پارس ناز پورتال

نوشیدن آب هنگام غذا خوردن مضر است

مجموعه : رژیم و تغذیه
نوشیدن آب هنگام غذا خوردن مضر است

نوشیدن آب هنگام غذا خوردن مضر است 

نوشیدن آب هنگام خوردن غذا می تواند برای بدن و دستگاه گوارش مضر باشد. غذا را باید به گونه ای بخوریم که حداکثر فایده و انرژی برای بدن ما حاصل شود. بهتر است همراه با غذایتان آب ننوشید چون نوشیدن آب می تواند عوارض زیادی برای سلامت دستگاه گوارشی تان به همراه داشته باشد

 

اختلال هضم و درد معده و ابتلا به کبد چرب از پیامدهای نوشیدن آب در کنار غذا به شمار می روند همچنین مصرف چند غذا با هم می تواند باعث بروز دردهای مفصلی در بدنتان شود .حتما تا به حال از اطرافیان خود شنیده‌اید که نوشیدن آب همراه غذا بسیار مضر بوده و عوارض گوارشی دارد. نه تنها آب بلکه به طور کلی مصرف مایعات همراه غذا یا بلافاصله بعد از غذا مضر است،

 

به گزارش پارس ناز به خصوص اگر این مایعات سرد و خنک باشند. در ادامه نظر متخصص طب سنتی را درباره‌ی این موضوع و علت منع نوشیدن آب همراه غذا خواهیم خواند.متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی گفت: همراه با غذا آب خوردن خیلی مضر است و باعث سوءهاضمه می‌شود. یکی از علل بروز کبد چرب و تجمع چربی در کبد مصرف بلافاصله آب بعد از غذا است.

 

محمد دریایی گفت: پزشکان طب سنتی بر این عقیده هستند که خوردن چند نوع غذا با یکدیگر به معده آسیب وارد می‌کند و موجب اختلال هضم می‌شود.وی افزود: دردهای مفصلی نیز از پیامدهای خوردن چند غذا با یکدیگر است.«بر هم خوری» و «با هم خوری» بسیار به معده آسیب وارد می‌کند.

 

سلامت معده یعنی سلامت همه اعضای بدن. خوردن غذا با معده پر در حالی که معده در حال هضم غذای قبلی است بسیار برای معده مضر است چرا که سیستم هوشمند بدن را به تحیر می‌اندازد.

 

به غذا گلاب و زعفران اضافه کنید

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی افزود: افزودن گلاب و زعفران به غذا خود مشام سیستم گوارش را صفا می‌بخشد و اشتهای افراد را به غذا می‌افزاید. همیشه زمانی که عطش واقعی وجود دارد آب خورده شود عطش غیر واقعی را می‌توان از اینجا تشخیص داد که شخص با آب خوردن تشنگی اش برطرف نمی‌شود و به اصطلاح تشنگی کاذب دارد و در این زمان بیشتر به آب میل پیدا می‌کند.

 

آب گرم را جایگزین آب سرد کنید
دریایی خاطرنشان کرد: در این زمان بهتر است که افراد برای رفع تشنگی خود از آب گرم استفاده کنند و مقداری عسل در آن بریزند که می‌تواند بهتر تشنگی را برطرف کند. همچنین همراه با غذا آب خوردن خیلی مضر است و باعث سوءهاضمه می‌شود.

 

یکی از علل بروز کبد چرب و تجمع چربی در کبد مصرف بلافاصله آب بعد از غذا است، مخصوصا اگر آب بسیار سرد باشد چرا که هضم غذا مختل می‌شود و کبد توانایی کارش کاهش پیدا می‌کند. همچنین نوشیدن آب سرد بعد از غذاهای گرم، ترشی‌ها، شیرینی‌ها و بعد از حمام به شدت مضر است.