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در شکلات بیش از ۱۸ درصد کره کاکائو باید استفاده شود و با توجه به نوع محصول تولیدی، از پودر کاکائو، شیر خشک، شکر، مغزهای خوراکی و… استفاده می شود.

 

پوراحمد اظهار داشت: آنچه اهمیت دارد، لزوم استفاده از کره کاکائو است و تولید شکلات با کره کاکائو فرآیند پیچیده و ظریف است و مستلزم تکنولوژی و دانش فنی است و در حال حاضر نکته قابل توجه این است که قیمت کره کاکائو و تکنولوژی استفاده از آن برخی تولید کنندگان اقدام به تولید محصولی شبیه به شکلات ولی با استفاده از روغن جانشین کره کاکائو که برای قلب و عروق مضر است، استفاده می کنند.

 

وی اظهار داشت: این محصول ارزان تر و بسیار ساده تر تهیه می شود.پوراحمد توصیه کرد: هنگام تهیه شکلات حتما به قسمت مواد متشکله آن توجه شود و با دیدن کلمه CBS یا روغن جانشین کره کاکائو بدانید که در این فرآورده از مشتقاتی استفاده شده است که شاید برای سلامتی مضر باشد و با دانش و آگاهی نسبت به خرید اقدام نمایید.