پارس ناز پورتال

نور صفحه موبایل می تواند شما را کور کند

نور صفحه موبایل می تواند شما را کور کند

نور صفحه موبایل می تواند شما را کور کند 

آیا شما هم از آن دسته کسانی هستید که با گوشی موبایل به تختخواب رفته و با گوشی به خواب میروند؟باید بگوییم که نور صفحه گوشی در شب ها میتواند موجب کوری موقت شود. بر اساس انتشار گزارشی از سوی مجله پزشکی «نیو اینگلند»، محققین بر این باور هستند که استفاده بیش از حد موبایل و تبلت می تواند منجر به نابینایی موقت در کاربران شود.

 

به گفته محققین استفاده از این وسایل پیشرفته ارتباطی به هنگام دراز کشیدن در رختخواب می تواند به از بین رفتن دید به صورت موقتی و تاثیر سوء بر روی خواب افراد منجر شود. در واقع استفاده از تلفن همراه در رختخواب و آن هم در شب باعث اختلال الگوی خواب افراد می شود.

 

ضمن اینکه نگاه کردن به صفحه نمایشگر گوشی در زمان دراز کشیدن می تواند منجر به کم سو شدن دید یکی از چشم ها شود.

 

در این گزارش آمده، بعداز استفاده تلفن همراه به صورت خوابیده، چند دقیقه ای زمان می برد تا دید دو چشم به حالت طبیعی خود باز گردد و این روند در بلند مدت می تواند منجر به پدیده ای تحت عنوان «نابینایی موقت» شود.

 

به گفته محققین راه حل ارائه شده برای رهایی از این عارضه این است که بعد از هر ۲۰ دقیقه استفاده از گوشی همراه، کاربر به چشمان خود استراحت دهد یا به جای استفاده از تلفن هوشمند در رختخواب مشغول به خواندن کتاب شود.

 

در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا از گوشی های هوشمند استفاده می کنند که میانگین زمان استفاده از آنها ۴ تا ۵ ساعت در روز است.